ik heb gister midag een gewonde eend gevonden.
hij had een bloedneus en zijn kop hing er raar bij (lag langs de weg )
ik heb hem maar meegenomen en heb af en toe wat water gegeven met de spuit.
Savonds ging het al een stuk beter met hem hij had ze kop weer normaal maar sliep nog veel.
eten /drinken wou hij niet.dus heb ik hem om de zoveel tijd wat water via de spuit gegeven...
eigelijk had ik gedacht dat hij de nacht niet zou halen maar toen ik vanmorgen bij het hok kwam leefde hij nog steeds.hij was al wat helderde maar nog steeds niks gegeten of gedronken.
dus ik heb hem vanmorgen zelf wat in ze snavel gedaan en dat wou wel

hij wil ook niet lopen...terwijl er niks met zijn poten mis is..(hij kan wel normaal staan )
het vreemde is als ik hem uit zijn hok haal gaat hij spartelen dan is het net een wilde eend (hij wil dan zo snel mogelijk weg ) zet ik hem weer op de grond gaat hij meteen liggen en doet niks...
als ik hem dan op de poten zet blijft hij even staan en gaat dan weer liggen....
ik heb vandaag contackt gehad met een vogelasiel en de DA , ik moest het nog maar even aankijken zeiden ze.( ik heb wel vaker gewonde vogels thuis dus daarom blijft hij hier zodat het niet drukker word in het vogelasiel)
maar nu is mijn vraag : weet iemand wat dit kan zijn??? inwendige bloedingen kan niet want dan had hij de nacht niet overleeft.voor de rest is hij dus wel helder...