Dierenwinkel beginnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Dierenwinkel beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 14:05

Ik loop al een tijdje met het volgende rond.

Op mijn werk speelt een heleboel, en ondanks mijn gouden plekkie zou ik wel iets anders willen. Ik heb twee jaar in een dierenwinkel gewerkt, dit vond ik erg leuk, miste alleen kans om te groeien en ontplooien. Het contact met de klanten en de mogelijkheid echt iets te betekenen voor mensen vond ik echt te gek, mijn ding.

Nu heb ik es een francise gebeld, voor info en kan geheel vrijblijvend 19 maart langskomen voor kennismaking en uitleg hoe of dat allemaal in zijn werk gaat. Maar ik ben een onwijze twijfelkont op dit gebied mede omdat mijn werkplek nu eigenlijk top is, lekker buiten en de honden kunnen gewoon mee. Maar er speelt hier genoeg... zoals overal eigenlijk.

Ook vind ik, ik heb drie honden, dat hier in alkmaar geen fatsoenlijke dierenwinkel te vinden is waar je eerlijk en onbevooroordeeld een goed advies kan krijgen. Of mensen zijn zwaar fan van een soort voer en de rest is troep, of koffie is belangrijker, of ze weten het gewoon simpel niet.

Nja, ik weet niet waarom ik dit opschrijf, mishcien meningen van jullie? vooral over het laatste punt meningen van mensen uit de buurt van alkmaar.

ik zou dus zelf een winkel willen beginnen met een zeer grote klantvriendelijkheid, goed, eerlijk en duidelijk advies, open, gezellig, geintresseerd, en echt kunnen en willen helpen. Een beetje zoals we toen draaiden, alleen voor de verkeerde baas.......

jokari

Re: Dierenwinkel beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:08

of je het al dan niet zou doen, laat ik aan jou over.

1 ding echter : in België gaan stemmen op om verkoop van dieren in winkels te verbieden, zodat enkel fokkers nog katten & honden zouden mogen verkopen.
Is mss iets om bij stil te staan, als je een dierenwinkel wilt opstarten.

als je een winkels wilt met materiaal, en niet met de dieren zelf, hoef je hier natuurlijk geen rekening mee te houden.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 14:09

Nee ik wil eigenlijk geen dieren verkopen in mijn winkel

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:12

dan moet je je over die evolutie alvast geen zorgen maken. Haha!

even een lijstje maken van alles pro en contra's en die dan vergelijken ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:17

Een goede dierenspeciaalzaak is overal wel met de loep te zoeken, maar kun je wel concurreren met de prijzen van je voer met alle groothandels zoals Ranzijn en de Welkoop?

Dat je niet aan dieren begint is iig al een pre, maar alle dierenspeciaalzaken die ik heb zien opstarten waren met dezelfde vaart ook weer weg.
En in Alkmaar en omgeving zitten veel agrarische bedrijven, die andere adressen hebben waar ze voor de hond of de kat hun voer vandaan halen.
Je zou dus, vooral als je in het centrum gaat zitten, eigenlijk aardig beperkt zijn wat betreft je klandizie....

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 17:13

Cassidy schreef:
Een goede dierenspeciaalzaak is overal wel met de loep te zoeken, maar kun je wel concurreren met de prijzen van je voer met alle groothandels zoals Ranzijn en de Welkoop?

Dat je niet aan dieren begint is iig al een pre, maar alle dierenspeciaalzaken die ik heb zien opstarten waren met dezelfde vaart ook weer weg.
En in Alkmaar en omgeving zitten veel agrarische bedrijven, die andere adressen hebben waar ze voor de hond of de kat hun voer vandaan halen.
Je zou dus, vooral als je in het centrum gaat zitten, eigenlijk aardig beperkt zijn wat betreft je klandizie....

hoi, bedankt voor je reactie, ik wil niet in het centum, vanwege parkeerproblemen ed. Ik loop nu stage op een hondenschool en mensen daarbinnen hebben dezelfde mening als ik wat betreft goede dierenspeciaalzaak. En inderdaad die agrarische bedrijven dat klopt, maar ik denk dat ik genoeg andere klanten aan kan trekken, wat dat betreft heb ik nu al een vrij aardig bereik via mijn werk. Veel contacten opgebouwd, nuttige contacten ook.
Dan moet het ook via mond op mond reclame werken denk ik.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 17:14

jokari schreef:
of je het al dan niet zou doen, laat ik aan jou over.

1 ding echter : in België gaan stemmen op om verkoop van dieren in winkels te verbieden, zodat enkel fokkers nog katten & honden zouden mogen verkopen.
Is mss iets om bij stil te staan, als je een dierenwinkel wilt opstarten.

als je een winkels wilt met materiaal, en niet met de dieren zelf, hoef je hier natuurlijk geen rekening mee te houden.

Goede regel die in belgie!!! OK dan!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 13:54

Iemand nog tips, ideeen of ervaringen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:29

Ik zou het alleen doen als jij niet de enige kostwinner bent binnen het gezin, en je van de dierenwinkel niet perse hoeft te leven. Alleen vertrouwen op mond-op-mond reclame gaat echt geen zoden aan de dijk zetten. En geen mens gaat voer bij jouw halen als je veel duurder bent dan de groothandel.

Heb je de nodige papieren om zoiets op te starten?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:48

ben en wordt ook niet de enige korstwinner, en inderdaad je hebt meer nodig dan mond op mond reclame.
Papieren heb ik (nog) niet, wil eerst met die franchisemeneer praten.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:32

hi tries, leuk dat je toch weer kriebels hebt om zuks te beginnen.
parpieren, heb je tegenwoordig toch niet meer echt nodig om een eigen zaak te beginnen? nou ja ik weet het eigelijk ook niet.
Wil je iig graag helpen,maar dat weet je al he! Knipoog
gr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:44

Niet l*llig bedoeld, maar aan de manier waarop jij je vragen en twijfels formuleert, zou ik er zeker niet binnen nu en een aantal jaar aan beginnen.
Je hebt geen goed plan in je hoofd zitten wat je wilt doen en hoe het uit wilt voeren, verder kom je behoorlijk twijfelend over.

Je moet klandizie en omzet hebben om de huur van een pand te kunnen betalen.
Als je aangesloten bent bij een franchise bedrijf, moet je aan heel veel voorwaarden voldoen.
In het begin lijkt het allemaal goud wat er aan de horizon gloort, maar als de inkomsten tegen vallen, is het franchise bedrijf keihard.
Er zitten net zoveel voordelen als nadelen aan een franchise onderneming.
Praat dus ook met andere franchise ondernemingen over de haken en ogen. Het franchisebedrijf vertelt je de ene kant van het verhaal, zorg dat je de andere kant ook hoort.

Je zult toch een redelijk groot assortiment moeten hebben, de consument wil immers keus.
Je moet volgens mij bepaalde papieren moeten hebben om überhaupt een dierenspeciaalzaak te mogen beginnen.

Ik zou als ik jou was eventueel uitkijken naar een baan in een dierenspeciaalzaak waar je wel doorgroeimogelijkheden hebt, zodat je in de praktijk leert wat er aan administratie, inkoop, reclame etc.etc. bijkomt.

Succes ermee.