Ontspannen konijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNDz

Ontspannen konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 18:01

Mijn (half angora) konijn zit dag en nacht, winter en zomer buiten in een hok. ong om de dag of om de 2 dagen haal ik hem eruit om even binnen te kammen hier achter de pc. Dan laat ik hem wel eens even zitten als ik nog even msn ofzo, en dan blijft hij altijd wel erg stil zitten, maar legt soms ook zn kopje neer of doet soms zelfs zn oogjes dicht (ongeacht of ik hem aai of niet)

Wil dit nou zeggen 'Hmm, lekker knus'
of wil dit zeggen 'Pff, warm, binnen, op schoot, ik wil snel terug naar mn hok' ?

Bitterbal

Re: Ontspannen konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:13

Ik heb altijd gehoord dat je konijnen in de winter van buiten beter niet naar binnen kunt halen.. ook niet voor eventjes. Het heeft te maken met het warmteverschil waar ze een bepaalde reaktie in het lichaam van krijgen en eventueel kunnen overlijden (dit weet ik niet helemaal zeker, maar dacht ooit eens zoiets gelezen te hebben) anyway.. het schijnt dus niet erg goed te zijn!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:16

overlijden heb ik nog nooit van gehoord (konijnen in een buitenhok, lessen in een warm lokaal), maar het zal er denk ik wel mee te maken hebben dat ie het warm heeft, de vraag is alleen of ie dat fijn vind of niet

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:18

sommige konijnen kunnen inderdaad niet tegen het temperatuursverschil. ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn konijnen dagelijks voor 1 of 2 uurtjes binnen haal. ze zitten ook buiten, maar ik wil ze graag wel sociaal houden (maken).
wanneer je ze niet langer dan 3 uur binnenhoudt, warmen ze niet op, waardoor de overgang terug naar buiten niet zo groot is.
als een konijn languit gaat liggen, met gestrekte achterpoten, dan is het volledig ontspannen. ook wanneer konijnen het warm hebben gaan ze languit liggen. door het uitrekken van het lichaam kunnen ze meer warmte verliezen.

LiNDz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 13:45

hm gestrekte achterpoten heeft ie dan niet

maar ik heb hem nooit langer als 3 uur binnen/op schoot
altijd n half uurtje ofzo

maar ik weet dat ze snel gestresst zijn dus ik maakte me zorgen als hij zo ging liggen Lachen

als ik hem dan weer optil om naar zn hok te brengen, of als hij een geluid hoort, is hij ook altijd meteen alert, tis niet dat hij zo suffig blijft Lachen

Hij is nu ong een half jaar oud, ik wil er ook zoveel mogelijk mee doen dat hij wel altijd makkelijk in de omgang blijft

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:48

Ik heb hier een knijn binnen zitten.(gaat van de zomer naar buiten)
En dat maffe knijn ligt altijd lang uit naast me,of zit op me schoot om geknuffelt te worden.Ook altijd met oogjes dicht.DUs ja ze zullen het wel lekker/fijn vinden al dat aandacht.