Zwangerschapssymptomen hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ballerin

Zwangerschapssymptomen hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:22

Mijn hond (mazzel) is een tijdje terug (lees: 1,5 maand) loops geweest. We hebben haar 2 keer uit het oog verloren waardoor we bang zijn dat ze eventueel zwanger zou kunnen zijn, één keer kwam ze ook terug met een andere hond, haar halfbroer zelfs.
Deze halfbroer is al 8 jaar verliefd op haar dus het zou zo maar kunnen, we hopen van niet want eigenlijk is ze te oud (8 jaar) om een nest te krijgen.
Mazzel is al een keer schijnzwanger geweest, waardoor haar tepels opgezwollen waren. Nu is dat weer het geval, voor mijn gevoel is ze ook dikker en er vormen een soort van 'zakjes' om haar tepels.
Wie o wie kan mij helpen en weet wanneer en hoe je aan een hond kunt zien of ze zwanger is?

Alvast bedankt!
Groetjes Lotte

L0veJ0la

Re: Zwangerschapssymptomen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:24

zie dr buik dikke of dr tieten melk dikke of anders ga naar dierenarts vraag echo maken dr buik en heb ook al gedaan..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:27

Onze hond was onrustiger, ze zijn maar heel kort zwanger, melkverlies vlak voor de geboorte, groeiende buik, veel likken aan de achterkant, en ook veel nestelgedrag (steeds haar mand op orde maken of onder tafels kruipoen in beschutte plekjes enzo..

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:35

Hoe weken is ze al verder? ik denk beter dat jij met je hond naar dierenarts toe moet misschien kan ze bevallen of iets..

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:57

idd gewoon echo laten maken.. en zou dr niet lang mee wachten want n hond is maar 9 weken drachtig he Knipoog
dikke tepels kan ook weer schijndrachtig zijn..
en of de buik groeit maar dat zie je niet snel en bij veel honden zie het bijna tot niet..
en nesteldrang kan, maar onze vorige hond die deed altijd dr kleed ophopen, dat lag gewoon lekker..

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:19

Harstikke bedankt voor de reacties! Ik ga denk ik toch binnenkort naar de dierenarts zoals jullie zeggen, geeft in ieder geval duidelijkheid!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:21

ok.. ben benieuwd!
zou het wel snel doen omdat je zegt dat het al 1,5 maand geleden is, en de dracht is maar 2 maanden en een week ong. 9 weken..

laat je wel even weten als je bij de dierenarts bent geweest? ben benieuwd of ze drachtig is!

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 17:40

Nee is niet zwanger, ik heb een bekende laten controleren alvorens naar de dierenarts te gaan. Mijn moeder is natuurlijk opgelucht en ik vind het eigenlijk wel een beetje jammer, had graag een nestje gehad!
Ze is nu schijnzwanger vandaar dat ik het dacht.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:24

aah ja toch wel n beetje jammer he..
maarja nu heb je iig zekerheid! Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:11

LOTH schreef:
Nee is niet zwanger, ik heb een bekende laten controleren alvorens naar de dierenarts te gaan. Mijn moeder is natuurlijk opgelucht en ik vind het eigenlijk wel een beetje jammer, had graag een nestje gehad!
Ze is nu schijnzwanger vandaar dat ik het dacht.

Wees maar blij in plaats van het een beetje jammer te vinden.
Een eerste nest op een leeftijd van 8 jaar is vragen om problemen en een dekking met haar halfbroer lijkt me ook niet erg verantwoord in dit geval.

Als zoiets nog een keer gebeurd gelijk even naar de dierenarts gaan en niet afwachten of ze misschien toch drachtig is.
En ik zou toch ook haar toch ook maar even laten controleren door de dierenarts, die heeft er immers voor gestudeerd. Zo vaak schijnzwanger is ook niet goed dus dan kan je het daar ook gelijk even over hebben. Knipoog