Cavia en Konijn samen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep91

Cavia en Konijn samen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 17:28

Ik neem misschien een Konijn maar het leek me wel leuk om er een cavia bij de te nemen Bloos Nou weet ik dat konijnen buiten kunnen maar kan een Cavia dat ook? dat hadden we vroeger trouwens wel maar kan me er verder niet zoveel van herinneren.

xNatas

Re: Cavia en Konijn samen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:31

Cavia;s kunne wel buiten als ze goed onderdak hebben en goed kunne schuilen.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:37

Ze kunnen wel naar buiten, maar niet bij een konijn Knipoog konijnen en cavias zijn twee heel verschillende dieren die niet bij elkaar thuis horen! Dus als je nog een cavia wilt, hou je die apart van de konijnen met nog een vriendje erbij. Dus ik ben bang dat je zal moeten kiezen, of 2 konijnen of 2 cavias of allebei maar dan heb je in een keer 4 dieren Knipoog.
Gr.
Naatje

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:40

Wij hebben ook konijnen en cavia's bij elkaar gehad. Het kan best, maar we merkte wel duidelijk dat een konijn toch veel blijer is met een konijnenvriendje dan met een cavia. Net als bij je paard b.v. je kunt een schaap nemen als gezelschapsdier, maar met een ander paard is hij toch gelukkiger.
Cavia's kunnen ook buitenstaan, als ze maar een droog plekje hebben.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:42

mijn cavia zit in de zomer buiten bij de konijnen en in de winter binnen. Het gaat super goed samen.