hondje blaft onwijs veel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

hondje blaft onwijs veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 19:16

2 jaar terug hebben wij een boerenfox teefje gekocht. Eigenlijk ik maar dat doet er op het moment niet toe. Ze blaft heel veel , nu zijn we verhuisd en blaft ze naar alles wat ze tegen komt ! afstraffen heeft totaal geen zin , negeren nog veel minder. Mijn ouders zijn het spuugzat en als ze niet snel veranderd moet ze weg. Ik zoek me nu dus suf naar de oplossing ik wil haar niet weg hebben ze is me hartje, me alles.

heeft iemand een idee ?

moyra

Re: hondje blaft onwijs veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:38

niemand die mij helpen kan ?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:58

Ik zou het hondje met hulp van de clicker leren dat stil zijn hem meer opbrengt dan blaffen.
Dus eerst de clicker aanleren = click en direct erna een brokje tot hij door heeft dat er na een click wat lekkers volgt. Dan kan je gaan clicken op het moment dat hij stil is (ook al is dat even 3 seconden), weer gevolgd door een brokje. Als hij dan langere perioden stil begint te zijn, dan kan je op dat moment eens 'stil' zeggen, gevolgd door click en beloning. Dan kan je dit wat op commando zetten.
Maar kijk zeker ook of je de hond niet hebt aangeleerd om te blaffen door er steeds op te reageren. DIt dus proberen te vermijden door de stille momenten direct te belonen zoals hierboven beschreven.
Blaffen heeft verschillende oorzaken, uit frustratie, uit verveling, ... probeer hier ook eens achter te komen.

Succes !

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:03

ik denk dat je de oorzaak van het blaffen eerst moet vinden.
blaft ze om aandacht? of omdat de deurbel gaat? omdat er iemand binnen komt?

en wat doen jullie als ze blaft? word er dan tegen haar gepraat? gemopperd?

ALs ze inderdaat om "alles" blaft (deurbel, mensen, honden, geluitjes ) is het mischien een iedee om het volgende te doen.

neem een plek in het huis waar ze geen schade kan aanrichten (niet haar normale bench of slaap plaats!) en waar ze buiten de "roedel' ( jullie dus..) geplaatst is. bijvoorbeelt wc, bijkeuken of andere bench. til haar daar heen, als je dat doet niets tegen haar zeggen, niet kijken. gewoon wegzetten.
Als ze blaft, zet haar daar dan 5 minuten neer.
is ze stil, laat haar dan weer bij jullie.
blaft ze weer? weer 5 minuten. Dit concuqwent blijven vol houden! geen enkel blafje toloreren, gewoon wegzetten buiten de roedel.

als je nog vragen hebt kun je wel even pben mischien dat ik nog wat vergeten ben Lachen

succes

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:08

Ja, het is belangrijk om niet te reageren op dat geblaf, want dat is wat ze wil. Aandacht.
Krijgt je hond wel voldoende prikkels, kan hij genoeg rennen en spelen? Misschien heeft hij teveel energie, en reageert hij dan op elke prikkel...? Meer info dus Haha!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:28

ik ben erg benieuwd waarneer de hond inderdaat blaft.

ja negeren is het beste, vandaar ook even wegzetten zodat hij uit de roedel geplaatst is, dat maakt negeren makkelijker.

ik ben erg benieuwd...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 00:36

roylinde schreef:
ik denk dat je de oorzaak van het blaffen eerst moet vinden.
blaft ze om aandacht? of omdat de deurbel gaat? omdat er iemand binnen komt?

en wat doen jullie als ze blaft? word er dan tegen haar gepraat? gemopperd?

ALs ze inderdaat om "alles" blaft (deurbel, mensen, honden, geluitjes ) is het mischien een iedee om het volgende te doen

neem een plek in het huis waar ze geen schade kan aanrichten (niet haar normale bench of slaap plaats!) en waar ze buiten de "roedel' ( jullie dus..) geplaatst is. bijvoorbeelt wc, bijkeuken of andere bench. til haar daar heen, als je dat doet niets tegen haar zeggen, niet kijken. gewoon wegzetten.
Als ze blaft, zet haar daar dan 5 minuten neer.
is ze stil, laat haar dan weer bij jullie.
blaft ze weer? weer 5 minuten. Dit concuqwent blijven vol houden! geen enkel blafje toloreren, gewoon wegzetten buiten de roedel.

als je nog vragen hebt kun je wel even pben mischien dat ik nog wat vergeten ben Lachen

succes

alles wat jij hier zegt blaft ze om ja, het is nu voornamelijk buiten dat ze blaft hoe plaats ik haar dan uit de roedel ?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 01:44

Heb je er wel eens over gedacht om de hulp van een gedragstherapeut in te schakelen? Lachen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:41

Ik weet dat mijn buren op de kamping een aparaatje rond zijn hals hing en als hij blafte kwam er een hoge piep uit en dat vond de hond vreselijk.

Je kan het ook op mindervriendelijke dingen doen door stroom schokjes maar tjah als dat niet hoeft niet doen!!!!

Ook zag ik op tv dat ecpers het dedenmet een halsband en als hij blafte kwam er een straal water uit

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:13

blokje schreef:
Ik weet dat mijn buren op de kamping een aparaatje rond zijn hals hing en als hij blafte kwam er een hoge piep uit en dat vond de hond vreselijk.

Je kan het ook op mindervriendelijke dingen doen door stroom schokjes maar tjah als dat niet hoeft niet doen!!!!

Ook zag ik op tv dat ecpers het dedenmet een halsband en als hij blafte kwam er een straal water uit

sorrie maar ik vind een hoge piep ook een kwelling, ik weet niet hoe jij dat ziet hoor ga jij maar eens in een kamer zitten waar je continu heel hard gepiep hoor.. wedden dat jij gek wordt?
en aangezien een hond 5 keer beter hoort als wij... Bloos
nee dankje...

Richtje schreef:
Heb je er wel eens over gedacht om de hulp van een gedragstherapeut in te schakelen? Lachen

dat is inderdaat n goed iedee OK dan!

tekstschrijver;
het is nog al lastig t probleem op te lossen omdat het zeg maar overal gebeurt volgens jou.
Eigenlijk zou ik dan de hond eens moeten zien en eens moeten kijken hoe jullie op het probleem reageren.

vandaar dat het mischien een goed iedee is om naar een goede gedragdeskundige te gaan. mischien is er in de buurt een goede hondenschool die je kunt bellen?

veel succes

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:22

Neem anders eens contact op met een therapeute van Tinley. www.tinley.nl
Deze zijn ook niet zo heel duur....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:23

blokje schreef:

Wat is het nut?

Je pakt hiermee alleen het gevolg aan en niet de oorzaak....

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:49

idd, is weer typisch een symptoonoplosser...en helaas nog veel gebruikt omdat het de makkelijkste oplossing is, moeten ze zelf niets doen...

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:45

mischien is het een goed iedee om inderdaat naar een descundig iemand te gaan, of is dat niet te doen?

jammer dat je in leiden (of in die buurt) woond.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:11

Het beste lijkt me dan toch maar een gedragstherapeut in te schakelen .
want van hier achter de pc te bepalen waarom je hond blaft is erg moeilijk , er kunnen zoveel redenen zijn.

Bianka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:00

als een hond bang is of in dit geval blaft niet naar hem kijken.
Kijk voor je uit. en dus niet in de ogen van de hond kijken of reageren.
Sterkte ermee...

Er is trouwens een boeke die heet Uw hond trainen met de clicker misschien is dat wel wat.
En misschien heeft je hond te veel energie en moet ze meer wandelen of iets anders doen.