Dierenwinkels in kaart brengen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Dierenwinkels in kaart brengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:51

Ik zit er over te denken om dierenwinkels in kaart te gaan brengen op internet..
Dus een site die verteld hoe ze met dieren omgaan, hoe is het personeel en hoe is het assortiment (diervriendelijk, duur enz).
Dit natuurlijk met hulp van anderen want kan moeilijk zelf alle dierenwinkels gaan bezoeken Clown
Dit mag gewoon bij wet toch? Je ervaringen opschrijven op het internet?
Zouden jullie dit een goed idee vinden en zijn jullie bereid om hierbij te helpen?

Ik zou daarvoor bijvoorbeeld een vragen-/puntenlijst willen opstellen die de belangrijkste dingen behandeld, maar voor knaagdieren is dit makkelijk natuurlijk omdat deze ook echt in de winkel zitten, maar zou dit ook haalbaar zijn voor de honden- en kattenartikelen of wordt het dan te uitgebreid?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Dewii

Re: Dierenwinkels in kaart brengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:20

Ik wil je best helpen door wat info te geven over de dierenwinkels in Haaksbergen Haha!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:22

BrittKitt, ik vind je fantastisch Haha!

Ik help zeker mee! (Voor DW's van België dan)
De DW in mijn buurt krijgt voor het omgaan met dieren toch een dikke -5 Scheve mond

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:02

Voor dierenwinkels van België wil ik ook wel helpen. Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:03

ik wil wel helpen voor die in Breda Lachen

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:06

Roden, Oosterwolde en Assen kan ik voor je doen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 23:08

Wat cool dat iedereen mee wil helpen Haha!
Had eigenlijk gedacht dat ik hier op bokt een stuk sceptischere gedachtes zou krijgen!

Weet iemand hoe dit juridisch in mekaar zit? Mag je zomaar dit soort dingen op internet zetten? Geloof het wel toch?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:09

Ik denk dat men dat juist prettig vindt!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:11

Ik werk zelf in een dierenwinkel Ja
Niet omdat ik er werk en omdat ie van ons zelf is:

Dus een site die verteld hoe ze met dieren omgaan, hoe is het personeel en hoe is het assortiment (diervriendelijk, duur enz):

Wij verzorgen (vind ik dan, maar hoor ook vaak reactie's van klanten van "wat zien de beesten er hier goed uit" etc.) de dieren erg goed. Over personeel kan ik natuurlijk niet oordelen maar weg gaan serieus met de klanten om.

Ons assortiment is redelijk uitgebreid gezien de grootte van het pand, we hebben van simpele dingen tot luxe dingen

We zitten met vrij veel dingen op/op sommige artikelen zelf onder de advies verkoopprijs

Onze winkel bestaat uit:
Hengselsport, hier hebben wij ook (bijna op alle dagen) personeel staan die er zelf heel veel van weten
Diervoeders: Van verschillende merken, ook eigen merk
Dieren: Knaagdieren (konijnen, cavia's, ratten, muizen, hamsters, vogels)
Aquariums: Ons assortiment bestaat uit: Jewel (aquariums) & Tetra (voer & andere benodigheden etc)

Kijk eens op onze site: ***
Lijkt me wel leuk als een bokker ons komt 'testen' Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 08-03-07 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar website verwijderd.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:12

Wat wil je allemaal weten? Hier in Haaksbergen zijn er geloof ik 2, plus een tuincentrum met dierenafdeling, telt dat ook??

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:16

Een tip: Ga eens naar de site van dibevo & discus
Hier staan winkels op die aangesloten zijn bij die organisatie's Knipoog

Edit: Voor de dibevo ledensite';s heb je een wachtwoord nodig die van discus heb ik wel gevonden:
www.discus.nl
En dan rechts kan je postcode invullen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 23:19

Ja ik zit te denken of je dus ook echt aan de verkopers kan vragen waar ze de dieren vandaan halen, want ze zeggen toch niet altijd de waarheid natuurlijk!
Je kan zelf natuurlijk goed bepalen of de dieren goed verzorgd worden, ook al is dat subjectief natuurlijk, daarom zijn meerdere reacties natuurlijk alleen maar beter Lachen

Het is natuurlijk helemaal gaaf als de desbetreffende dierenwinkel zelf een reactie zou willen geven!

Ik zit nog te denken wat ik allemaal in de vragenlijst zou willen zetten, het moet natuurlijk geen ellenlange lijst worden Nagelbijten / Gniffelen
Iemand een idee hoe dat het beste in mekaar kan worden geflanst?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:20

Een afkruislijst maken zegmaar bijvoorbeeld met cijfers bovenaan en dan een kruisje zetten wat van toepassing is (1=slecht, 5 = goed?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 23:21

Met ruimte voor een aanvullende reactie natuurlijk

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:22

Juist Haha! .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:24

ik wil ook wel helpen dierenwinkels antwerpen belgie Lachen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:25

Mijn mening weet je al! Maar goed mensen met alle beste bedoelingen van de wereld, ik geloof niet dat dit gaat werken.. Wat als mensen een totaal afkrakende recensie opsturen? Ga je dit checken? Of zet je dit klakkeloos op internet? Jammer, je kan hier echt bedrijven mee kapot maken! (en natuurlijk zijn er zaken die dit verdienen als je ziet hoe sommige met hun dieren omgaan...) Maar áls je dit gaat doen, denk dan goed na hoe je het gaat doen.. Concurrentie maakt nog weleens rare sprongen...

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:31

Misschien meerdere meningen over de betreffende DW vragen? Dat je zeker met je oordeel bent ofzo Clown

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:31

Vraag me af of dit zomaar mag idd.
Ik werk zelf in een Welkoop waar dus ook grote dierenafdeling is. Bij ons gaat alles er goed aan toe, ik haal meestal de dieren bij een normale fokker vandaan ( mijn stalbaas ) en ze worden in de winkel net zo verzorgd zoals ik mn eigen dieren verzorg.

Echter vraag ik me af of je zomaar oordelen van mensen op een site mag kwakken. Ik heb bv ook wel eens discussies gehad met klanten die met alle macht 2 hamsters in 1 kooi wilden hebben.( waar ik dus absoluut tegen ben ) Als zij, omdat zij hun zin niet kregen, onze winkel, het personeel en de verzorging van de dieren dan slecht gaan beoordelen is dat niet objectief en rechtvaardig.

Je kan naar mijn mening niet zomaar klakkeloos meningen en ervaringen van mensen gaan aannemen en op een site zetten.

Om het bv van de andere kant te bekijken, hoeveel klanten hebben gewoonweg geen verstand van dieren maar weigeren goed geadviseerd te worden omdat ze zelf beter denken te weten (een cavia kan heus wel in een hamsterduna ?! mijn hond hoeft geen brokken, die eet van de tafel mee etc, ik kom ze allemaal tegen ) en beoordelen daarom soms een winkel of personeel als slecht c.q opdringerig ??

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:36

SANEX schreef:
Ik heb bv ook wel eens discussies gehad met klanten die met alle macht 2 hamsters in 1 kooi wilden hebben.( waar ik dus absoluut tegen ben )

Ben het helemaal met je eens op dat puntje na! Als ik denk dat mensen mijn advies in de wind slaan en er niet goed voor gaan zorgen dan verkoop ik ze niet, kopen ze maar een hamster bij de speelgoedwinkel Haha!
Maar misschien bedoel je dat ook wel!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 23:36

Hebben jullie zeker gelijk in en hoopte ook wel op zulke reacties omdat ik met enkel positieve reacties ook nergens kom natuurlijk Knipoog
Wil ook zeker geen bedrijven kapot maken natuurlijk!
Maar als ik het zo meekrijg kan ik het begin wel werken, de meeste mensen die mee willen werken zijn echte dierenliefhebbers en weten waar ze over praten (van het hamsterforum bijvoorbeeld).
Maar net als op de site/forum van kassa enzo en de consumentenbond mag je ook gewoon alles plaatsen toch?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:42

Hoe weet jij zo zeker dat het échte echte dierenliefhebbers zijn die niet alleen maar een winkel afzeiken omdat ze op hun teentjes getrapt zijn ?
Echt waar ik maak ze mee, de allergrootste dierenliefhebbers, altijd het beste met hun dieren voor, maar als iets niet zint dan is het net paardenvolk Haha! Ruig en onvoorspelbaar, minachtig over iets wat niet bevallen is.
En ja, zo ben ik ook, dus mijn oordeel zou bv ook niet rechtvaardig zijn. Ik heb bij bepaalde dierenwinkels zeer slechte ervaringen op bepaalde gebieden, maar het kan ook zo zijn dat andere mensen er wel oprechte baat bij hebben gehad... wie ben ik dan om te zeggen dat die DW per definitie slecht is ? Dat ik er slechte ervaringen heb gehad wil niet zeggen dat het ook meteen een compleet geschifte zaak is...

Door schade en schande wordt men wijs en daarom neem ik niet zomaar klakkeloos aan wat jantje of pietje zegt, hoe groot zijn verzameling hamsters, konijnen, paarden of wat voor beest dan ook is Knipoog
Eerst zelf zien, dan pas oordelen

Vind het dus voor bedrijven erg gevaarlijk om zo'n site te beginnen en denk ook dat je veel mensen tegen je in het harnas jaagt, want JIJ krijgt de schuld als iets wat je op je site hebt gezet absoluut niet waar blijkt te zijn. Ja en verklaar jij dan maar eens dat je dat hebt gehoord via de mail van iemand aan de andere kant van het land...
Zolang je dingen niet hard kunt maken, kun je geen winkels gaan beoordelen

Annepanne, dat bedoelde ik ook idd, mensen zeggen dan : Ja maar de buurvrouw van de tandarts van de fietsenmaker had ook 2 hamsters en dat ging ook goed..."
Jup, maar hier niet Haha!
Laatst bijgewerkt door SANEX op 07-03-07 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:44

De reacties op Kassa en Consumentenbond zijn heel oprecht! Ik geloof niet altijd in het begrip 'dierenliefhebber'. Ken ook die dierenliefhebbers die die arme nertsjes los lieten omdat ze het zo slecht hadden, enig idee wat er met die diertjes gebeurde toen? Ben bang dat de realiteit uit het oog verloren wordt (wat ik hier al zéér regelmatig tegenkom om bokt) en dit gaat ten koste van de branche!!

TeuntjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:47

Ik snap opzich het nut er wel van, maar weet je hoeveel dierenwinkels er al in rotterdam zitten laat staan omstreken en in heel Nl! Zelf werk ik in de groothandel waar van uit heel het land de dierenwinkels inkopen komen doen dus ik ken heel veel eigenaren zelf maar je hebt nog een groothandel in Adam en sommige klanten van hun komen niet bij ons maar als je ziet wat voor klantenbestand wij al hebben is dat gewoon niet te doen ..

Daarbij komen er ook nog onlineshops bij en marktkooplui weet niet of je die er ook bij betrekt..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:05

Je zou misschien een site kunnen maken met alleen maar positieve reacties.. Dierenwinkels waar niks positiefs te bekennen is komen er niet bij, andere zijn juist aanraders.. Dat lijkt me geen probleem. Zo stimuleer je juist het personeel om de dieren ook beter te verzorgen om ook in zo'n lijst te komen.

Zo zijn er bij ons een paar dierenwinkels waar de gerbils in een laag grond zitten van 10 cm, die kunnen heerlijk graven zoals het hoort. In andere winkels zitten de gerbils op een laagje zaagsel van 1 cm dik..
En er is een winkel waar ze een caviaparadijs hebben gemaakt, waar alle cavia's kunnen loslopen op zo'n 2 tot 3 vierkante meter.

Veel verschil qua prijzen heb ik nooit gemerkt. Bij de ene winkel is bv het voer goedkoper, bij de andere ga ik het zaagsel halen..

Winkels die honden en katten verkopen verdienen wel een minpunt vind ik.