Kat aan lijntje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Kat aan lijntje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 13:12

Heee...

Jaa vreemde titel he Tong uitsteken Maar het zit zoo.. Wij wonen 12 hoog met onze kanjer lilo:

Afbeelding

Jaaa coole foto he Tong uitsteken Maar nu willen wij van de zomerr heel graag lekker de balkon deur open. En voor lilo zou het ook lekker zijn als ze een frisse neus kon halen. Nu zijn er van de katten tuigjes die je om kan doen en dan kunnen we lilo dus aan een lijntje vastzetten zodat ze wel binnen en buiten kan, maar toch niet van balkon af kan Tong uitsteken

Wie snapt wat ik bedoel en heeft hier ervaring mee? Hoe ging je kat er mee om? Was het een succes?

Xjes Megan

Britt

Re: Kat aan lijntje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:16

Dan hoop ik voor je dat je niet in een keer een kat bungelend aan het balkon hebt Cool Want de korte zijde van een balkon is niet zo groot natuurlijk!
Kan je niet beter het balkon beveiligen met gaas langs de spijlen en dat je evt voor het moment ook gaas over de bovenkant heen spant?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 13:19

De zijkant van ons balkom heeft ook een doorloop ivm brandgang. Wij hebben nl een apartementen flat. De tralies daar doen we iets van riet ofzo doorheen dat je ook niet zo naar beneden kijk, maar de zijkant mogen we niet helemaal afsluiten vanwege brandgevaar.. Helemaal los kan ze niet. En ons balkon is best nog wel diep, denk zo'n 2mtr bij 7mtr lang.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:26

ja maar wil je dan het touwtje 2 meter maken? en als je het touwtje 2 meter maakt en ze springt op de balustrade?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:57

Aan een lijntje vastzetten zonder toezicht zou ik nooit doen. Dat is echt gevaarlijk! Je kan de kat wel een tuigje omdoen en samen met de kat op het balkon blijven.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:25

Ik zou de kat ook niet zonder toezicht aan een lijntje zetten. En met toezicht wordt je er knettergek van (spreek uit ervaring). Voor je het weet gaan ze van buiten naar binnen en dan 't liefst om allerlei stoelpoten heen zodat je binnen notime een soort van spinneweb in de kamer hebt, met aan het uiteinde een kat die strak staat. Ik heb ook in een flat gewoond. Klein balkonnetje, dat wel. Ik heb toen een hordeur gezet. Voordeel was dat ik geen vliegen binnen had en de katten binnen bleven en toch frisse neusjes hadden. Als de korte kant van het balkon vrij moet blijven (die van 2 meter) zou je kunnen overwegen om daar een soort van "paniekgaasdeur" te maken. D.w.z. een deur die zonder moeite naar buiten toe openslaat zodat je altijd makkelijk doorkan. De rest zou je dan wel met wat gaas dicht kunnen maken.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:26

Zonder toezicht moet je niet doen. Ik heb het zelf eens geprobeerd, maar onze kat werd helemaal gek toen ze merkte dat ze niet verder kon

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:31

Een vriendin van me nam altijd de kat mee naar hun vaste camping. Daar zat hij aan een tuigje en dat ging altijd heel goed, kon hij toch lekker buiten. Op een balkon is het misschien, zoals anderen hierboven hebben geschreven een ander verhaal.
Onze katten kunnen gewoon door het luikje, maar we hebben een paar keer een nieuwe gehad die de weg dus nog niet wist. Ik dacht dat het wel een goed idee was om dan met m te wandelen aan het tuigje. Maar deze katten wilden het helemaal niet. Ze gingen steeds omvallen :S. Ze waren er echt van overtuigd dat hun poten het niet meer deden ofzo, echt een raar gezicht. Als ze er lang genoeg aan kunnen wennen doen ze dit niet meer trouwens Tong uitsteken.

Edit: echt een gave kat btw.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:34

Ik heb mijn kat in de zomer wel in een tuigje in de tuin. Maar ja, ik woon in een rijtjeshuis. Ik vindt het eerlijk gezegd een beetje eng om dit op een balkon te doen.
Gave foto en kat trouwens.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:25

Guinevere schreef:
Aan een lijntje vastzetten zonder toezicht zou ik nooit doen. Dat is echt gevaarlijk! Je kan de kat wel een tuigje omdoen en samen met de kat op het balkon blijven.

Ja

Onze katten kunnen echt niet aan een tuigje, ze plegen echt zelfmoord daarmee. Scheve mond

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 23:23

Ik zou haar sowieso nooit zonder toezicht laten aan het lijntje.. Het is meer voor ons zelf dat ze aan een lijntje zit en gewoon ook lekker even op balkon kan.

Jaa lilo is stoer he Tong uitsteken Nu alweer 6 maanden en een week!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:58

We gaan ons nieuwste aanwinst (maincoon poes van ruim 5mdn) ook met een tuigje op een lijntje vastzetten zodat ze niet de tuin uitkomt. Wel mogen ons katten alleen onder toezicht naar buiten. Ons ander kat blijft keurig netjes in de tuin, maar de nieuwsgerigheid van de Maincoon is onbegrensd! Tong uitsteken Knipoog

Zorg dat de lengte van de lijntje kort genoeg is dat Lilo niet op de balustrade kan springen, want katten hebben geen besef over diepte en hoogte Clown

Ik blijf deze foto van haar erg gaaf vinden! OK dan!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:03

onze katten gaan alleen naar buiten aan een tuigje..
erg leuk hoor 2 katten aan een tuigje met touwtje ahum..van de ene naar de andere stoel dat zit ie er weer omheen..enz enz..
maar de enige oplossing voor onze katten 2 burmezen broertjes en we doen dit al sinds ze enkele maanden oud waren ze worden in april alweer 9 jaar..
als we een stoel voor ze neerzetten gaan ze hier heerlijk in liggen slapen liefst lekker in het zonnetje!!
dus ja voor jou..gewoon proberen!en je touwtje niet te lang en er altijd bijblijven!
succes ermee!
en erg mooie kat!
onze zijn ook grijs(heet eigenlijk blauw :s)

groetjes!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:04

Zien de benedenburen in keer een kat bungeejumpen Vork

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 11:48

hahahaa nou liever niet Tong uitsteken

Shanti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:39

hee megan, ik zou der gewoon aan een kort lijntje doen zodat ze wel af en toe lekker bij jullie op het balkon kan zijn..
Als mijn hondje gaat logeren (als we op vakantie gaan) is die ook bij iemand met een balkon, zij doet hem dan ook aan het riempje want hij past door de tralies heen, en meneer vind het heeeeeeeeel leuk om naar beneden te kijken.. dus als je er gewoon bij bent en lilo niet aan een te lang lijntje doet kan het toch wel Pling

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:54

gewoon een kort lijntje dat ze er niet af kan vallen maar wel buiten kan.......
onze oude kat zit in de tuin ook aan een lijntje hij heeft de nierziekte is zwak en zal dus door anderen aangevallen worden, daarom zit hij aan een lijntje in de tuin maar hij vind het prima hoor......hij geniet ervan, tuurlijk zou hij verder willen mar hij accepteerd het goed en vind het allemaal best.

jou kat zou ik gewoon kort houden dat ie er niet af kan maar wel een fris neusje kan halen vinden ze super

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:18

Na onze verhuizing heeft ook onze kat even moeten wennen aan een tuigje. Hij had al snel uitgevonden hoe je hieruit kan ontsnappen. Hij trok de lijn strak en propte vervolgens zijn achterpoten door het middengedeelte, wanneer dat klaar was trok hij net zo lang tot zijn kopje ook vrij was en dat in luttelijke sec. Dus nadat ik dit gezien heb zou ik je kat niet zonder toezicht laten Haha!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 11:36

Het halsbandje accepteert ze vrij goed gelukkig Knipoog

Fantasii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:37

Coby schreef:
Na onze verhuizing heeft ook onze kat even moeten wennen aan een tuigje. Hij had al snel uitgevonden hoe je hieruit kan ontsnappen. Hij trok de lijn strak en propte vervolgens zijn achterpoten door het middengedeelte, wanneer dat klaar was trok hij net zo lang tot zijn kopje ook vrij was en dat in luttelijke sec. Dus nadat ik dit gezien heb zou ik je kat niet zonder toezicht laten Haha!

dit klinkt bekend in de oren Vork

achterpootjes er door, en vrij was onze kat. Koe
ik heb mijn kat simba, toen die voor het eerst naar buiten ging ook aan een lijntje in de tuin gehad. maar wij hadden geen balkon, dus ja. maar, mijn vriendin heeft 2 katten op een flat. die katten proberen het niet eens om naar beneden te springen..
zouden katten echt zo gek zijn om zo'n eind naar beneden te springen?
want, het zou idd wat zijn als hij aan zijn lijntje hangt te bungelen in de lucht. Verdrietig

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:38

Mijn kat heeft zich 2 jaar geleden bijna opgehangen aan zo'n rottuigje, echt nooit meer!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:32

ik zou hem lekker binnen houden of het touwtje zo kort maken dat hij niet op de balustrade kan. maar vaak hebben ze dan maar een touwtje van 2 meter dus dan kunnen ze nog geen kant op. M'n zusje woont ook op een flat en dacht haar 2 katten een plezier te doen door ze op het balkon te laten met tuigje om. dat was geen succes.
de ene hadden ze aan een te lang touwtje zitten. die zag een vogel voorbij vliegen en vloog over de balustrade heen. Zij zitten op 4 hoog en de buren op 2 hoog zagen de kat in z'n tuigje voor hun raam hangen. Clown gelukkig hield hij zich rustig en konden ze hem weer optakelen. maar als ze een beetje friemelen zijn ze zo uit het tuigje. de ander had zich binnen een paar tellen uit het tuigje gewurmd en vloog een vlinder achterna. je raad het al, over de balustrade. m'n zusje stond bij de balustrade en kon haar nog net uit de lucht vissen. de katten mogen nu niet meer op het balkon.