Katten geadopteerd maar ze blijven onder de bank zitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Katten geadopteerd maar ze blijven onder de bank zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 07:47

Ik heb 2 katten overgenomen van iemand via marktplaats, 2 lieve beesten 1 van 14 en 1 van 2 jaar oud, toen ik ze gister uit het reismandje liet zijn ze onder de bank gedoken en daar niet meer onder vandaan gekomen.

Zelfs vanacht niet om te eten?

Wie heeft er wel eens volwassen katten in huis genomen en hoe lang heeft het geduurd voordat ze tevoorschijn kwamen? Ik ben zo bang dat die 14 jarige zichzelf verhongerd ofzo..

CM_

Re: Katten geadopteerd maar ze blijven onder de bank zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 07:50

geef ze een paar dagen, het duurt minimaal 3 weken eer ze echt gewend zijn, een kat is nu eenmaal excentriek

het beste is ze de eerste dagen een eigen kamertje te geven, niet te groot, zodat ze daar eerst aan wennen, voor ze in de huiskamer komen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 07:55

Die ruimte heb ik helaas niet.. Ze zullen het met de huiskamer moeten doen Nagelbijten / Gniffelen want anders zou het de slaapkamer of de badkamer worden..

Ik maak me alleen een beetje zorgen dat ze dus ook niet eten..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:08

als ze heel veel honger hebben komen ze vanzelf onder de bank vandaan
zet het bakje eten vlak bij de bank zodat ze snachts niet ver er onderuit hoeven
zet het bakje steeds wat verder weg van de bank dat ze er verder onderuit moeten

geef ze de tijd

de honger overwint wel

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:16

Ik heb een katje met 3 pootjes uit het asiel. Ze was erg bang en heeft een jaar onder de bank en het bed gewoond.
Als we er niet zijn komt ze tevoorschijn om te eten, drinken en op de bak te gaan.
Nu zijn we 3 jaar verder en ze is nog bang maar ligt wel op de bank en bij me in bed. Als je voorzichtig bent kun je haar aaien.
Van vreemden moet ze nog steeds niets hebben.

Kan dus heel lang duren als ze erg getraumatiseerd zijn...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:34

Ik heb al vaak volwassen katten uit het asiel (ben vrijwilliger) erbij genomen. Maak je niet te druk, en doe vooral in het begin niet te veel moeite om ze onder de bank vandaan te krijgen, daar maak je het alleen maar erger mee! Als ze over 2 dagen nog niets hebben gegeten dan moet je ze natuurlijk wel pakken en na laten kijken.
Katten zijn echte stresskikkers (uitzonderingen heb je natuurlijk altijd) dus het is eigenlijk geen vreemd gedrag.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:52

Een van mijn twee katten leeft nog steeds voor een groot deel van de tijd onder het bed, hoewel ze nu keihard naast mijn stoel zit te knorren en ze steeds meer en langer rond durft te lopen. Je kunt idd het beste hun eten zo dicht mogelijk bij hun slaapplaats zetten, net als de kattenbak, en ze verder met rust laten. Na een aantal dagen zul je merken dat ze er 's nachts onderuit geweest zijn. Katten zijn erg zindelijk, dus zeker de bak zullen ze snel gaan gebruiken, maar in het begin alleen als er niemand in de buurt is.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:54

Zet het eten iets dichterbij de bank... zodat ze het ruiken misschien motiveerd dat een beetje. En voor de rest gewoon met rust laten... ze zullen het ooit wel opgeven;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:39

Toen ik mijn kat overnam van iemand anders (ze was 2) heeft ze ook twee dagen onder de bank gezeten. Ik heb ze gewoon met rust gelaten, ze komt vanzelf wel als ze merkt dat ze niet opgejut wordt en er rust in huis is.

Gefeliciteerd met ze trouwens, leuk joh! Haha!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:43

Toen ik mijn kitten van 5 maanden kreeg heeft hij 2 dagen in de kattenbak gezeten, gaat best stinken Tong uitsteken

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:45

Die van mij heeft een week onder de bank gezeten, ik ging af en toe op mijn platte buik liggen en hele verhalen vertellen tegen d'r .
Op een gegeven moment kwam ze plat op haar buik onder de bank vandaan en ging heel voorzichtig de kamer onderzoeken.
Al bij al heeft het een week of 4 a 5 geduurt voordat ze zich echt op haar gemak voelde.

Ze moeten erg wennen aan de nieuwe omgeving en de nieuwe mensen, neem rustig de tijd het komt vanzelf goed !

P.s ik zette een bakje met voer en water onder de bank , vond ze wel prettig.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:50

Toen ik mijn poes uit het asiel gehaald had, dacht ik dat ze wel onder het bed zou schieten als ik haar los zou laten. Niets was minder waar: mevrouw sprong op bed en wou geknuffeld worden!
Na twee dagen was ze per ongeluk ontsnapt naar buiten. Twee uur later was ze terug, en daavoor is ze 8 katten en 4 grote honden getrotseerd die in de tuin los liepen op dat moment! Hoe bedoel je connectie? Knipoog

Maar in jouw geval, zoals er al gezegdi: gewoon wat tijd geven, niet pushen, en zorg dat je regelmatig in de kamer bent en bijvoorbeeld tv kijkt, zodat je er wel bent, maar het rustig is. Dan komen ze misschien eens koekeloeren. Spring er dan niet meteen op om te knuffelen ofzo, maar laat ze de kat maar even uit de boom kijken. Bij de vorige eigenaar waren ze wel aanhankelijk toch? Dan komt het wel goed hoor! Hun wereldje staat even op zijn kop...

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:14

Ik denk net als de rest hier dat je je nieuwe katten de tijd moet geven. Eten wat dichterbij de bank en afwachten. Het ligt net aan de persoonlijkheid van je kat wat ze doen. Heb net in een ander topic zitten typen dat juist mijn raskat van een goede fokker van die rare angstige kuren vertoont en de ander (die getraumatiseerd zou moeten zijn door haar verleden) zo'n knuffelbeest is wat alles wil zien en overal bij wil zijn.

Dus geef ze de tijd! Gezellig is anders, maar dat komt later wel.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 23:24

Tadaaaaa

Afbeelding

Afbeelding

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:26

Go jij! Go jij! laten ze zich al aaien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:28

Oeeh dat is al een mooi begin Haha!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:29

Haha! super wat een leukerdjes, mooie kleur!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 23:31

Pam schreef:
Go jij! Go jij! laten ze zich al aaien?

Magnum (bovenste kat) wel, maar zij is ook erg brutaal en aanwezig. Komt ook af en toe bedelen om aandacht.
Kruimel is al wat ouder (14) en van huis uit erg schuw dus je kan em wel aaien maar heel voorzichtig.. En soms komt hij ook bedelen om aandacht op zijn eigen manier, hij gaat als je op de bank zit op een veilig afstandje je aankijken en kopjes geven tegen de tafel.. Zo van ik vindt het best gezellig maar blijf maar zitten waar je zit Haha!

ze doen allebij geen vlieg kwaad

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:35

komt vast goed, ik heb er ook een die dat de eerste maanden deed en die loopt nu als een heerser door het huis, alleen als er visite is, zit ze weer op zolder of onder de bank, maar ach ja daar valt mee te leven, ze zien er lief uit.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:00

aaah leuk om te zien dat ze zich toch wel wat meer thuisvoelen nu Ja

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:12

CielitoLindo schreef:
Kruimel is al wat ouder (14) en van huis uit erg schuw dus je kan em wel aaien maar heel voorzichtig.. En soms komt hij ook bedelen om aandacht op zijn eigen manier, hij gaat als je op de bank zit op een veilig afstandje je aankijken en kopjes geven tegen de tafel.. Zo van ik vindt het best gezellig maar blijf maar zitten waar je zit Haha!

Zo ging dat bij mijn Kitty-kat ook Ja , en nog steeds gaat ze graag op afstand overal kopjes aan zitten geven, maar nu komt ze ook gezellig om je heen draaien en ze springt op schoot als ik aan de PC zit. Je moet geen abrupte bewegingen maken, dan is ze accuut weg, en op schoot staan (ze gaat niet zitten) doet ze sowieso alleen bij mij.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:18

ElCamino schreef:
Ik heb een katje met 3 pootjes uit het asiel. Ze was erg bang en heeft een jaar onder de bank en het bed gewoond.
Als we er niet zijn komt ze tevoorschijn om te eten, drinken en op de bak te gaan.
Nu zijn we 3 jaar verder en ze is nog bang maar ligt wel op de bank en bij me in bed. Als je voorzichtig bent kun je haar aaien.
Van vreemden moet ze nog steeds niets hebben.

Kan dus heel lang duren als ze erg getraumatiseerd zijn...

Lijkt de mijne wel....die heb ik 5 jaar geleden bij iemand weggehaald die Zip niet meer wilde hebben. Hij heeft toen de 1e week in me keukenkastje geleefd en 's nachts kwam hij eruit om te eten. Z'n voer en kattenbak staan in de keuken, dus hij had alles bij de hand. Ik ging ook vaak voor de kast zitten en tegen hem kletsen, maar ik zag alleen een zwarte vlek met 2 gele ogen.
Ik heb hem alles op z'n eigen tempo laten doen en niks gepusht...na een jaar had ik het idee dat het allemaal wel goed was. Nu komt ie onder me hand doorlopen om geaaid te worden en slaapt ie 's nachts naast me...maar visite vind ie nog steeds eng, dat zal ook altijd zo blijven. Dus als er iemand komt, Zip ligt onder me bed!! Gek beest Haha!

Fantasii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:45

je kan het beste nog even wachten, ik heb ook twee katten.. als katten in een vreemde omgeving komen, proberen ze meestal iets van een voor hun beschermd plekje te zoeken. als je ze gewoon eten geeft, niet onder de bank, komen ze ervan zelf wel onder vandaan. kwestie van geduld.