ik heb een soort van vage angst voor duitse herder. Ik vind die honden helemaal geweldig. Wil er graag later 1. alleen nu komt het. om een lang verhaal kort te houden. ik heb vroege een duitse herder gehad. Toen ik nog een kind was. hij werdt agresief, niet tegen over mensen wel tegen over dieren. hierdoor werdt mijn moeder angstig voor hem. Alleen nu heeft zei het me in de jaren aangepraat. van als we een duitse herder tegen kwamen was het van. Pas op nog even en die bijt bla bla. naja ben nu 19. Maar 1 of ander manier wilt dat er toch niet uit. Ik durf ze wel te aaien enz. maar niet echt dat ik daar zelfvezekernd staat. Maar ik sta ook niet te sjaken ofzo. maar moet me soms een beetje dwingen om het te doen. IK vraag het wel eerst aan de eigenaar. Helaas woond er geen duitse herder bij mijn in de buurt, om bijv uit te laten ofzo om vertrouwen terug te winnen.
nu ben ik van plan om naar de vereniging bij mij in de buurt te gaan van de de duitse herder. Alleen nu komt het ik ken daar niemand, ik ga daar alleen. Hoe spreek ik iemand aan? enz
wat zijn goede tips om niet aan je angst blood te stellen, wan honden voelen het,
overgings met andere herders heb ik dat niet, zo vaag.