Oproep: Op goede vrijdag 06 04 2007 lichtjesavond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Oproep: Op goede vrijdag 06 04 2007 lichtjesavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 15:47

Op goede vrijdag 06 04 2007 van 19.00 tot 21.00 organiseren we een lichtjesavond ter nagedachtenis aan alle slachtoffers van de R.A.D. Alle honden die zijn ingeslapen in het verleden, alle honden die momenteel in de laserasiels zitten. Al deze honden mogen niet worden vergeten!

In deze zaal is ruimte voor 300 personen. In de zaal komt 1 hele lange tafel te staan, waarop iedereen zijn of haar foto kan zetten van zijn of haar honden die slachtoffer zijn geworden van de RAD. Daarbij komen honderden kaarsjes te branden, er zal geen lamp branden, omdat de kaarsen de gehele ruimte zullen verlichten.

Er komt een enorme bos witte hartenballonen aan linten te staan, iedereen kan een wit hart gevuld met helium kopen en er zullen kaartjes liggen waarop een ieder de naam van zijn of haar hond kan schrijven, om die vervolgens aan het einde van de lichtjesavond masaal op te laten! De kosten: 2,50 per balon.

Zoals jullie weten zijn we ondertussen nog enorm druk bezig om de 40.000 benodigde handtekeningen voor het burgerinitiatief te bemachtigen zodat we een punt op de agenda kunnen zetten in Den Haag omdat wij willen de R.A.D aangepast wordt naar een beter, diervriendelijker beleid. Handtekingenformulieren zullen dus ook ruimschoots aanwezig zijn op deze lichtjesavond! Heb je nog volle forulieren thuis liggen? Neem ze dan a.u.b. mee en lever ze in!

Iedereen is van harte welkom, meer dan welkom.. Laten we deze duizenden honden niet vergeten, en kom allen!

De lichtjesavond zal plaatsvinden in het Vergadercentrum De Vechtsebanen Te Utrecht. Adres: Mississippidreef 151-161
3565 CE UTRECHT
Voor een routebeschrijving zie de website: http://www.vechtsebanen.nl
In het gebouw is een bar aanwezig, consumptie is echter voor eigen rekening.

Dresscode: Black, maar dit is uiteraard niet verplicht.

Laat je hond thuis, want honden zijn niet toegestaan op deze avond.

Voor info: dogswithspirit@hotmail.com
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 08-03-07 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post aangepast op verzoek TS.

ThePast03

Re: Oproep: Op goede vrijdag 06 04 2007 lichtjesavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:23

Het zijn geen slachtoffers van de RAD, maar slachtoffers van de mensen die willens en wetens een hond willen aanschaffen die al sinds 1993 in Nederland verboden is.
In 1993 is deze Wet er gekomen met een zeer soepele overgangsregeling waardoor geen hond (zelfs de nog ongeboren pups in de baarmoeder niet) hoefde worden ingeslapen.

Lijkt me een stuk beter om eens aktie te gaan voeren tegen de mensen die deze honden blijven fokken en blijven aankopen.
Dat zijn degene die er voor zorgen dat dit soort honden onschuldig worden ingeslapen, niet de RAD.

Denk niet dat je met dit soort akties veel landelijke steun gaat krijgen.
Bij een grote groep werk je hiermee alleen weer aversie op, maar goed dat is jullie eigen keuze.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 16:27

het is gewoon een herdenkingsavond voor de honden die door de AID zijn afgemaakt..
heb geen zin in die eeuwige discussie over de RAD

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:30

LimaGentle schreef:
het is gewoon een herdenkingsavond voor de honden die door de AID zijn afgemaakt..
heb geen zin in die eeuwige discussie over de RAD

Vergeet niet dat er een hoop mensen zijn die dat belediging vinden voor mensen die zinloos zijn vermoord en waarvoor stille tochten en herdenkingsavonden zijn georganiseerd....

De honden zijn dan wel door het AID afgemaakt maar dit is niet de schuld van het AID maar van de mensen die zonodig toch een verboden hond moesten kopen met het risico van inbeslagname en een spuitje.

De organisatie noemt het "slachtoffers van het AID", daar gaat het al fout: het zijn slachtoffers van hun bazen.
Als je daarover geen discussie wilt moet je gewoon de juiste informatie geven.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 16:33

Citaat:
Vergeet niet dat er een hoop mensen zijn die dat belediging vinden voor mensen die zinloos zijn vermoord en waarvoor stille tochten en herdenkingsavonden zijn georganiseerd....

De honden zijn dan wel door het AID afgemaakt maar dit is niet de schuld van het AID maar van de mensen die zonodig toch een verboden hond moesten kopen met het risico van inbeslagname en een spuitje.

De organisatie noemt het "slachtoffers van het AID", daar gaat het al fout: het zijn slachtoffers van hun bazen.
Als je daarover geen discussie wilt moet je gewoon de juiste informatie geven.

ik merk al dat jij dus niet komt..
zoals ik al zei ik heb geen zin in die rad discussie
dit is een herdenkingsdienst voor mensen die hun honden kwijt zijn geraakt en voor de honden zelf..
of je het er mee eens bent of niet.. het gaat gewoon door hoor..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:35

LimaGentle schreef:
dit is een herdenkingsdienst voor mensen die hun honden kwijt zijn geraakt en voor de honden zelf..

Nee ik kom niet en de echte liefhebbers van dit soort rassen zullen er ook niet zijn.

Er is jaren terug ook al eens zoiets georganiseerd en dat heeft meer kwaad dan goed gedaan.
Maar ik wens jullie veel succes.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 16:36

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Nee ik kom niet en de echte liefhebbers van dit soort rassen zullen er ook niet zijn.

Er is jaren terug ook al eens zoiets georganiseerd en dat heeft meer kwaad dan goed gedaan.
Maar ik wens jullie veel succes.

tuuuurlijk overdrijven is ook een vak

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:30

Formidabel dat jullie dit organiseren OK dan!
Ik zal er niet zijn maar omdat ik van Belgie ben en we hier gelukkig niet met die wet te maken hebben.
Toen ze het hier wilde doorvoeren stond half Belgie op zijn kop en ik hoop dat dat altijd zo blijft en dat ze ons nooit door onze strot kunnen dauwen welke honden goed of slecht zijn en welke het recht krijgen te leven of niet.
Heel veel sterkte aan al de mensen en honden die onder deze wet hebben moeten lijden. We zullen aan jullie denken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:34

Quinzy schreef:
Heel veel sterkte aan al de mensen en honden die onder deze wet hebben moeten lijden.

Niet door de wet maar door de mensen die lak hebben aan de wet en bewust risico's nemen met levende dieren.
Maar het is altijd makkelijker om een ander de schuld in de schoenen te schuiven, zeker als het gaat om het onnodig inslapen van honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:37

Idd, ThePast03! Mensen nemen zelf zo'n hond terwijl ze weten dat ze niet gehouden mogen worden, en dan zijn die mensne ineens zielig als ze ingeslapen worden? Ok die honden zijn zielig! Maar die mensen die ze moeten herdenken niet, en dat gaat het er wel om dat die honden herdacht worden maar de meeste mensen die daar zullen komen zullen eigenaren geweest zijn van deze honden en dus de * moordenaars * zelf!

En wat pluck zei over de stille tochten van mensen die vermoord zijn zit ook wat in. Ik zou me ook beledigd voelen dan dnek ik

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 00:39

geef me 1 goede reden waarom we geen stille 'tocht' mogen houden voor afgemaakte honden?

het is geen eens een tocht maar gewoon in een zaaltje waar iedereen die belangstelling heeft naar toe kan komen.. dus andere mensen hebben daar geen last van..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:42

LimaGentle schreef:
geef me 1 goede reden waarom we geen stille 'tocht' mogen houden voor afgemaakte honden?

het is geen eens een tocht maar gewoon in een zaaltje waar iedereen die belangstelling heeft naar toe kan komen.. dus andere mensen hebben daar geen last van..

Natuurlijk mag die gehouden worden.
Maar noem de honden geen slachtoffers van de RAD wet terwijl ze gewoon slachtoffers zijn van hun bazen.
En noem hun bazen geen slachtoffers want dat zijn gewoon de daders.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 00:44

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Natuurlijk mag die gehouden worden.
Maar noem de honden geen slachtoffers van de RAD wet terwijl ze gewoon slachtoffers zijn van hun bazen.
En noem hun bazen geen slachtoffers want dat zijn gewoon de daders.

als de RAD wet er niet was geweest waren er helemaal geen slachtoffers..
maar die discussie wie er wel of geen dader is is helemaal niet van toepassing..

het gaat hier om een herdenkingsdient voor de honden.. en wie wil komen die mag komen
wil je niet dan blijf je weg

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:46

LimaGentle schreef:
als de RAD wet er niet was geweest waren er helemaal geen slachtoffers..
maar die discussie wie er wel of geen dader is is helemaal niet van toepassing..

het gaat hier om een herdenkingsdient voor de honden.. en wie wil komen die mag komen
wil je niet dan blijf je weg

Als er geen bazen waren die willens en wetens de wet overtreden en hiermee hondenlevens in gevaar brengen waren er ook geen slachtoffers geweest.
De overgansregeling is zeer soepel en lang geweest en er had geen hond afgemaakt hoeven worden.

Het gaat hier ook om goede voorlichting over de RAD wet en deze dienst toont maar weer eens aan hoe belangrijk dat voor deze honden is.
Anders hebben we over 10 jaar nog van dit soort herdenkingsdiensten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 00:52

ik snap werkelijk niet waarom je elke keer die eigenaren erbij haalt.. daar gaat het hier toch niet om?
het gaat om de honden die afgespoten zijn.. en ja mede door toedoen van eigenaar.. (ook niet in alle gevallen maar goed, die discussie voer ik hier nu niet)

en wij vinden dat die honden niet vergeten mogen worden.. en daarom die herdenkingsdienst

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:55

LimaGentle schreef:
ik snap werkelijk niet waarom je elke keer die eigenaren erbij haalt..

Omdat de eigenaars degene zijn die er voor zorgen dat zulk soort herdenkingsdiensten nodig zijn.

En die eigenaar proberen nu weer de schuld af te schuiven op de wetgeving en dat is valse voorlichting waardoor er alleen maar meer herdenkingsdiensten nodig zullen zijn.

Verder denk ik dat iedere eigenaar vind dat zijn hond nooit vergeten mag worden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 00:57

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:
ik snap werkelijk niet waarom je elke keer die eigenaren erbij haalt..

Omdat de eigenaars degene zijn die er voor zorgen dat zulk soort herdenkingsdiensten nodig zijn.

En die eigenaar proberen nu weer de schuld af te schuiven op de wetgeving en dat is valse voorlichting waardoor er alleen maar meer herdenkingsdiensten nodig zullen zijn.

Verder denk ik dat iedere eigenaar vind dat zijn hond nooit vergeten mag worden.

waar maak je dat uit op?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:56

Vind het een leuk idee voor de honden! Maar nee ik doe liever niet mee! Lachen
Vind het harstikke sneu voor de honden! Maar totaal niet voor de bazen!
Ze weten zelf hoe en wat voor ras ze in huis nemen, en of het wel of niet verboden is!
Dus voor mij hoeft zoiets totaal niet. Heb geen medelijden met de mensen die een verboden ras in huis nemen, en dan gaan miepen dat hun hond is ingeslapen.

Maar verder wel een leuk idee Ja

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:27

Volgens mij mis ik de logica van het geheel? Verward
Mensen die een bijeenkomt organiseren voor honden die bij wet verboden zijn en om die reden woren ingeslapen?

Er zit vast een goede bedoeling achter, die met liefde opgezet is (hoop ik dan maar), maar het mist zn doel volledig, sorry

Ik ga er niet naartoe, mede omdat ik niks met 'stille tochten'/herdenksbijeenkomsten enz heb, no offense maar dat zit niet in m'n aard.

Willen jullie verder nog iets bereiken met deze avond of is het puur voor de 'in memoriam dogs?

Succes!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:40

hoi

ik vind deze regeling verschrikkelijk.
een paard zonder paieren maak je toch ook niet af?
en elk ander dier toch ook niet?
tis belachlijk dat deze dieren zo moet lijden onder de wet van nederland.
ik kan helaas niet en kan dus ook niet komen verder vind ik het echter wel een goede actie.

gr gemma

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:58

luna1 schreef:
hoi

ik vind deze regeling verschrikkelijk.
een paard zonder paieren maak je toch ook niet af?
en elk ander dier toch ook niet?
tis belachlijk dat deze dieren zo moet lijden onder de wet van nederland.
ik kan helaas niet en kan dus ook niet komen verder vind ik het echter wel een goede actie.

gr gemma

Dat je het niet met deze Wet eens bent is een andere discussie.

Maar het absoluut niet zo dat de dieren moeten lijden onder deze Wet. Als ze niet gefokt worden en niet aangekocht worden door mensen die zo nodig een verboden hond willen hebben hoeft er geen hond onder te lijden. Deze honden lijden door hun bazen!!

Dat is nu gewoon het hele punt. Stop eerst het onzinnig afmaken van deze honden, dus het fokken en aanschaffen en ga dan eens proberen om de Wet verandert te krijgen.
Nu blijven er maar honden nodeloos ingeslapen worden dankzij hun "lieve" bazen....

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:06

ze lijden niet?
en de doden dieren die al een dag in de koeling liggen en nog bloeden dan?
hebben deze dieren geen recht op een zo waardig mogelijke manier behandelt te worden in hun laatste weken,maanden, dagen en uren?
ik heb het niet over de dieren die gekocht worden zonder stamboom ik heb het over het feit waarom juist deze dieren afgemaakt moeten worden.
een beest doet wat zijn eigenaar wil dat hij doet en wat hem opgedragen wordt daar ben ik het mee eens maar ik kan net zo goed een golden agressief maken als dat met een stafford kan of welke andere hond dan ook.

neem nu het laatste voorval waar een jongen niet op zijn hond lette ,wat volgens iedereen een pittbull was.
de pittbull werd weer in het zwarte doek gezet en wat bleek het was een boxer.
geen pitt daar zit toch echt en verschil in idereen volgt iedereen dat is niet alleen hier zo maar overal in nederland we zijn net schapen als er 1 over de dam gaat gaat idereen.
das toch stom.
deze dieren hebben een stempel op hun kop ter grootte van een poster en waarom omdat iemand bedacht heeft dat ze gevaarlijk zijn....

belachlijk...

gr gemma

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:16

luna1 schreef:
ze lijden niet?
en de doden dieren die al een dag in de koeling liggen en nog bloeden dan?
hebben deze dieren geen recht op een zo waardig mogelijke manier behandelt te worden in hun laatste weken maanden dagen uren?
ik heb het niet over de dierne die gekocht worden zonder stamboom ik heb het over het feit waarom juist deze dieren afgemaakty moeten worden.
een beest doet wat zijn eigenaar wil dat hij doet en wat hem opgedragen wordt daar ben ik hetmeeeens maar ik kan net zo goed een golden agressief maken als dat met een stafford kan of welke andere hond dan ook.

neem nu het laatste voorval waar een jongen niet op zijn hond lette wat volgens iedereen een pittbull was.
de pittbull werd weer in het zwarte doek gezet en wat bleek het was een boxer.
geen pitt daar zit toch echt en verschil in idereen volgt iedereen dat is niet alleen hier zo maar overal in nederland we zijn net schapen als er 1 over de dam gaat gaat idereen.
das toch stom.
deze dieren hebben een stempel op hun kop ter grootte van een poster en waarom omdat iemand bedacht heeft dat ze gevaarlijk zijn....

belachlijk...

gr gemma

Dit zijn allemaal verhalen die in de wereld zijn geholpen door bazen van dit soort honden en die absoluut niet op de waarheid berusten.
Als je een ingeslapen hond bij de dierenarts laat ligt hij soms ook een dag in de koeling (soms nog wel langer) maar bloeden zal hij na die dag niet meer.

Het verhaal dat de hond die in de schoolklas terecht kwam een Boxer was is complete onzin en ook weer in de wereld geholpen door mensen die op een vreemde manier bezig zijn de RAD wet aan te vallen. Uiteindelijk zal dit enorm tegen ze gaan werken.

Het gaat er ook niet om welke hond meer agressief is en je maakt zeker geen vrienden als je andere rassen gaat aanwijzen of beschuldigen en dus ook geen medestanders.
Het gaat erom dat er hier sinds 1993 een Wet is die verbiedt dit soort honden te houden als ze niet in het bezit zijn van een FCI stamboom en dat er in 1993 een zeer soepele overgangsregeling is geweest waardoor zelfs de ongeboren pups in de baarmoeder nog oud mochten worden.

Maar dan heb je een groep mensen die lak hebben aan de wet en blijkbaar ook lak hebben aan hondenlevens en toch zo nodig zo'n hond willen aanschaffen.
En die groep zorgt ervoor dat er honden zinloos worden afgemaakt. Niet de RAD en zeker niet het AID die ook veel liever zinvol werk doet dan honden afmaken.

Je kunt wel blijven schreeuwen dat je het niet eens bent met de Wet maar ondertussen worden er weer honden ingeslapen doordat mensen ze blijven fokken en kopen.
Zorg eerst eens dat die fok stop en die verkoop en dat er voorlopig geen honden zinloos meer moeten worden ingeslapen. Lijkt me toch het allerbelangrijkste dat dat zinloos inslapen zo snel mogelijk stopt.

Als de honden niet meer gefokt en gekocht worden lijden ze niet meer.
Dan kun je tenminste proberen de Wet te veranderen zonder dat het zinloos afmaken in de tussentijd vrolijk doorgaat.
En je zult nooit een brede steun gaan krijgen als je de verantwoording en schuld bij een ander (AID en ed) gaat leggen of zelfs gaat wijzen naar andere hondenrassen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 18:30

ik heb echt het idee dat je de hele actie van ons niet snapt ThePast03.. ik zou zeggen lees alles eens even goed door op de site in mijn onderschrift.. misschien dat het dan wat duidelijker word voor je
want jij zegt dat we fokkers niet aan pakken etc etc.. dan heb je toch iets niet goed gelezen denk ik Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:37

Ik weet heel goed waar dat clubje mee bezig is en de prioriteit ligt bij steun verzamelen (inclusief zielige verhaaltjes) voor de mensen waarvan hun hond is afgemaakt.

Deze bazen krijgen ook meer steun dan dat ze ooit kritiek krijgen op hun eigen handelen.
Alleen de fokkers aanpakken heeft geen zin, dan halen ze dit soort honden wel uit Belgie.
De pupkopers (en dus de schuldigen aan dit zinloos afmaken) zul je als eerste en grote prioriteit moeten hebben, geen pupkopers is geen afzet meer. Geen afzet meer en de fok stopt vanzelf en nog snel ook.
Dat is voorlopige de enige manier om dit zinloos afmaken te stoppen.

Ik lees hier ook weer: Slachtoffer van de RAD, ipv slachtoffer van hun eigen bazen.
Dat is verdraaiing van feiten.

De Wet verander je niet zo snel, als je hem al verandert krijgt want als ik om me heen kijk in Europa en ook hier de geluiden opvang zou ik eerder bang zijn voor een uitbreiding van de Wet.

Het stoppen van het zinloos afmaken kun je veel sneller stoppen door die pupkopers eens aan te pakken ipv ze slachtoffers te noemen.