Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
roylinde schreef:ik denk dat je de oorzaak van het blaffen eerst moet vinden.
blaft ze om aandacht? of omdat de deurbel gaat? omdat er iemand binnen komt?
en wat doen jullie als ze blaft? word er dan tegen haar gepraat? gemopperd?
ALs ze inderdaat om "alles" blaft (deurbel, mensen, honden, geluitjes ) is het mischien een iedee om het volgende te doen
neem een plek in het huis waar ze geen schade kan aanrichten (niet haar normale bench of slaap plaats!) en waar ze buiten de "roedel' ( jullie dus..) geplaatst is. bijvoorbeelt wc, bijkeuken of andere bench. til haar daar heen, als je dat doet niets tegen haar zeggen, niet kijken. gewoon wegzetten.
Als ze blaft, zet haar daar dan 5 minuten neer.
is ze stil, laat haar dan weer bij jullie.
blaft ze weer? weer 5 minuten. Dit concuqwent blijven vol houden! geen enkel blafje toloreren, gewoon wegzetten buiten de roedel.
als je nog vragen hebt kun je wel even pben mischien dat ik nog wat vergeten ben![]()
succes
blokje schreef:Ik weet dat mijn buren op de kamping een aparaatje rond zijn hals hing en als hij blafte kwam er een hoge piep uit en dat vond de hond vreselijk.
Je kan het ook op mindervriendelijke dingen doen door stroom schokjes maar tjah als dat niet hoeft niet doen!!!!
Ook zag ik op tv dat ecpers het dedenmet een halsband en als hij blafte kwam er een straal water uit
Richtje schreef:Heb je er wel eens over gedacht om de hulp van een gedragstherapeut in te schakelen?
blokje schreef:Ik weet dat mijn buren op de kamping een aparaatje rond zijn hals hing en als hij blafte kwam er een hoge piep uit en dat vond de hond vreselijk.
Je kan het ook op mindervriendelijke dingen doen door stroom schokjes maar tjah als dat niet hoeft niet doen!!!!
Ook zag ik op tv dat ecpers het dedenmet een halsband en als hij blafte kwam er een straal water uit