Vraagje over pup

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannii

Vraagje over pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:24

Hallo ,

zelf weet ik best wel veel van honden enzo , maar sinds de maandag hebben we een nieuwe pup , samen met onze andere hond .
de pup is een kruising boxer x am staff .
Onze andere hond is ook een am staff kruising , we hebben hem uit het asiel en vermits hij echt heel erg kalm is ,en dat altijd is geweest vraag ik mij af hoe die pup nu eig gaat zijn waarschijnlijk toch actief hé ?
want de boxer en am staff zijn beide toch wel actieve rassen hé . laten we hopen van wel , want ik wel er doggy dance en agility mee gaan doen , én als het kan ook nog eens cani cross .

iemand ervaring met een boxer , een am staff of een kruising van deze rassen in deze sporten ? ( moet niet op wedstrijdvlak zijn , maar als ze het graag doen of niet , etc)

AstraGirlie

Re: Vraagje over pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:05

in rassen zelf bestaan nog erg grote verschillen qua temperament, maar dit bepaal je ook deels zelf door je activiteit met de hond. Opletten dat je niet 'oversport' met honden want ze hebben wel degelijk ook nog eens een dagje rust nodig zonder actieve sport op het programma. Veel succes met de pup!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:06

woon je in belgie? ja ja geen probleem
zo nee.. kijk even in me onderschrift.. Knipoog

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 23:09

^^heb je mail gehad .

@astragirlie : het is zeker niet de bedoeling om té veel met de hond te gaan doen .
op maandag zal het in ieder geval wel bij een gewone wandeling blijven ,net als donderdag ; ) .

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:10

LimaGentle schreef:
woon je in belgie? ja ja geen probleem
zo nee.. kijk even in me onderschrift.. Knipoog

ben ik ook benieuwd naar, of heeft je staf papieren?
De x neem ik aan van niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:32

Als je niet in België woont mag een hondenvereniging je officeel niet eens toelaten met zo'n kruising.
Sommige doen het wel met het risico dat ze zelf de pineut worden.

Wedstrijden kun je met zo'n kruising helemaal vergeten in Nederland.

@ Timokyana: Kruisingen kunnen nooit een FCI stamboom hebben. Knipoog

Edit: Na wat andere berichten te hebben gezelen neem ik aan dat je in België woont en daar kun je wel gewoon sporten met je hond. Beide rassen doen het prima in allerlei takken van sport dus wat dat betreft is er geen probleem. Wel even opletten of je hond vrij is van hd en niet te dik is.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-03-07 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:33

Ik weet het ThePast03, helaas hoe zeg je zoiets beleefd zonder topic van ts af te *****
als de Ts daadwerkelijk in Nl woont raad ik haar aan de X in belgie te plaatsen.
wat ik alleen niet begrijp is waarom dat ze bij de nl assiels zo'n X in Nl plaatsen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:36

timokyana schreef:
Ik weet het [*olduser*], helaas hoe zeg je zoiets beleefd zonder topic van ts af te *****
als de Ts daadwerkelijk in Nl woont raad ik haar aan de X in belgie te plaatsen.
wat ik alleen niet begrijp is waarom dat ze bij de nl assiels zo'n X in Nl plaatsen?

Ze komt uit België gezien haar vlaamse uitdrukkingen in andere topics.

Asiels in Nederland herplaatsen dit soort kruisingen niet in Nederland, anders zijn ze zelf ook strafbaar. Het is niet alleen verboden dit soort kruisingen (en alle honden die aan de pitbull wet voldoen) te houden maar het is ook verboden om ze te verhandelen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:38

dank je ThePast03, wist niet dat de ts uit belgie kwam.
(excuus TS)
Heb zelf een am staf gehad en momenteel een boxer, vind het schatten van honden met inderdaad veel energie.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:22

Bij ons in de stad mogen zelf geen am.staff gewoon rondlopen... Je moet echt kijken naar wat je gemeente ook voorschrijft...

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 22:15

Hey .
timokyana : is niet erg hoor , jij kon niet weten dat ik uit belgie kom ; )

astragirlie : bij ons mag het in ieder geval wel in de gemeente ; )
wel raar ze , dat ze nu ook al in belgie zo over deze rassen beginnen te doen !

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:41

ThePast03 schreef:
timokyana schreef:
Ik weet het ThePast03, helaas hoe zeg je zoiets beleefd zonder topic van ts af te *****

Ze komt uit België gezien haar vlaamse uitdrukkingen in andere topics.

Asiels in Nederland herplaatsen dit soort kruisingen niet in Nederland, anders zijn ze zelf ook strafbaar. Het is niet alleen verboden dit soort kruisingen (en alle honden die aan de pitbull wet voldoen) te houden maar het is ook verboden om ze te verhandelen.

Zijn Stafford illegal in Nederland? Ik dacht juist dat Staffords wel mochten. Of mag het kruising niet?
Heb iets gevonden *klik*

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:16

Staffords mag je in nederland alleen met papieren. Dus een ras-echte met stamboom e.d. mag je gewoon hebben!
Kruisingen van deze honden mogen niet in nederland.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:55

Skitter schreef:
Zijn Stafford illegal in Nederland? Ik dacht juist dat Staffords wel mochten. Of mag het kruising niet?

Een Stafford mag je in Nederland alleen hebben als hij een FCI stamboom heeft.
Dit geldt trouwens voor alle honden die vwb uiterlijk onder de Pitbull wet vallen en niet alleen voor Staffords.

De hond op de foto van jouw link is gewoon een kruising en kan dus nooit een FCI stamboom hebben.

Hier vind je alle rashonden welke in Nederland zijn erkend:
http://www.kennelclub.nl

Let op: Dan moeten ze dus wel een FCI stamboom hebben en niet via marktplaats zonder stamboom worden verkocht en gekocht.