En dat is echt al de 10de keer deze week.
De eigenaar van mijn verzorg shet is het helemaal zat en wil Lambo weg hebben en eerlijk gezegt begrijp ik dat ook wel een beetje. Maar ik wil Lambo en Polly niet uit elkaar halen ze hebben alleen elkaar.
Het probleem is dat hij elke keer door het stroomdraad heen spring. We hebben er al 2 draaden hangen omdat 1tje niet hielp (meer trouwens ook niet).
Hij ging eerst ook in de wei door het draad heen maar dat hebben we al opgelost door er schapengaas (met stroom) neer te zetten.
Alleen op het punt waar die er nu steeds door heen springt moet de pony ook af en toe langs. Het is een soort door gang (deur van stroomdraad) met van die zwarte hand vaten er aan.
Dus daar kan ik geen schapengaas neer zetten.
Eerst bleef die er wel aardig achter maar nu leunt die er tegen aan en loopt er dwars door heen of er nu stroom op staat of niet. Volgends mij voelt hij het ook niet zo erg met die wol.
Ik zal even een foto toevoegen kun je ongeveer zien wat ik bedoel.
Hier is het stroomdaad gewoon open. De man met het groene t-shirt is net door het stroomdraad deurtje gelopen. Normaal is dat dicht omdat de dieren ander de stal in kunnen (als de deur openen is) of aan de deur beginnen te eten en daar springt Lambo er altijd door heen.
Het is net of die het leuk vind om er door heen te springen maar dit kan zo niet langer.
Nu liep ik er net aan te denken dat je ook een onzichtbaare afscheiding hebt voor honden (en katten) met stroom op een halsband of zo. Heeft iemand hier ervaring mee?
Of heeft iemand nog een ander idee om een schaap (gedraagt zich als hond) achter stroom te houden?