wat zijn de eerste verschijnselen van een drachtig ratje??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prissey

wat zijn de eerste verschijnselen van een drachtig ratje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 04:24

Haaihaai,

Ik heb sinds 4 dagen 1 vrouwtjes ritten,, en sinds vandaag er nog 1tje bij genomen ook een wijfje.
Nu hoorde ik dus dat een ritten vanaf 5 weken zwanger kan wezen en aangezien ik de leeftijd van mijn 1ste ritten niet precies kan achterhalen. Zou ik wel eens willen weten de eerste symtonen zijn van een drachtig ratje, ik heb namelijk niet zo trek om dadelijk met 10 extra ratjes te zitten!!!

Ik hoop dat ik via deze weg wat nuttige informatie kan op doen. Ik heb hier en daar wat gegoogeld maar wil echt weten wat de eerste symtonen zijn, ik heb vanaf nu nog niks gezien dat me aan twijfelen brengt. Maar ik weet wel dat ze ook tussen mannen heeft gezeten.

Alvast bedankt bokkerss..

Liefs Prissey Knipoog

Woogy

Re: wat zijn de eerste verschijnselen van een drachtig ratje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 07:07

het eerste dat je zult merken is dat ze gaan nesten en heel terretoriaal worden.Ze zullen gaan bijten het moment dat je bij hun nest komt(ook al ziet dit er slechts uit als een hoopje van de bodem die je ze geeft). Vervolgens zal het buikje gaan groeien. van onderaf kun je dan een bolling gaan zien. De spenen zullen duidelijker zichtbaar zijn en ze wordt steeds dikker.

maar nest gedrag is het eerste wat je merkt. Oh ja...zodra ze babies hebben blijf maar met je hand uit de kooi...ze zullen gegarandeert bijten om hun nest te beschermen.

Je hoeft trouwens niet persee iets te zien, ik had een vrouwtje waar ik niks aan merkte op het nesten na dan, en die had ineens babies liggen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:24

nest gedrag is indd het eerste...

als je je rat optilt aan de staart en je kijkt naar haar buikje, kan je duidelijk een verdikking zien, dit wel na een langere periode maar dan weet je in ieder geval dat je mensen moet gaan zoeken die ook een ritten wilt Tong uitsteken

ja kan wel in de buurt van het nest komen, alleen moet je dan je handen "insmeren" met de bodembedekking van het hok, zodat je naar haar terratorium ruikt... dan nog altijd oppassen want die krengen kunnen hard bijten Haha!

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:08

Mijn ratje is dood gebeten door onze fret.. Huilen Veel plezier van de kleine ratjes zet je er even een foto op als ze zijn geboren? Haha!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 01:02

hahaha nou ik hoop verschrikkelijk veel dat er geen babie's geboren worden Haha! .. Ook vooral om het welzijn van mijn ritten ze is zelf nog een baby. En wil helemaal straks niet 12 van die krengen erbij hahahahaha

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:08

haha ik had een meid die was zo om en bij de 8 weken toen een onverlaat haar bij haar man zetten, twee weken later kreeg ik het meisje in huis...dragend en wel. alles is goed verlopen en ze is intussen overgroot oma Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:39

Promessa schreef:
als je je rat optilt aan de staart

Til je rat maar liever niet op aan de staart. Daar is de staart nl niet voor bedoelt! Het doet pijn en je kan je rat er mee verwonden.
Verder is het ongewild rittens krijgen inherent aan een ratje uit een dierenwinkel. Als ze idd zwanger is zou ik t ander dametje ook in een andere ruime kooi plaatsen. Of de zwangere rat in een dunna, want als de rittens er zijn is n straliekooi niet handig.
De draagtijd v n rat is 21 dagen dus t zal snel duidelijheid geven, maar meestal merk je pas de laatste dagen echt iets.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:41

@Promessa, ik vind een ratje dat bezig is met haar nest geen kreng hoor als ze bijt. Het heeft n reden dat ze dat doet en dan moeten we respecteren. Om haar dan meteen n kreng te noemen.....