katten eten niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

katten eten niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 17:44

Ze hebben vandaag buiten een snoepje echt nog geen hap gegeten!
Eentje is altijd al een slechtere eter geweest, maar nu heeft zelf die ander niet gegeten. Willen alleen maar naar buiten. (komen ze maar af en toe en niet te lang omdat ze nog geholpen moeten worden en gechipt. Zijn nu 6,5 maand) Verder merk ik niets aan ze. Ze zijn nu ook door t huis aan t rennen met z'n 2en. Weet iemand of dit vaker gebeurd? En wat t evt. kan zijn?
En na hoelang moet ik me echt zorgen gaan maken? Die rooie is al niet de dikste, dus die wil ik niet dunner hebben.

Anoniem

Re: katten eten niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:47

Zijn het poezen? Misschien krols?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:48

Die van mij heeft ook periodes dat hij niet minder eet, ben er nog niet achter wat het is. Hij eet ongeveer 100 gram per dag, verdeeld over heel veel kleine porties.

Gaan ze nog wel normaal naar de bak? Drinken ze ook nog goed? Als ze dat niet meer doen zou ik me echt zorgen gaan maken.

Wellicht is het een idee om een dierenarts te bellen voor advies?

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:00

Dit klinkt als het 'voorjaar'...De hormonen gaan opspelen...Zijn het poezen? Het kan zijn dat ze tegen een krolsheid aanzitten?
Zijn ze al eens krols geweest...Dan willen ze niets liever dan naar buiten om gedekt te worden...Als ze krols zijn eten ze vaak ook slecht/niet...Daarom is krols worden voor poezen erg zwaar...Ze vallen vaak flink af...Het vergt gewoon erg veel energie...en als ze dat niet opnemen door te eten...Vallen ze snel af...
Als het katers zijn is het mogelijk dat ze krolse poezen ruiken en niets liever willen dan dekken...Ze kunnen daar erg gefrustreerd van raken...

Als ze 6,5 maand zijn kunnen ze al gecastreerd worden hoor...Dan heb je geen last meer van krolsheid...ongewenste nestjes...en baarmoeder ontsteking...

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:02

miss stinkt hun voerbak, of het is de tijd van het jaar (voorjaar), of hebben ze miss net een vogeltje verobberd. Vingers aflikken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 18:10

Voerbak vanochtend nog helemaal gewassen.
Heb een kater en een poes. Broer en zus.
Ga van de week een afspraak maken om ze te laten helpen.
Die kater is midden in de nacht al constant aan t miauwen. Om half 4 al! Wordt knetter van m.
Had dit gedrag eerder verwacht van de poes. Haha!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:36

Ze zijn beide met 6,5 maand al vruchtbaar hoor...Vergis je daar niet in...Het is niet de eerste kater die op die leeftijd al kittens verwekt...Verder hoef je zelf niets te merken van een krolsheid...Er zijn ook poezen in stilte krols...Daarnaast merkt je kater eerder dat ze krols wordt dan jij...Dan ben je altijd te laat...Super dat je deze week een afspraak maakt...Zo snel mogelijk is echt het beste voor je beestjes...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 18:49

Nou idd! Zit niet te wachten op een nutteloos nestje!