Nieuwe poes is te lief --> slaapproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe poes is te lief --> slaapproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:25

Ik heb best een schattig probleem Clown

Sinds gistermiddag heb ik voor het eerst een poes uit het asiel gehaald. Hij heet Niels en is heel erg groot en hij is wit met rode vlekken. Het probleem is dat hij constant om aandacht vraagt en de hele tijd wilt knuffelen. Overdag vind ik dat niet erg en dan speel ik met hem, maar vannacht toen ik wou slapen bleef hij de hele tijd kopjes geven en spinnen en likken etc. Dan springt ie bij me in bed en dan duw ik hem eraf en dan gaat hij een halfuurtje in zijn kattenmandje liggen en dan probeert hij het daarna gewoon weer. Dit heeft hij volgehouden van 10 uur tot en met 3 uur.

Toen was ik het helemaal zat en doodmoe en ik had geen kracht meer om hem er telkens vanaf te duwen (hij is super zwaar) dus meneer ging bovenop mij liggen slapen, het liefst wilt hij met mij onder de dekens en dan gaat hij als een bolletje tegen mij aanliggen slapen. Dit is wel erg lief natuurlijk en ik ben heel blij met hem, alleen ik kan er dus niet door slapen. Ik heb vanochtend van 6 tot 10 uur geslapen, omdat hij toen wakker was en ging spelen.

Net probeerde ik te gaan slapen en dan kruipt hij gelijk bij mij onder de dekens en als het even kan dan duwt hij mijn hoofd aan de kant en gaat hij uitgebreid op mijn kussen liggen, dit keur ik natuurlijk niet goed en zeg telkens: nee, en ik duw hem eraf en dan gaat hij natuurlijk weer in zijn kattenmandje en doet het later gewoon weer.

Mijn vraag is nu: wat moet ik doen?

Demian

Re: Nieuwe poes is te lief --> slaapproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:28

Hahaha, wat lief Lovers Misschien de deur dicht (op slot) doen? Haha!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:30

Onze kat deed dat in het begin ook, gewoon toegelaten. Bij ons was het een jong katje, en ik was 13 of 14 dus vond dat helemaal leuk. Heeft hij een weekje gedaan, echt onder de dekens zo opgerold tegen je buik.
Toen is hij naar mijn voeteneind verplaatst en na een tijdje zoekt hij iets anders. Dus misschien kun je het gewoon een tijdje lijden of hem niet meer op de slaapkamer laten. (was in ons geval onmogelijk aangezien onze kat nogal miauwde, de hele nacht)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:31

Demian schreef:
Hahaha, wat lief Lovers Misschien de deur dicht (op slot) doen? Haha!

Hier dacht ik ook aan Knipoog..
Gewoon dat beest in een andere kamer stoppen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:33

Ja dat is dus een beetje een probleem, ik woon net op mezelf en ik heb een zelfstandige 1 kamer appartement. Ik heb wel een halletje met daaraan een badkamer waar ik hem dan in kan stoppen, alleen dat is best klein en dat vind ik zielig omdat hij zo groot en dik is (hij is trouwens 4 jaar) en hij 's nachts juist heel actief is en dan weinig ruimte heeft om te spelen etc.

Een jong katje past er nog wel bij in, maar een grote dikke kater die nog groter is dan een hondje die neemt echt de helft van mijn bed in beslag haha.

Hij is trouwens heel brutaal en hij houdt gewoon stug vol, hoe vaak ik hem ook wegduw. Toen hij gistermiddag voor het eerst binnen was ging hij gelijk eten en deed hij alsof hij hier al jaren woonde. Toen mijn vriendin kwam ging die gewoon bij haar op schoot liggen enz. Het is een echte allemansvriend.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:35

Lief he Tong uitsteken Die van mij doet dat ook wel eens, komt ie onder de deken liggen, kopje er bovenuit en dan liggen knorren Tong uitsteken

Je moet toch een keuze maken, wel of niet op het bed, en dat consequent volhouden. Niet de ene keer niet en de andere keer wel.
Als je haar niet meer op het bed wil hebben dan zou ik een plantenspuitje op het nachtkastje zetten. Eerste keer een waarschuwing geven, tweede keer natspuiten. Is misschien een beetje zielig, maar de enige manier hoe je het goed kan afleren. Wel altijd "Nee" ofzo ervoor blijven zeggen, na een paar keer is alleen NEE al genoeg Knipoog

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:36

De kat naar buiten doen? Katten zijn nachtdieren. Bij ons gaat het kattenluikje dicht s'nachts, en als ze het koud hebben gaan ze in het stro liggen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:36

Poes uit de slaapkamer verbannen. Mandje ergens anders neerzetten, groot knuffelbeest erin en eventueel een reiswekker (tikken lijkt op hartslag). Normaal gesproken doe je dit bij kittens en puppy's die net het nest uit zijn, omdat ze zich dan niet alleen voelen. Maar ik weet zo geen reden waarom het hier niet ook zou kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:38

Jamyloveu schreef:
De kat naar buiten doen? Katten zijn nachtdieren. Bij ons gaat het kattenluikje dicht s'nachts, en als ze het koud hebben gaan ze in het stro liggen.

Hij is er pas sinds gisteren en als ik hem nu al naar buiten doe is de kans heel groot dat hij gaat zwerfen en dit wil ik absoluut niet hebben, ik wil graag nog langer met hem doen. Wanneer hij hier een maand is (zei het asiel) dan doe ik de deur open voor hem en dan kan hij lekker naar buiten. Nu is dat dus nog geen optie.. Hoe graag ik het ook zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:40

tamary schreef:
Poes uit de slaapkamer verbannen. Mandje ergens anders neerzetten, groot knuffelbeest erin en eventueel een reiswekker (tikken lijkt op hartslag). Normaal gesproken doe je dit bij kittens en puppy's die net het nest uit zijn, omdat ze zich dan niet alleen voelen. Maar ik weet zo geen reden waarom het hier niet ook zou kunnen.

Dan kan ik hem alleen verbannen naar het halletje en de badkamer, van samen zo'n 5 vierkante meter.. Dan heeft hij met zijn logge lijf helemaal geen ruimte om zijn kont te keren, dit wil ik dus als laatste optie gebruiken.

Bedankt voor alle reacties! Dat met de plantenspuit heb ik ook aan zitten denken, alleen overdag neem ik hem op schoot op de bank/ bed (gebruik mijn spijlenbed als bank omdat ik anders weinig ruimte over heb in mijn kamertje) zou ik hem aan kunnen leren dat wanneer ik in bed lig hij niet mag komen en wanneer ik zit hij wel mag komen?

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:43

Dat is denk ik erg moeilijk voor m. Je bent toch op bed, en ik denk niet dat hij dat snapt. Het is handiger om te leren dat hij niet uitzich zelf mag, maar alleen als jij hem oppakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:46

Je kunt een commando eraan koppelen, voor als hij wel naast je mag komen.
Als onze kat op de bank wil dan gaat hij er naast zitten, en als ik dan met mn vlakke hand op de bank klop dan weet hij dat hij erop mag.
Hij gaat er ook wel eens stiekem op zitten, en als ik dat dan zie dan hoef ik maar even op een boze toon te zeggen "hee! wat doe jij daar!" en zoeff, weg is ie Clown

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:48

Misschien kan je hem 's nachts in een bench doen?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:48

Ik sluit me bij Jamyloveu aan. Desnoods zou ik gewoon hem leren dan het bed verboden terrein is. En het kost even dorzettings vermogen maar wees alsjeblieft HEEEEEL consequent, dan leert ie het snelst.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:51

Bedankt allemaal, heb hier zeker wat aan. Ik weet zelf nog niet helemaal wat ik wil, hij mag best op het bed komen alleen dan wel bij het voeteneind 's nachts. Als ik vannacht weer zo'n last van hem heb dan stop ik hem in de hal en doe ik de deur van de badkamer open en dan doe ik daar zijn voer enz. Dan heeft hij iig meer ruimte om te lopen dan in een bench.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:37

je eigen kamer dicht doen, die kat vind echt wel een plekje om te gaan slapen Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:41

Even lezen: TS heeft een 1-kamerappartement. Knipoog

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:56

De kat is de afgelopen tijd alleen het asiel gewend...In het begin moet hij gewoon heel erg wennen...Hij kent jou ritme niet...
Een kat wend daar aan en gaat na een tijdje gewoon slapen als jij slaapt...
Met alle 3 mijn katten was dat ook zo...In het begin lagen ze in mijn nek te slapen...en hielden me wakker...Na een kleine 2 weekjes wennen gingen ze gewoon liggen te slapen als ik ook sliep...Verder is het misschien een tip om voor het slapen gaan even flink met hem te spelen...Dan is iig het speelse ervan af als je gaat slapen...
Mijn kat slaapt overigens ook op mijn hoofdkussen...Maar die is en niet zo heel groot (5 kilo Birmaan) en kussen is redelijk groot...
Wat het wennen voor de kat betreft...geld dat ook voor jou...Jij moet ook wennen aan de kat...Ik heb de 1st 3 nachten ook niet geslapen toen ze er net waren...Elk geluidje...Geef het even de tijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:00

Chichiba schreef:
De kat is de afgelopen tijd alleen het asiel gewend...In het begin moet hij gewoon heel erg wennen...Hij kent jou ritme niet...
Een kat wend daar aan en gaat na een tijdje gewoon slapen als jij slaapt...
Met alle 3 mijn katten was dat ook zo...In het begin lagen ze in mijn nek te slapen...en hielden me wakker...Na een kleine 2 weekjes wennen gingen ze gewoon liggen te slapen als ik ook sliep...Verder is het misschien een tip om voor het slapen gaan even flink met hem te spelen...Dan is iig het speelse ervan af als je gaat slapen...
Mijn kat slaapt overigens ook op mijn hoofdkussen...Maar die is en niet zo heel groot (5 kilo Birmaan) en kussen is redelijk groot...
Wat het wennen voor de kat betreft...geld dat ook voor jou...Jij moet ook wennen aan de kat...Ik heb de 1st 3 nachten ook niet geslapen toen ze er net waren...Elk geluidje...Geef het even de tijd...

Okee dank je wel Lachen Deze kat heeft maar 5 dagen in het asiel gezeten, daarvoor had hij een eigenaar die hem verwaarloosde. Heel zijn vacht viel uit en het zag er niet uit, ik heb hem heel lang geborsteld en nu glimt het mooi. Ook stond er op het papiertje (net even doorgelezen) dat hij van kitten af aan gewend was in bed te slapen.. Dit zal er ook wel mee te maken hebben denk ik, want hij kruipt gewoon echt naast mij en legt zijn hoofd op mijn kussen en zijn lijf onder de dekens, superschattig, alleen heel irritant.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:10

hahahaha wat schattig zeg Lovers
misschien moet je hem gewoon negeren als die aandacht vraagt 's nachts.
Overdag mag het wel, maar hij moet wel leren dat het 's nachts niet mag Clown

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:13

Tja gewoon wennen...Als je het echt niet wil...opsluiten...Kans is alleen groot dat hij hard gaat mauwen of gaat krabben aan de deur...Gelukkig maar dat hij niet lang in het asiel heeft gezeten...
Je bent het gewoon niet gewend...en hij alleen maar...Ik denk toch dat je het even de tijd moet geven...Tot hij helemaal weet hoe het bij jou werkt...je ritme...De aanhouder wint...Niet op je kussen? blijven wegsturen dan...Ik weet niet wat voor een bed je hebt maar misschien een idee om een ander hoofdkussen ernaast te leggen? waar hij op kan?...
Oh en een kat aan het voeteneind is ook niet alles...Je omdraaien gaat dan ineens niet meer...Mijn poes ging altijd op de deken tussen mijn benen liggen...Kon geen kant meer op...Nam het voor lief...Helaas is ze er niet meer...Dan ligt mijn huidige kat op mijn hoofdkussen minder in de weg...Die geef ik snachts ook regelmatig een duwtje...of lig op een pootje...Maar slaap gewoon door...ben er aan gewend...

Succes met het zoeken naar een oplossing...

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:34

Haha, wat een schattige kat! Maar wel vervelend, dat begrijp ik. Ik heb geen verstand van katten, maar denk dat ie na een tijdje vanzelf een ander plekje gaat zoeken.