Laika Lymfeklierkanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Laika Lymfeklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:51

[***] is al een paar dagen ziekjes: niet willen eten, lusteloos, veel slapen. Geen pijn ofzo, gewoon ellendig.

Gisteren is mamma naar de dokter geweest (ze moet sowieso om de paar maanden voor haar anaalklieren waar ze al heel haar leven mee sukkelt) dus laten onderzoeken. Bloed getrokken en afwachten.

DA dacht aan een levercrisis maar het was wachten op de uitslag. Vandaag heeft mamma gebelt voor de uitslag: lymfeklierkanker... Hematocriet is verlaagd en lymfocyten hebben een rare vorm, beiden wist dit praktisch 100% zeker op lymfeklierkanker.

Vrijdag terug, worden er foto's gemaakt om te zien of er uitzaaiingen zijn of niet en vanaf daar wordt er dan gekeken om eventueel te behandelen. Mogelijke behandeling is chemotherapie, dit geeft goede resultaten volgens de DA, maar is alleen mogelijk als er nog geen uitzaaiingen zijn. Indien wel dan wordt het een heel ander verhaal...

Probeer niet teveel te denken aan de gevolgen, eerst maar eens afwachten wat ze vrijdag zeggen. Ook trek ik me wat op aan het vorige bloedonderzoek, dit is in oktober gebeurt en toen was er dus nog niks te zien (tenzij ze iets gemist hebben). Maarja, hoe snel ontwikkelt lymfeklierkanker zich? Ik weet het niet... Hoop gewoon dat we er vroeg genoeg bij zijn...

Bah, bah, bah, vind het helemaal niks...
Ze eet ook niks, is gewoon ziek.. Weten jullie misschien iets waardoor ze toch zou gaan eten? Snoepjes ofzo moet ze allemaal niet hebben, terwijl ze daar anders bij wijze van spreken een moord voor zou doen.. Maar ze moet toch iets eten?

Als er iets is wat ik nooit wilde was het wel dat mijn hondje kanker zou krijgen ... *zucht*

L_iek

Re: Laika Lymfeklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:54

Sterkte!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:55

Ach gut

ontzettend rot!
Heel veel sterkte!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:56

mijn argentijnse dog heeft dat gehad...

hij was jong,4 jaar oud...we zijn nog in utrecht geweest voor evt chemo,maar de kans op herstel was minder als 12%,en dan de kosten bijna 5000 gulden toen der tijd(is inmiddels wel 7 jaar geleden).

we hebben toen besloten om hem op prednison te zetten,en daardoor zijn korte tijd dat hij nog te leven had zo prettig mogelijk te maken.

5 maanden later hebben we hem laten inslapen...echt vreselijk..

ik hoop dan ook voor je dat ze inmiddels al verder zijn met de chemo behandelingen als toen..

heel veel sterkte in ieder geval...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:01

Bedankt.
Volgens de DA zou de prognose goed zijn indien er met chemo kon begonnen worden, maar dat is nog allemaal afwachten... Ook de kostprijs weten we nog niks van..

Heb wat rondgekeken op internet en blijkbaar is chemo inderdaad succesvol bij dit soort kanker (uiteraard, de DA gaat hier niet voor liegen) met zelfs een aantal gevallen met volledige genezing.

Maarja, het hangt er dus allemaal vanaf hoe ver het al gevordert is ... Anders wordt het inderdaad behandelen met cortisonen (prednison dus) en er het beste van maken...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:03

Sterkte meis!
Probeer 's lauwarme brinta te maken. Bij mijn hond heeft dat geholpen toen hij na zijn operatie niet wou eten. Het is dan wel even handig dat je het voert met een lepel.

(4 scheppen brinta, 1 grote mok 20 seconden in magnetron)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:06

het zou wel super zijn als het evt geneesbaar is inmiddels,toen der tijd konden ze niets zeggen,chemo zat in en proeffase,en alle behandelde honden,dus ook met poottumoren en alle vormen kanker welke ze behandelde op 1 hoop gezien,was zijn kans op genezing het eerste jaar 12% ,plus dat was een heel zware hond,en daardoor was de chemo ook duurder,en hij kon nog eens ziek worden,met alle opnamens en dierenartskosten(reiskosten, vrije dagen enz enz) was het gewoon onbetaalbaar...

en ik was echt zoo gek op die hond,hij was zo geweldig,jee,wat heeft dat toen zeer gedaan,om te besluiten dat het niet te doen was..

ik hoop echt voor je ,dat het allemaal erg meezit Ja en dat jou hond wel beter kan worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:25

magda_90 schreef:
Sterkte meis!
Probeer 's lauwarme brinta te maken. Bij mijn hond heeft dat geholpen toen hij na zijn operatie niet wou eten. Het is dan wel even handig dat je het voert met een lepel.

Wat is brinta?
Nog nooit van gehoord Nagelbijten / Gniffelen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:55

Mijn hond Laika hebben wij 6 weken geleden in laten slapen. Ook aan de gevolgen van kanker. Het is echt een verschrikkelijke ziekte. Laika had het bij haar bekken. Vrijdag kregen we het te horen van de DA. De volgende dag werd ze plotseling ziek en dinsdag hebben we haar al in laten slapen.
Het is het moeilijkste wat mij ooit is overgekomen.

Heel veel sterkte ermee Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:56

Dat is snel gegaan Nagelbijten / Gniffelen
Jij ook sterkte, kan me voorstellen dat je het er nog steeds moeilijk mee hebt...

[***] heeft net gegeten Haha!
Wat kip (eerst wilde ze niet, toen heb ik het gevoerd en toen ging het meteen binnen dus heb ik haar de rest toch maar gewoon zelf laten eten Clown), daarna wat vis van mij die over was, toen meer dan de helft van haar brokjes die er nog stonden en snoepjes die er nog lagen en de helft van haar dentastix (zo'n ding voor de tanden, krijgt ze normaal altijd 's morgens maar heeft ze dus al een paar dagen niet meer gegeten).

Ben blij, eten is altijd goed Lachen
Al is het maar zodat ze haar stoffen die ze nodig heeft binnen krijgt en zich wat sterker voelt Lachen

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:12

Ik heb mijn hondje afgelopen zomer verloren aan lymfeklierkanker. Bij haar is het heel lang onduidelijk geweest wat ze had en toen ik de uitslag kreeg was ze al zo op dat ik haar dezelfde avond nog in heb moeten laten slapen. Een vriendin van mij haar hondje had het ook, die hebben ze op prednison gezet (hondje was al 11) en die heeft nog ruim een half jaar zonder klachten geleeft.
Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt!! Het is een rotziekte Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:15

Het gaat niet goed met [***] Verdrietig
Ze heeft net gal overgegeven, echt een serieuze hoeveelheid (de halve gang lag vol Nagelbijten / Gniffelen), heb dat opgeruimd en ben naar buiten gegaan met haar, ze heeft ook diarree.

Dus nu heeft ze denk ik weer een maag/darmontsteking (ben niet naar de DA geweest maar ze is daar gevoelig voor, heeft dat al zeer regelmatig gehad), waarschijnlijk door dat beetje eten van gisteren... De gal zal gekomen zijn omdat ze gisteren wel gegeten heeft en vandaag (nog) niet maar die verteringssappen worden dan wel aangemaakt en als ze dan geen eten in de maag hebben worden die dus uitgekotst.

Bah bah...
Als ze een maagonsteking heeft mag je haar zeker 24u geen eten geven... Hoe moet je dat nu doen dan? Momenteel eet ze toch niet, maar stel dat ze vanavond weer wil eten? Gewoon laten eten?

No way dat ik morgen naar school ga, dan zou ze hier namiddag alleen zitten omdat mijn mamma naar de dokter moet... Dat wil ik dus echt niet hé ... (en ik wil ook mee naar de DA, heb pas namiddag les dus als ik thuis zou zitten wachten zou ik toch maar zenuwachtiger worden met de minuut, ben er liever bij .. denk ik..)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:20

[***] schreef:
magda_90 schreef:
Sterkte meis!

Wat is brinta?
Nog nooit van gehoord Nagelbijten / Gniffelen

Kan je in de supermarkt kopen, het is zegmaar gewoon een soort pap
http://www.8weekly.nl/images/art/brinta1.jpg

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:15

Als onze Laika ziek was, en ook niet wilde eten. Deden wij van die energiepoeder in het water. Energiepoeder voor sporters. Hebben wij op aanrade van de DA gedaan. Ze moest namelijk wel energie hebben om beter te worden.
Maar nou durf ik natuurlijk niet te zegen of je het ook aan jou zieke hond kan geven.

Als je hond diarree blijft houden kan je het beste magere kipfillet met rijst geven Ja

Heel veel sterkte ermee Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:16

Vandaag terug naar de DA, om 10.30u daar, om 13u weer thuis...
Slecht nieuws, het is zeker kanker en er zijn al uitzaaiingen in de lever en waarschijnlijk ook in de milt (dat zag ze niet goed maar omdat het al in de lever zit en je voor het zeker te weten een biopsie voor de milt moet doen nemen we maar aan dat dit ook uitzaaiingen zijn).

Dus ja, de mogelijkheden worden wat beperkt.. Chemo zou nog kunnen maar omdat er al uitzaaiingen zijn zal dit waarschijnlijk niet veel effect hebben, en sowieso zou het toch maar verlengen, het kan nooit meer genezen. Verder is chemo niet meteen goed voor het lichaam, ze moet dan een beenmergpunctie krijgen en regelmatig onderzoeken om te zien of het hart het aankan enzo, om nog maar te zwijgen over het protocol. De hond mag niet meer langs je liggen, niet meer lekken, niks meer... En voor [***] zou dat gewoon een straf zijn, ze is zo aanhankelijk...

Dus waarschijnlijk wordt het gewoon behandelen met prednison (cortisone) om de rest van haar leventje nog aangenaam en vrolijk te maken, dan zouden we nog een paar maanden samen hebben (als het aanslaat).

Ookal weet je dat het het beste is voor je hond, toch is het gewoon vreselijk om zo'n beslissing te moeten nemen... Maarja, zolang ze maar geen pijn heeft hé Lachen De rest beseft ze toch niet (gelukkig).

Je weet dat het moment ooit komt, maar toch is het een harde dobber ... Huilen