Ik heb medeleiden met mijn zenuwachtige hond, wat moet ik do

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Ik heb medeleiden met mijn zenuwachtige hond, wat moet ik do

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 17:41

Hallo,

Mijn moeder heeft altijd in de avonden gewerkt zodat ze thuis was voor ons en onze dieren. Nu heeft ze sinds bijna twee jaar een nieuwe vriend en woont ze in den bosch. Op zich ging het wel aangezien ik in de buurt van mijn huis mijn school had, en ook mijn stageplek. Ik liet de hond in de ochtend uit ( 08:00 ), mijn broertje in de middag ( 16:00 ) en mijn vader in de avond rond etenstijd ( 17:00 ) en rond 11 uur nog een keer. Nu moest ik met mijn stage stoppen en vond ik er eentje in de buurt van mijn vriend in Bergschenhoek. Ik slaap nu ook drie dagen bij hem aangezien ik dan makkelijker naar stage kan en ik bij hem wil zijn ( iedereen begint zijn eigen leven te leiden dus ik wil dat ook!). Dit was eerst geen probleem voor de hond want mijn broertje was er en mijn vader. Ik sprak met mijn broertje af dat hij in die drie dagen de hond uitliet in de ochtend en middag en ik deed dan de maandag, dinsdag en zaterdag zodat het verdeeld werd ( hij heeft een hekel aan uitlaten). Nu is mijn broertje sinds een maandje naar den bosch verhuisd om bij mijn moeder te zijn en mijn vader heeft een nieuwe vriendin. Hondje lief zit dus zo ontzettend vaak thuis dat ze weer erg zenuwachtig wordt. Ze is zo blij om iemand te zien telkens ( ben nu ook thuis bij d'r omdat ik niet naar school hoef deze week ), dat ze tegen je opspringt en heel de dag piept als ze dan even geen aaitje krijgt. Ik weet niet wat ik moet doen want ik ben er te weinig, mijn vader is bij zijn vriendin en omdat zij aan het verhuizen is kan mercy ( mursie spreek je uit; mijn hond) niet mee daar naartoe.

Nu zit ik te denken. Moet ik dan mijn hond naar mijn moeder doen voor tijdelijk of die paar weken even vol blijven houden dat ze alleen moet zitten? Ze wordt wel uitgelaten en ze krijgt ook haar eten altijd. Mijn vader komt voor haar naar huis als ik er niet ben, maar dan zit ze alsnog alleen. We laten nu de tv aan en ze hoeft niet meer in de bench.. dit vind ik gewoon zo zielig!

Het probleem is dat als mijn hond naar mijn moeder gaat, haar vriend gemeen is tegen mijn hond. Muis ( roepnaam ) kan namelijk niet tegen drukke mensen en al helemaal niet tegen bóze mensen. Ray ( vriend van moeder ) heeft ADHD en is dus altijd heel druk. Hij praat niet maar hij gilt als er vrienden op bezoek komen en hun zien mijn hond als een gevaarlijke vechthond, waar ze stoer mee moeten gaan stoeien. Het is dus een Engelse Staffordshire Bullterrier maar echt geen vechthond! Ze is al 7 jaar en al die jaren heeft ze lekker bij ons gelegen en is een heel lief en rustig hondje geweest. Ik kan het dus niet over mijn hart krijgen om haar naar zo'n iemand te doen, ookal is het voor een paar weekjes. Wat moet ik nu doen? Ik zit er echt mee want dit kan zo gewoon niet, ik kan niet meer fijn naar mijn vriend omdat ik weet dat ik een zielig hondje achterlaat. Wat raden jullie mij aan?

Let op: Wij verkopen haar niet !!

AstraGirlie

Re: Ik heb medeleiden met mijn zenuwachtige hond, wat moet ik do

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:43

En ken je geen buurman of oppas ofzo die even haar kan buitenlaten? Of een zoekertje in de plaatselijke krant zetten?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 17:46

AstraGirlie schreef:
En ken je geen buurman of oppas ofzo die even haar kan buitenlaten? Of een zoekertje in de plaatselijke krant zetten?

Dit durf ik niet aan. Veel mensen weten dat ze papieren heeft en ze is een keertje naar een keuring geweest. Ze hebben haar een keer proberen te stelen ( raar maar waar ) vermoedelijk om ermee te fokken. De buren hebben de dierenbescherming ingesteld omdat ze waarschijnlijk een keertje blafte heel de dag ( nu ze uit de bench is doet ze dat niet meer, hebben we gevraagt). Verder kunnen wat jongere kinderen dit beestje niet uitlaten omdat ze mij al bijna omver trekt. De buren hebben wij geen contact meer mee, hun vinden mijn ouders rare mensen omdat ze in een scheiding liggen. Ik woon in een erg nette buurt waar zulke dingen niet kunnen...en een hond hebben die bekent staan met vechten kan al helemaal niet!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:47

Wat AstraGirlie zegt, anders gewoon een hondenuitlaatservice zoeken voor wat later in de ochtend, tegen de middag aan, vaak maken ze dan met een hele groep een boswandeling, en krijgt die toch even wat aandacht en plezier.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 17:50

LadyLuna schreef:
Wat AstraGirlie zegt, anders gewoon een hondenuitlaatservice zoeken voor wat later in de ochtend, tegen de middag aan, vaak maken ze dan met een hele groep een boswandeling, en krijgt die toch even wat aandacht en plezier.

Maar dit wilt dan wel zeggen dat hun in mijn huis moeten komen denk ik. Mijn vader werkt in de middag dus ik weet verder niet wat ik kan proberen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:09

het spijt me maar je moet de hond anders herplaatsen!! Als je geeneens het fatsoen kan opbrengen om dan een uitlaatservice te laten komen '' want dan moeten ze in je huis''
in mijn ogen ben je het arme beest nu aan het mishandelen, dit kan gewoon echt niet zo! omdat het hele gezin ieder een eigen kant op gaat en allemaal zo verliefd is, dat is toch geen reden om je hond te laten stikken?

Zoek een goed huis waar ze wel de aandacht krijgt die ze nodig heeft voordat ze wel constant zit te blaffen en helemaal nergens meer terecht kan.
Boos!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:17

Eens met Tries, je kiest een oplossing voor je hond, niet voor jou of je familie!

Er zijn hier in Friesland ook diverse mogelijkheden om je hond naar de dagopvang te doen! Een soort creche maar dan voor honden, ook al een stuk beter dan de hele dag naar een TV te luisteren! kost wel geld, maar dan is je hond een stuk gelukkiger dan nu!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:35

Ik kan maar één ding zeggen en dat is:

Zoek een ander huis voor de hond.

Dit is gewoon zielig voor de hond.
Als je niet de moeite wilt nemen voor een uitlaatservice, omdat ze in je huis komen, schieten er bij mij heel veel vraagtekentjes uit mijn hoofd.
Dus als je echt een goede oplossing zoekt, dan zoek je een adres waar ze lekker hond kan zijn.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:35

Ik weet nog wel een hele goede plek!!

Bianka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:56

Ik zou je hond bij diegene doen die het meest thuis is en die hij het meest mag.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:17

En hoe is het nu met je hond???

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 16:25

Tries_en_Faf schreef:
En hoe is het nu met je hond???

Hey,

Tijdje geleden dat ik reageerde..was even heel druk. Ik ben met d'r naar mijn moeder gegaan paar dagen. Ik had al vermoed dat de drukte van de vriend van mijn moeder niet zou gaan samen met mijn hond, kreeg dus de ena laatste dag gelijk. Mijn hond was aan het bedelen en hij pakte haar op aan haar hals. Iedereen dacht nou hij brengt haar op een strenge manier naar haar mand maar nee, hij pakte haar hals en draaide het rond. Mijn hond piepen en ik heel erg kwaad met haar naar boven. Moeder kwaad op hem en met mij mee. Nouja, daar komt ze dus niet te wonen. In ieder geval..zoals ik al had gezegt ging het mij om een week of twee omdat de verhuizing dan klaar was van mijn vaders vriendin. Nu is dat dus en ze mag weer overal mee naar toe. Zit niet meer alleen en als ik thuis ben slaapt ze bij me in bed ( lekker warm kacheltje is het Tong uitsteken ). Verder gaat 't dus veel beter als eerst gelukkig.

Voor de mensen die met de oplossing kwamen om mijn hond weg te doen. Als je beter zou lezen wist je dat het maar om een week of twee/ drie ging. Doen jullie een hond weg omdat je gaat verhuizen en even niet veel tijd hebt? Nee, dat dacht ik al. Dan is ze ook nog eens al 7 jaar, deze honden leven maar een jaar of 8/9 dus niemand wil haar meer hebben. Dan heb je ook nog eens het punt dat het een engelse staffordshire is met papieren, als ik haar weg zou doen heb ik kans dat ermee gefokt zal worden. Dan gaat mijn hondje dus dood omdat ze kanker krijgt bij het krijgen van puppy's. Zou je dat dan doen? Nee, dacht ik ook al. Het is goed dat jullie meedenken voor de hond, mijn bedoeling was ook niet om te denken wat het beste voor mij of mijn familie is..maar voor de hond. Wegdoen is dus niet goed voor de hond aangezien ze ons al 7 jaar ziet, als ze een dagje bij iemand anders is heeft ze al onwijs heimwee.

Maargoed, de oplossing is dus niet meer nodig want alles is weer goed.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:31

Tries_en_Faf schreef:
het spijt me maar je moet de hond anders herplaatsen!! Als je geeneens het fatsoen kan opbrengen om dan een uitlaatservice te laten komen '' want dan moeten ze in je huis''
in mijn ogen ben je het arme beest nu aan het mishandelen, dit kan gewoon echt niet zo! omdat het hele gezin ieder een eigen kant op gaat en allemaal zo verliefd is, dat is toch geen reden om je hond te laten stikken?

Zoek een goed huis waar ze wel de aandacht krijgt die ze nodig heeft voordat ze wel constant zit te blaffen en helemaal nergens meer terecht kan.
Boos!

Ben het hier echt niet mee eens! Een hond moet ook zelfstandig kunnen leven. Zo simpel imo. En mishandeling? kom op er gebeuren veel ergere dingen. Maak de TS het niet zo moeilijk zeg!
Heb je de mogelijkheid om je hond mee te nemen naar je vriend?
Of kun je je hond niet in de tuin laten? (bij onze hond ging dat dus zo, kon zo veel rennen als y wou, had zoveel plaats als hij wou, en gedaan geblaf.)

Edit: Las net dat het al weer goed ging Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:32

LadyElmira schreef:
Voor de mensen die met de oplossing kwamen om mijn hond weg te doen. Als je beter zou lezen wist je dat het maar om een week of twee/ drie ging. Doen jullie een hond weg omdat je gaat verhuizen en even niet veel tijd hebt? Nee, dat dacht ik al. Dan is ze ook nog eens al 7 jaar, deze honden leven maar een jaar of 8/9 dus niemand wil haar meer hebben. Dan heb je ook nog eens het punt dat het een engelse staffordshire is met papieren, als ik haar weg zou doen heb ik kans dat ermee gefokt zal worden. Dan gaat mijn hondje dus dood omdat ze kanker krijgt bij het krijgen van puppy's. Zou je dat dan doen? Nee, dacht ik ook al. Het is goed dat jullie meedenken voor de hond, mijn bedoeling was ook niet om te denken wat het beste voor mij of mijn familie is..maar voor de hond. Wegdoen is dus niet goed voor de hond aangezien ze ons al 7 jaar ziet, als ze een dagje bij iemand anders is heeft ze al onwijs heimwee.

Maargoed, de oplossing is dus niet meer nodig want alles is weer goed.

Wees blij dat mensen met je meedenken. Ik vind dit ook een goede oplossing hoor. Ik neem aan dat je je hond alleen naar een GOED huis doet en niet aan mensen geeft die je niet vertrouwt. Er worden zoveel honden met papieren weggegeven omdat dat beter is voor het dier. Fijn om te lezen dat jullie het zelf al hebben opgelost inmiddels. Dat is nog altijd het fijnste voor alle partijen!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:34

Soet schreef:
Tries_en_Faf schreef:

Boos!

Ben het hier echt niet mee eens! Een hond moet ook zelfstandig kunnen leven. Zo simpel imo. En mishandeling? kom op er gebeuren veel ergere dingen. Maak de TS het niet zo moeilijk zeg!
Heb je de mogelijkheid om je hond mee te nemen naar je vriend?
Of kun je je hond niet in de tuin laten? (bij onze hond ging dat dus zo, kon zo veel rennen als y wou, had zoveel plaats als hij wou, en gedaan geblaf.)

Edit: Las net dat het al weer goed ging Knipoog

Een hond hoeft helemaal niet "zelfstandig" te kunnen leven, het is immers een roedeldier en geen solitair dier zoals een kat. Een hond vindt het verschrikkelijk om alleen te zijn. Uiteraard kun je ze wel leren om even alleen te zijn. Maar dan spreek je hoogstens over een paar uurtjes, niet over hele dagen....

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 17:02

Laten we ontopic blijven oke. Het ging over mijn hond die het nu al weer wat beter heeft. De hond hadden we nooit weggegaan hoe egoistisch we dan ook zijn, dit zal nooit gebeuren.

Verder ben ik ook van mening dat mijn hond het alsnog beter heeft dan andere honden. Het kan altijd beter maar toch. Er zijn honden die ook hele dagen alleen zitten en dan worden verkocht onder het mom: ze kunnen zeker 2 a 3 dagen volledig alleen thuiszitten ( dat kwam ik laatst tegen in onze dierenwinkel). Wie zegt dat ze mijn hond bij verkoop niet alsnog alleen laten? Ik ben liever zelf de schuldige dan een ander.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 17:03

Wil trouwens nog even reageren op de vraag of ze in de tuin kon:

Dan voert mijn buurman haar nog dikker enn, ze is een mierenmeut, kan niet tegen kou en kom nou niet aan met regen want dan rent mevrouw zo naar huis haha.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:00

Gelukkig is het al opgelost, het was mij ook niet duidelijk dat het maar om twee weken ging.

Ben blij voor de hond want op 7 jarige leeftijd is ht niet niks