Welk anti vlooienmiddel bij kat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flippertje

Welk anti vlooienmiddel bij kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:15

Hey bokkers,
Ik heb een vraagje aan jullie. Welk antivlooienmiddel gebruiken jullie bij jullie kat? Onze kat heeft een vlooienallergie, en moet dus erg goed in de gaten gehouden worden. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn bij verschillende manieren/merken van vlooienbestrijding.

miekelover

Re: Welk anti vlooienmiddel bij kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:18

alleen de de bekende merken werken bij de kat. die goedkopen vlooienmiddelen werken er niet op.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:19

Mijn persoonlijke favoriet: Advantage! Alleen te halen bij de dierenarts. Pipetten in de nek en enorm werkzaam.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:20

@Leonoor, dat is dus net zoiets als Frontline?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:22

Flippertje schreef:
@Leonoor, dat is dus net zoiets als Frontline?

Ja maar dan absoluut beter, sterker, effectiever en goedkoper! (18 euro per 4 pipetten).

Wel gebruik ik standaard voor elke volwassen kat de variant 4 kilo en zwaarder, ook al zijn ze dat niet allemaal!

Ik heb vorig jaar een vlooienplaag gehad (kwam mee met een kat) en heb toen echt alles geprobeerd. De Advantage was het enige wat echt hielp!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:25

Dankjewel! Denk dat onze kat wel over de 4 kilo heen komt Tong uitsteken We willen m gewoon absoluut vlooienvrij houden want door die allergie krabt ie zich helemaal open, krijgt kale plekken enz. Daarom ben ik nu dus op zoek naar iets wat echt heel goed helpt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:34

Flippertje schreef:
Dankjewel! Denk dat onze kat wel over de 4 kilo heen komt Tong uitsteken We willen m gewoon absoluut vlooienvrij houden want door die allergie krabt ie zich helemaal open, krijgt kale plekken enz. Daarom ben ik nu dus op zoek naar iets wat echt heel goed helpt.

Allergie is zeker lastig! Ronduit enorm vervelend! Succes ermee!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:02

Wij gebruiken altijd de frontline spot on ofwel de spray, werkt super na een vlooienplaag Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:04

ik heb hetzelfde probleem met hond van ouders, hij heeft normaal nooit vlooien maar mijn hondje zit onder. heb alles al geprobeerd, ben nu bezig om hem zelf in te sprayen en heb andere spray voor in het huis te gebruiken. Vlooienband, vlooien anticonceptie (pillen) en pipetjes, hielpen allemaal niet.
Weet niet of dit nu wel werkt omdat ik pas 2 dagen geleden mee begonnen ben

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:18

Wij hebben geleerd dat een vlooienband zeker niet aan te bevelen is, omdat vlooien hiertegen resistentie ontwikkelen en er behoorlijk gevaarlijke stoffen inzitten waar ze aan kunnen likken. Beter geen band dus. Vlooieneitjes komen ook nog uit, dus je moet echt meermaals sprayen op je dier+ vooral op het tapijt en nadien goed stofzuigen. Echt volhouden, ik weet wat voor marteling het is, hebben het zelf gehad thuis...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:19

O ja, van die frontline mag je echt je hele hond onder spuiten, kan niet van kwaad. Onze kat is zelf helemaal kletsnat gespoten en dat heeft direct gewerkt.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:20

frontline zijn in 2 varianten:
spot on pipetten dat zijn dus de pipetjes in de nek en de spray. Hiermee spray je het hele dier in. Echter zijn katten er nooit zo'n fan van om helemaal ingesprayed te worden! Nagelbijten / Gniffelen
Frontline is inmiddels ook verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaken en krijg je het probleem dat er resistentie opgebouwd wordt.

Aangezien je een kat hebt met allergie zou ik echt iets van Advantage of Stronghold gebruiken, alleen verkrijgbaar bij dierenarts.
Advantage staat niet geregisteert voor werkzaamheid teken, maar doet ie juist wel bijzonder goed. Zijn pipetjes in de nek.
Stronghold = tegen vlooien, teken, oormijt en ontworming. Alleen in 1. Bijzonder makkelijk spul! Ook pipetjes in de nek.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:22

Nee, een fan ervan zijn ze niet, maar bij ons moest het wel degelijk gebeuren, ze zat helemaal onder...
Bij ons in Belgie mag je geen Frontline verkopen in de winkel, enkel bij de dierenarts, dus dat is wel ok bij ons...

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:28

Ik gebruik ook altijd Frontline, op de honden en de katten, ik ben er wel tevreden over. Ik gebruik de spray en die spuit ik er royaal op en daarna masseer ik hem goed in, echt tot op de huid. Voor de katten is het soms makkelijker om een washandje te gebruiken, die houden niet zo van sprayen inderdaad. Ik heb zelf nog nooit een pipetje gebruikt, dus ik kan je niet zeggen of dat evengoed werkt. Gezien de andere reacties werkt dat ook goed...

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:29

Hm, misschien scheelt het wel, dat in Belgie frontline alleen bij de DA mag worden verkocht.
Maar ik denk niet dat vlooien grenzen kennen.. Lachen
Bij een kat met allergie zou ik veilig kiezen.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:13

Wij gebruiken stronghold, helpt ook tegen wormen. Ik vind het zelf een erg fijn middel. Dit zijn ook gewoon pipetjes voor in de nek, alleen verkrijgbaar bij de dierenarts.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:26

En wat hebben die Advantage of Stronghold dan wel of niet dat Frontline heeft ivm allergie? Die resistentie bedoel je?
Ik heb er alvast geen problemen mee. Of is er iets speciaal tegen allergie?

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 19:20

Bedankt voor jullie tips! Omdat t arme beestje zo panisch op vlooien reageert wil ik echt een goed middel gebruiken, waar ie al goed mee behandelt kan worden voordat ik ook maar een vlo gezien heb. Zo te lezen moet dat wel gaan lukken Haha!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:24

Ik ben het ermee eens dat advantage een super goed middel is, echter schrok ik er wel van wat een enorme agressieve troep dat is.
ik had de kat ingespoten, vervolgens rende hij naar de computer waar ook mijn telefoon lag en schudde. Er vlogen enkele spetters af. De verf van het boxje is eraf gelopen en er is gewoon een stukje 'glas" uit mijn telefoon gebrand.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:28

Bij ons zijn de vlooien resistent tegen frontline, maar ik gebruik nu bolfo gold (vergelijkbaar met advantage) en werkt perfect. de zware variant gebruik ik voor beide katten.

En onze 3 potige kat Sanne (is een poot verloren na een hondenaanval) heeft ook nog een vlooienband om, omdat ze aan een kant niet achter dr oren kan komen om te krabben en daar dus een vlooenophoping gaat zitten. Normaal ben ik niet zo van de vlooienbanden, maar voor Sanne werkt het zo perfect!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:34

Wij hebben voor het tapijt en het interieur, bolfo spray gaan halen, werkte ook super goed.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:35

frontline!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:41

Wij hebben het zelfde probleem.. kat kreeg vlooien en bleek allergisch te zijn.. en probeer er dan maar weer eens af te komen.. frontline helpt bij ons niet meer. en we hebben ook al wel 3 keer het hele huis bespoten.. we zullen nu eens die middeltjes die je bij de dierenarts kan halen proberen. hopen dat het werkt!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:44

vlooien zijn ind. resistent aan het worden voor frontline, de frontline combi? (als ik het goed schrijf) schijnt nog wel goed te werken.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:57

ow, wat houdt zo'n combi dan in?