De jongste van het stel is een gecastreerde kater van 3, die nooit buiten is geweest, mijn andere kat is een poes van 11. Zij heeft tot voor 6 jaar wel buiten gelopen. Het zijn makkelijke beesten, maar dat wil ik wel graag zo houden!
Hoe kan ik het voor hun zo vloeiend mogelijk laten verlopen? We gaan van Utrecht naar Enschede, dus eerst al een autorit van 1,5 uur en dan laat ik ze los in de voorkamer. Hier staan voorlopig ook hun bakken en de voerbakjes. Ik neem de handdoeken waar ze nu op slapen mee en leg die daar ook neer. Ze hebben dan dus hun eigen plekje dat al naar hen ruikt. Vanuit de voorkamer kunnen ze gewoon zelf het huis gaan verkennen. Ze kunnen in Enschede niet naar buiten, maar wel -zoals nu ook het geval-, op het balkon.
Mogelijk dat men hier nog wat handige tips heeft voor de verhuizing van mijn 2 katten? Ik hoor wel eens iets van Valeriaan druppels? Hierdoor zouden katten zich nogal op hun gemak voelen (nogal wiedes, ze zijn dan in hoger sferen
). 
verhuisd, met 4 katten. Na een tip van een collega heb ik Feliway gekocht bij de dierenwinkel. Dat is een soort van nest geur waar katten van gaan ontspannen en zich meteen thuisvoelen in een nieuwe omgeving.
).