konijnenvraagje...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

konijnenvraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 17:19

Hoi,

mijn dwergkonijnvrouwtje van 6 maand is vrij eenzaam de laatste tijd en ik wou haar graag een maatje zoeken...

Wat zou ik dan het best bij haar zetten?

groetjes

AstraGirlie

Re: konijnenvraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:26

Een nestgenootje is eigenlijk het beste, maar misschien lukt een gecastreerd mannetje wel? 2 vreemde vrouwtjes zullen nogal eens gaan vechten. Zeker weet je het natuurlijk nooit.

Romeotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:27

Ik had hetzelfde probleem met mijn dwergkonijntje (mannentje) en aangezien het een heel brutaal konijn is begon hij ook met ontsnappen uit zijn kooi. Ik ben toen naar de dierenwinkel gegaan en daar een tweede dwergkonijntje (ook mannetje) gehaald van ongeveer dezelfde leeftijd. Heb vervolgens de kooi helemaal geschrobt zodat de geur van het eerste konijntje eruit was en ze er samen in gezet, gelukkig ging het goed had al heel wat problemen voorzien omdat het beide mannetjes zijn, maar ze zijn nu een stuk rustiger (behalve het elkaar bespringen dan Haha!). Ik moet er wel bij zeggen dat ze zeer waarschijnlijk uit hetzelfde nest komen, zelfde leeftijd en zelfde kleur en uiterlijk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:31

Een konijn Clown
Maar reken er wel op dat koppelen niet meteen de eerste keer goed hoeft te gaan! En dat het dus best moeilijk kan gaan worden. Zit je konijntje buiten of binnen? Evt kan een cavia ook die nemen minder ruimte in haha, maar dan moet je ze wel apart voeren of iig de cavia vit c bijgeven
Laatst bijgewerkt door Britt op 03-03-07 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:34

het beste bij een vrouwtje kan een gecastreerd mannetje. Het zou het mooiste zijn om naar een konijnenopvang te gaan. Daar zijn de mannetjes meestal al gecastreerd en je dame kan zelf een keuze maken met wie het wel klikt. Lukt het toch niet kun je altijd terug gaan.

Kijk via google naar een konijnenopvang. Of als je het niet kan vinden stuur me maar een pm.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 17:38

Mijn konijntje loopt eigelijk op eigen houtje heel mijn appartement door, tot op het terras buiten...

Wij dachten dat een vrouwtje van dezelfde leeftijd het beste ging zijn Haha! Dat werd ons wijsgemaakt maar is dus blijkbaar niet waar?

groetjes

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:42

Ik heb de ervaring dat vrouwtjes die niet uit hetzelfde nest komen, furieus kunnen worden als ze bronstig zijn. Dan gaan ze mekaar dekken op hun hoofd en van die toestanden, weet niet wat de andere van ervaring hebben hiermee?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:01

Heeey!
Ik heb de ervaring gemaakt dat het helemaal niks uitmaakt of ze nou uit hetzelfde nest komen of niet, als ze eenmaal in de puberteit zitten en de rangorde willen bepalen, ze lelijk kunnen gaan vechten. Konijnen kennen geen familie gevoel en als het op rangorde aankomt dan vechten ze net zo hard met hun "familieleden" dan met vreemden.
Het beste kan je gewoon een gecastreerde man zoeken en die op een neutraal geboed erbij zetten, dan heb je de grootste kans op slagen! Als ze vechten geeft dat echt helemaal niks, in onze ogen lijkt dat vaak veel erger dan het eigenlijk is Knipoog. Pas wanneer er echt bloed begint te vloeien kan je ze beter uit elkaar halen!
Gr.
Naatje

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:07

Hehe, das ook waar, dat had ik meegemaakt met mijn zusjes uit hetzelfde nest. Toen die hun rangorde wilden bevestigd zien, beet de ene een hap uit het oor van de andere. Dus toch uit elkaar moeten halen..

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:16

Dat was de reden dat ik gelijk 2 dwergkonijntjes heb gekocht ipv 1 Ja
Komen uit het zelfde nest maar af en toe willen ook wel ff laten zien wie de baas is, dus soms vliegen de plukken haar ook in het rond hier.

Pas geleden heb ik ook 2 cavia's overgenomen van iemand en die bij de konijnen in de kooi gezet, dit ging ook erg goed!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:52

mijn twee dames van dezelfde leeftijd (denk geen familie) zitten dankzij een vechtpartij tussen de tralies door!! uit elkaar. Eentje zit buiten en de ander binnen. Die wat binnen zat had dankzij het vechten 7 hechtingen onder haar buik. Bij konijnenopvangen hebben ze meestal meer ervaring en zien snel of twee konijnen goed met elkaar opschieten of niet. Daarbij is het wel prettig dat ze bij jouw zo vrij kan lopen.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:54

als je genoeg ruimte hebt kan je volwassen voedsters bij elkaar houden, maar in 1 hok raad ik dit niet aan. ik heb zelf zo'n 20 konijnen, vaak bij elkaar lopen (nee geen mannetjes Tong uitsteken ) maar wij hebben een konijnenburght.. je zou t het goed kunnen proberen met een gecastreerd mannetje, maar je moet ze wel op onbekend terein kennis laten maken.. dus bij voorkeur in een nieuw hok zetten, tegelijk.

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:13

In ieder geval geen cavia Clown
Ging bij ons helemaal fout, mijn cavia geen van 2,5 kilo naar 1 kilo. maar kan natuurlijk ook aan ons konijn liggen!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:44

Konijnen en cavias moet je zowiezo nooit bij elkaar zetten, ookal zeggen zo veel dat het geen kwaad kan, dat kan het dus wel Knipoog. Gewoon een soortgenootje zoeken en klaar Lachen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 13:06

ik ben er dus nog steeds niet uit...

Ik kan van een kennis van mij een jong konijntje krijgen, hij heeft nog een vrouwtje en een mannetje....

Met welke combinatie krijg ik het minste ruzie tussen de twee?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:12

mannetje en vrouwtje geven de minste ruzie. Kijk anders eens op www.konijnen.nl