Hamster is sterk vermagerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Hamster is sterk vermagerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 22:57

Verdrietig

Ben bang dat mijn kleine Tum op 'r laatste eindjes loopt. Een tijdje geleden kreeg ze een bult achteraan haar lijfje, en begon ze ook wat te stinken. DA gebeld, het was of een tumor of een ontsteking. Antibioticum meegekregen, dit moest ik 2x daags toedienen. Daarmee ging het even goed, bult ging dan wel niet weg, maar het stinken was over. Dat is nou weer ten volle terug, en de bult is ook groter geworden. Conclusie: kanker. Ze leek er niet veel last van te hebben, was vrolijk en actief. Nou zie ik haar amper nog. Ze hamstert haar voer nog wel naar haar nestje, maar of ze het ook eet weet ik niet. Zal zo eens de voorraden in 'r nest gaan checken.
Punt is, toen ik haar net oppakte viel me op hoe verschrikkelijk mager ze is geworden. Je kunt alle botjes voelen. Ook haar koppie is helemaal ingevallen.
Ik pak haar niet elke dag op, ze slaapt erg veel en is vooral wakker als ik slaap. Ook ziet ze er zo vanaf een afstandje nog wel bol uit, dat is nou eenmaal haar vorm. Maar als je haar oppakt.. Verdrietig
Bah, ben er helemaal verdrietig van. "Het is maar een hamster.." maar het is wel míjn kleine Tummie.. Iemand tips om haar nog wat aan te laten komen? Het is dus wel hoogst waarschijnlijk kanker, denk niet dat er nog veel aan te doen valt. Ze lijkt geen pijn te hebben, laat zich ook nog rustig oppakken enzo.
Als ze nog verder vermagert denk ik toch dat ik haar naar de eeuwige.. eeuwige.. nou ja, de hamsterhemel laat gaan.
Huilen

Britt

Re: Hamster is sterk vermagerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:11

Hoe oud is ze?
Je kan haar nog wat lekker verwennen met brinta (met koffiemelk of kattenmelk) en de dingetjes die ze lekker vind (om het vermageren tegen te gaan), je kan evt ook babyvoeding geven maar die zijn vaak wat te gesuikerd.

Sterkte ermee...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:12

klinkt idd als een oude hamster, sorry maar ik denk dat je haar gewoon nog even moet verwennen tot ze echt op is, sterkte

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:14

Een goeie oude dag geven, sterkte

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 00:27

Tummie is bijna twee Lachen
Brinta kan ik inderdaad proberen, vind ze vast heerlijk.
Net haar nestje gecheckt (met als gevolg een díep verontwaardigde Tum) maar het eten lijkt allemaal gewoon op te gaan. Hoor haar ook regelmatig knagen in 'r nestje.
Laat 'r ook gewoon gaan, ga er geen DA meer bijhalen. Als ze echt tekenen van pijn gaat vertonen is het ook zo over.
Thanks voor jullie reacties Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:28

Niet doen met gewone melk he Knipoog
Het is bij hamsters nog niet echt bewezen maar veel mensen doen het toch maar niet ivm lactose intolerantie

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 10:12

Mm maar Tum heeft altijd heel "mager" geleefd, hamstervoer, fruit, wat rijst etc. Is koffiemelk dan niet ineens veel te vet? Scheve mond Ze is al ziek en verzwakt, valt dat wel goed?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:26

Ik ga het eens voor je navragen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:16

Ik heb het even nagevraagd, veel mensen denken dat het geen kwaad kan, maar hier ook nog een tip;

Louise schreef:
Als een hamster nooit zuivel heeft gehad, kan hij dat waarschijnlijk niet meer verteren, dus dan zou ik zeker uitkijken met melk en dus ook met koffiemelk. Dat werkt bij alle zoogdieren, zelfs mensen, zo: als je ophoudt met zuivelproducten eten, maak je het enzym niet meer aan dat je nodig hebt om dat te verteren. Dus dat zou ik dan niet doen. Maar je hebt genoeg lekkere hapjes zonder zuivel. Ik zou vooral aan meelwormen denken, en extra zaden, noten en pitten - allemaal ook calorierijk, en 'normaal' hamstervoer.

Louise

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:38

Ik zou alleen geen meelwormen voeren als je hamster in de diarree is.

Sterkte ermee verder. Ach gut Het is niet leuk om zo'n beestje te verliezen, dat hij klein is, doet daar niets aan af, dat weet ik maar al te goed.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 18:42

Om toch nog in de zuivel te blijven heb ik nou honing-yoghurt snoepjes. Misschien niet al te gezond, maar ze is er dól op. Ook een megarond ding vol granen, zaden en noten gekocht, en Tum ging er helemaal los mee. Op dit moment klinkt er ook allemaal geknaag uit 'r nestje, er wordt dus gegeten! Haha!