puppy,..??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

puppy,..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 21:12

Hey,
Ik heb een vraag aan jullie.. Ik ben sinds kort echt verliefd op witte herders en ik zou nou zoo graag een keer een eige puppy willen hebben die ik alles kan leren enz.. ik heb mijn hond die ik nu heb pas gekregen toen hij 4 jaar was en nu wil ik dus een echte pup,.. Heeft een van jullie misschien een zwitserse witte herder (swiss white shepherd dog)? Als je er een hebt heb je hem dan al vanaf pup en was hij toen hij klein was erg vervelend of juist heel lief ? Heeft een van jullie misschien ook mee gemaakt dat je van je ouders geen puppy mocht en er uiteindeljk wel een gekregen? Hoe heb je het dan voor elkaar gekregen ?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik ben er echt verliefd op en wil zo graag een herder hebben....

groetjes elvira

Skitter

Re: puppy,..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:39

Hmm. als ik je profiel moet geloven ben je 16 jaar. Ik had ook mijn 'eigen' hond op 16. Je moet er wel tijd voor hebben, (Mijn ouders werkte vanuit huis, en hielden zelf ook van honden dus ik had geluk..) en ik neem aan dat je nog op school zit, de rest van je familie heeft er dan natuurlijk ook met je hond te maken, als je vader of moeder echt geen hond willen, krijg je die denk ik niet, tot dat je op je zelf woont. Trouwens wie moet je hond betalen? Als jij het kan financieren maak je het trouwens een stuk aantrekkelijker voor je ouders, maar ik blijf bij dat je zeker veel tijd voor een pup moet hebben. Maar je hebt nu een hond, en je wil er nog een (pup) erbij?? Dit lijkt me zowiezo geen goed plan.

Daarbij zijn witte herders zeker niet de goedkoopste Knipoog Misschien eentje adopteren via White Shepard Rescue? Heb je alleen geen pup, maar is misschien beter.

Tja ik heb er niet om moeten zeuren, ik ben altijd met honden opgegroeid.

Een paar jaar geleden hebben wij een witte herder 'geadopteerd' van een kennis van ons. Zij had al 2 witte herders, en de 3e erbij ging gewoon niet zo goed. Zij moest haar eigen plekje hebben, en die hebben wij haar kunnen geven. Fotos van haar staan in mijn profiel.

Onze hond hebben we dus niet als pup gekregen, maar als 3 jarige.

Zwiterste witte herder doen mij meer denken aan belgisch herders. Ze zijn wat ieler, kleiner. Amerikaanse witte herders zijn echt gebouwed als duitse herders.

Tja, ik zou wat realistischer gaan nadenken als ik jou was, omdat je nog thuis woont, is het niet alleen jij die met het hond overweg moet......

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:12

Een meisje uit m'n klas heeft er een.
Al gaat dat niet zo geweldig..

Op school hadden we laatst een middag 'reiki voor honden' en zij had d'r hond mee. Die vrouw ging iederen bij langs, wat de problemen waren etc.
De vraag waarom ze een witte herder wilde beantwoordde ze met dat ze 1 baas hebben, en dat dat d'r erg aansprak.
Alleen woont ze nog bij d'r ouders, en heeft de hond dus 3 bazen.
Wat dus nog wel eens voor problemen zorgt.
Maar verder voor zover ik 'm ken is het een erg lieve en prachtig mooie hond!

En toen ik een hond wilde? Zeuren zeuren zeuren. Haha!
Uiteindelijk eens bij een aantal fokkers wezen kijken [waar de pups allemaal al besproken waren!] en toen besloten dat we wel een hondje konden nemen. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:41

ken er wel een aantal,
schitterende honden die wel een duidelijke,
en vooral consequente opvoeding nodig hebben.
Verder heb ik begrepen dat ze veel beweging enz. nodig hebben,
heb je daar tijd/mogenlijkheden voor?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 18:14

Ik zit inderdaad nog op school maar ik heb geen lange school dagen en ben dus optijd weer thuis,.. Ruimte dat de hond kan rennen en spelen met andere honden is hier geen probleem,..

Skitter: Ik wil zo graag een keer een hond helemaal zelf op kunnen voeden en hem alles zelf kunnen leren daarom wil ik zo graag een pup....

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:46

Ik heb er een aantal op cursus gehad. Sommige waren erg leuk maar veel vond ik niks aan. Heel onzeker en daardoor ook onrustig. Ze zijn een tijdje echt helemaal in geweest en misschien dat het daar ook wel wat mee te maken had.

Houdt er overigens wel rekening mee dat je situatie de komende jaren heel veel zal veranderen, je ouders moeten dus wel echt volkomen achter de hond staan want je weet gewoon niet hoe je leven er over een paar jaar uitziet.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:50

Hey ,
ik heb nu van gisteren zelf pas een pup derbij .
Ik heb al een hond , die heb ik van zijn 1.5 jaar uit het asiel gehad . Een schat van een hond !
alleen speelt hij niet zo graag (wandelen wel , en ik ook) maar ik wou dus graag een hond waar mee ik agility en van die dingen kon gaan doen én een "vriend" (niet dat honden dat zo zien) voor mijn schatteke .
die is er dus van gisteren .
ik moet zeggen dat ik niet perse een pup wou , maar dat dat me wel het beste leek vermits onze hond . Nu zitten ze buiten al wat te spelen soms , en de pup zit nu zijn grenzen te zoeken bij de hond maar de hond laat wel blijken wat mag en niet bij hem .

Maar toch , ik weet niet , waarom wil je zo graag nog een hond ,? omdat je je hond nu niet als pup hebt gekend ? dat vind ik niet echt een reden ...
denk er echt goed over na .

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 19:53

Sannii: Ik wil zo graag een pup omdat ik egt heel veel van dieren hou en ik graag een hond wil van het begin af aan... Ik wil een hond die ik alles kan leren die ik uberhaupt IETS kan leren want de hond die ik nu heb is gewoon TE eigenwijs en TE dom om hem nog iets fatsoenlijks te kunnn leren...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:17

Iemand hier in de buurt heeft er 1, is echt een super lief dier! Ja

Viva, hij is niet té dom, hij begrijpt het gewoon niet.
Hij doet heus ze best wel vor je hoor!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:27

Om je ouders over te halen: Neem ze mee naar een nest pups in de buurt als je die luxe hebt. Mijn moeder (die eigenlijk alleen eventueel een klein keffertje wilde hebben) was meteen verkocht. Nu krijg ik een échte hond, niet zo'n klein ding. (no offence voor kleine-hondeneigenaren, maar ik vind ze niet leuk Knipoog )

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 20:39

ik vind kleine honden ook niet leuk maar ik heb nu een (belgish gefokte) labrador die al 8 is... (die leer je dus niks meer maarja ik ga nog maar even verder met zeuren

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:49

Wij hebben thuis nou ook een 9 weken oude pup.
Is wel weer echt een omschakkeling nadat we onze 11,5 jarige in hebben laten slapen.

Het is echt veel werk, vergelijk het met een baby opvoeden. Zeker de eerste week er ook uit omdat ze 's nachts eruit moet en niet kan slapen. Om de 30/40 minuten naar buiten om een plasje te doen etc.

Je moet er echt met de hele familie mee bezig zijn Ja

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:41

Steffie89 schreef:
Wij hebben thuis nou ook een 9 weken oude pup.
Is wel weer echt een omschakkeling nadat we onze 11,5 jarige in hebben laten slapen.

Het is echt veel werk, vergelijk het met een baby opvoeden. Zeker de eerste week er ook uit omdat ze 's nachts eruit moet en niet kan slapen. Om de 30/40 minuten naar buiten om een plasje te doen etc.

Je moet er echt met de hele familie mee bezig zijn Ja

Inderdaad, een nog heen jong pup kent helemaal niets dus hij gaat een tijdje plassen in huis, kauwen waar hij op mag kauwen e.d
Mijn pup was al 4 maand toen ik hem overnam, ietsje verstandiger dus.

Een jong pup is ECHT Veel werk, ook leuk werk.

Toen ik nog thuiswoonde hechten de meeste dieren zich aan mijn moeder, omdat die altijd thuis was, die had het meest tijd voor ze. Ik ben bang dat er ook nu zoiets gebeurt, want een super jong pup kun je altijd alleen thuis laten.

Heb je al een (groot) bench?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:58

Viva06 schreef:
ik vind kleine honden ook niet leuk maar ik heb nu een (belgish gefokte) labrador die al 8 is... (die leer je dus niks meer maarja ik ga nog maar even verder met zeuren

Waarom zou een hond van 8 niks kunnen leren? Onze hond heeft ook al z'n truckjes niet als pup geleerd hoor, veel oefenen en dan komt het vast wel goed.
Een lab lijkt mij nou ook niet de meest vervelende hond om te trainen. Lachen

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:53

Viva06 schreef:

Waarom kun je een hond van 8 niks meer leren? Een hond is niet zo snel eigenwijs of te dom. Meestal doet de baas dan iets fout. Een hond doet alleen iets als hij daar zelf beter van wordt. Wat die motivatie is is voor alle honden verschillend. De een doet het voor een droog brokje, bij de ander moet je een blokje kaas voor zijn neus houden voor die actief wordt en bij weer een ander is de bal de allergrootste beloning. Maar labradors zijn honden waar je echt perfect mee kunt trainen!