Grasveldje maken met omheining voor cavia's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Grasveldje maken met omheining voor cavia's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 18:11

Hallo,

In de zomer en bij lekker weer gaan mijn cavia's altijd een dagje naar buiten toe. In ons vorig huis hadden wij een grasveld waar we de bovenkant van de hokken op zetten met de cavia's erin, in ons nieuwe huis hebben we dat niet, maar het is wel mogelijk een klein stukje voor ze te maken.

Omdat we in het bos wonen willen we het grasveldje afzetten met een omheining (gaas). Mijn vader noemt het een soort van kooi constructie. De plaats waar het gras komt wordt iets uitgegraven en de omheining wordt dan geplaatst, de onderkant van de omheining, hebben wij bedacht, wordt ook van gaas. Het uitgegraven gedeelte wordt dichtgemaakt en hierover komt het gras. (Waarom willen wij dit, vanwege de konijnen, hazen, eekhoorns en vossen die er lopen). De bovenkant wordt een klep ook van gaas.
In de theorie klinkt het heel makkelijk en zou dit zo gepiept zijn, maar toch weten we niet helemaal hoe we dit moeten aanpakken. Ik ben gaan zoeken, maar heb zoiets als hierboven niet kunnen vinden op internet.

Vandaar dat ik bokt eens vraag, misschien zijn er mensen die ook zoiets hebben gemaakt? Hoe hebben jullie dat toen aangepakt, Zijn er misschien aandachtspunten?
Ik ben benieuwd of iemand ons wat tips kan geven Lachen