Moeilijk iets, hulp nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Moeilijk iets, hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 12:07

Hoi dames, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Mijn hond doet sinds een paar dagen raar.. ik kan niet echt beschrijven wat er anders is maar ik probeer het..
af en toe geeft ze een harde piep (pijn piep) ze is behorolijk op leeftijd hoor (jaar of 13), maar verder eet ze goed, tempratuur is goed, slijmvliezen zien er goed uit, drinkt goed, plast en poept goed..
Verder zitten de doggs snachts in de bijkeuken (altijd zo geweest) gister was ik net in mijn eerste slaap en ik hoorde gerommel aan een kastje beneden, dus ik rechtop in bed, vechtgenoot wakker gemaakt omdat er mensen in huis liepen, effin, mijn vechtgenoot heel dapper naar beneden en hup de honden hebben de deuren open gemaakt *(3 stuks) dat kan alleen de "zieke" hond gedaan hebben, want de ander kan er niet eens bij.. goed honden weer op hun plaats gedaan en dat is zo nog een keer of 5 geweest in de nacht, ik weet niet waarom ze dit doet..
Ik weet ook niet waarom ze af en toe piept dit heeft ze overigens nooit gedaan.. Maar goed ik ga denk ik vanaaf even naar de DA alleen kan ik niet een duidelijke klacht omschrijven waardoor ik weer geen goed gevoel heb omdat er dan ws een pijnstiller wordt voorgeschreven.. maar stel dat dat arme beestje nou echt veel pijn heeft is het niet verstandig om te dokteren wat er loos is... Ze heeft opzich een mooi leven gehad en ik heb ook geen zin haar te zien weg teren.. dat verdient ze niet.. maar ze oogt te goed.. wat nu??? voel me er een beetje poedersuiker onder..

Lotje02

Re: Moeilijk iets, hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:11

geen idee wat er met haar aan de hand kan zijn, maar ik zou toch ff langs de dierenarts gaan.
Sterkte ermee.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:12

mm misschien darm of maagontsteking

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 12:27

maar dan moeten ze toch ook symtomen hebben??

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:29

Ik heb altijd zoiets:

Je kunt je probleem met huisdieren wel op bokt zetten, maar wij zijn geen dierenarts (enkele bokkers misschien dat weet ik niet).

Als je twijfelt over de gezondheid van je dier, bel dan gewoon even de dierenarts.
Kost je net zoveel moeite dan een topic openen en in sommige gevallen (ik zeg niet die van jou, maar het kan) kunnen die paar minuten heel veel uitmaken.

Dus ik zou zeggen, bel gewoon even.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 12:43

Meer mensen weten meer dan 1, toch? En zoals ik al schrijf, bij een DA wordt je meestal met een pijnstiller weg gestuurd en als je nou maar vaak genoeg met klachten komt gaan ze wel eens doorzoeken.. en zoals ik schreef ga ik vanaaf naar de DA toe, alleen met wat voor klachtomschrijving moet ik komen om serieus genomen te worden..

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:06

ik denk dat ze wil aangeven dat ze een hoop pijn heeft.
als ze dit nooit eerder gedaan heeft zal het waarschijnlijk iets in die trant zijn.
ik zou yoch even naar de dierenarts gaan en even een algehele chekup laten doen.misschien zelfs even bloed en ontlasting laten onderzoeken.

ik had het met mn paard die hoogdrachtig ze moest nog 2 weken en we zouden over een week gaan waken gezien ze nog geen tekenen had ;van een op handen zijnde geboorte.
ze stond in die stal te brullen en rte doen ik ben er 3 uur bij gebleven maar er gebeurde maar niks uiteindelijk toch weggegaan en ja hoor volgende ochtend stond er een veulen...

gr gemma

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 14:28

Nou ik kan straks naar de DA toe, na veel gepraat, want ik kon wel anti depresieva halen voor haar.. dat bedoel ik met DA's ze geven snel medicijn zonder te weten wat er loos is..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:33

james100 schreef:
Nou ik kan straks naar de DA toe, na veel gepraat, want ik kon wel anti depresieva halen voor haar.. dat bedoel ik met DA's ze geven snel medicijn zonder te weten wat er loos is..

Dan moet je op zoek naar een andere dierenarts Lachen
Of zelf duidelijker maken wat je wilt bereiken met je visite...

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:35

Als jij t daar niet mee eens bent, dat de dierenarts t direct wil oplossen met medicatie zonder eerst goed te onderzoeken zul je daar toch wat van moeten zeggen! Als jij klakkeloos die medicijnen aanneemt, dan gaan ze natuurlijk ook niet verder onderzoeken!
Wat betreft t probleem op zich, ik zou dat inderdaad ook uitgebreid laten uitzoeken, wat er aan de hand Kan zijn, want goed zal t zeker niet zijn.... Sterkte, en kom voor jezelf en je dier op bij de dierenarts!!

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:37

Mogelijk heeft ze pijn aan haar heupen of rug.
Ik weet natuurlijk niet wat voor hond je hebt, maar bv. honden die ineens een hernia hebben, geven vaak ook ineens een pijnpiep. Dan natuurlijk vooral bij bepaalde bewegingen (van de bank afspringen, enz).
Ik zou wel naar een goede dierenarts toe gaan, en je niet laten afschepen met een pijstiller, maar zorgen dat er een behoorlijke diagnose wordt gesteld.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:39

Gezien de leeftijd van de hond zou het heel goed kunnen dat hij artrose heeft. Dat bij beweging ineens pijn doet en een piepje veroorzaakt.

Ga je wel nog naar de da toe?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:42

dat piepen zal wel door pijnscheuten komen,
en het is een oude hond..
zou ze niet weg willen om een rustig plekje te zoeken om dit in eenzaamheid te ondergaan? (het oud worden, misschien wel het latste stukje van haar leven?)

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 14:56

Ja dames, ik schrijf toch ook dat ik straks naar de DA ga, maar dat ik heb moeten banketstaaf als brugman.. omdat ze me afwilde schepen (uiteraard de ass.) met anti d. ik heb gezegd NEE ik wil een onderzoek.. dus allemaal geen paniek.. en wat is een goede DA.. ik woon nog niet zo lang in deze regio en ik ben gelukkig nog nooit naar een DA geweest in de regio.. EN ik mag aan nemen dat elke DA vakkundig is althans dient te zijn..

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:58

Klinkt inderdaad als pijn, dit kan natuurlijk geholpen worden met een pijnstiller, maar wil je dat?
Dan blijf je docteren, wat voor hond is het? 13 is een hele mooie leeftijd...

succes, hou je ons op de hoogte?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:59

o tegelijk Knipoog

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:00

Tries_en_Faf schreef:
o tegelijk Knipoog

je kan natuurlijk ook een andere DA bellen om te kijken wat die zeggen,

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:12

Marigold schreef:
dat piepen zal wel door pijnscheuten komen,
en het is een oude hond..
zou ze niet weg willen om een rustig plekje te zoeken om dit in eenzaamheid te ondergaan? (het oud worden, misschien wel het latste stukje van haar leven?)

Ja daar heb je een punt.. dat is wat ik ook stiekum denk (wil het niet denken) maar ik dacht dat ik dat als enige zou bedenken..
En ik heb even gezocht op dementerende honden en dat komt toch ook wel overeen met het gedrag van haar..
nachtelijk aanslaan, zomaar
dolen door huis in de nacht
haar beste vriend (apporteerblok) steeds kwijt..
niet weten welke kant ze op moet
ongelukjes in huis..

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:17

Tries_en_Faf schreef:
Klinkt inderdaad als pijn, dit kan natuurlijk geholpen worden met een pijnstiller, maar wil je dat?
Dan blijf je docteren, wat voor hond is het? 13 is een hele mooie leeftijd...

succes, hou je ons op de hoogte?

Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte, alleen morgen pas (thuis geen internet) en ik weet niet wat voor beslissing er valt vanaaf...

Ik vond het zo raar dat ze ineens riep kom maar antid. halen.. terwijl ik blijer zou zijn met een pijnstiller.. Het is een Bull X ?
En ik heb net aan de foon aangegeven dat ze van mij niet hoeft te lijden.. en dat ik open sta voor de andere oplossing.. Ik vind dat ze een mooie leeftijd heeft en voor mij hoeft ze niet te blijven omdat ik haar een aai kan geven.. Ze is minimaal 13 (ze kan veel ouder zijn, assiel hond) maar ze gaat zo hard achteruit.. lichamelijk niet hoor.. Ze blijft mooi op gewicht, vacht is mooi, maar ik denk haar boven kamer niet helemaal meer in orde is..
Afgelopen nacht ook toen dacht ik ik pak haar op en ga met haar naar de DA toe en het is klaar.. vanmorgen ging het goed.. pffff.. jammer he dat er altijd een einde aan komt..

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:24

Tries_en_Faf schreef:
Tries_en_Faf schreef:
o tegelijk Knipoog

je kan natuurlijk ook een andere DA bellen om te kijken wat die zeggen,

Patries, even offtopic maar wat ziet Shira er gelukkig uit zeg, met al haar nieuwe huisgenoten.. heerlijk om te zien dat ze het zo goed getroffen heeft!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:45

Wat een moeilijke beslissingen zijn dit toch om te maken James...

Ik hoop echt dat je samen met een DA tot een beste 'oplossing' kan komen. Sterkte Ach gut

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 16:31

Ik zal jullie morgen vertellen, wat er aan de hand is.. ik weet dat het eerdaags gaat gebeuren.. en als ik haar dan van die onduidelijke piepen hoor geven, heb ik liever dat ze lekker gaat hemelen, dan heeft ze rust, dit is ook zielig.. Thanx girls, vertel jullie zsm wat er is..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:40

james100 schreef:
Ik zal jullie morgen vertellen, wat er aan de hand is.. ik weet dat het eerdaags gaat gebeuren.. en als ik haar dan van die onduidelijke piepen hoor geven, heb ik liever dat ze lekker gaat hemelen, dan heeft ze rust, dit is ook zielig.. Thanx girls, vertel jullie zsm wat er is..

Dit is ook niet wat je je wilt herinneren van een hond die 13 jaar een mooi leven heeft gehad. Daar moet je die 13 mooie jaren van herinneren Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:41

Die klachten die jij beschrijft, zijn echt typisch voor oude honden. Alles doet een beetje pijn en ze wilen vooral met rust gelaten worden. Ze vinden plots hun weg niet meer...
Ze kunnen idd wel wat pijnstillers geven, maar een oud lichaam is nu eenmaal op, op een bepaald moment... Daar moet jij over beslissen Lachen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:41

james100 schreef:
Patries, even offtopic maar wat ziet Shira er gelukkig uit zeg, met al haar nieuwe huisgenoten.. heerlijk om te zien dat ze het zo goed getroffen heeft!

Bloos Bedankt... het gaat ook super!! ze is top!
Maar ook zij krijgt een beetje last van de bovenkamer.... zomaar op straat plassen, of aan haar eigen drol likken, ook blaft ze soms tegen de raarste dingen...
Maar goed, geen pijn en ze is gelukkig zo

Jij veel sterkte met je hond en welke beslissing je ook mag nemen!! Ach gut