Ziektenkosten verzekering voor je kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ziektenkosten verzekering voor je kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:26

Weet iemand een goede verzekering zonder al te veel haken en ogen?
Vandaag is mn kat van 14 voor de zoveelste keer behandeld door een DA...
Ik betaal me scheel aan de kosten, ik vraag em af of dit ook anders kan...
en of het wel interessant is.

Hij heeft blijkbaar een nieuw soort virus in zijn gebit zitten wat de wortels langzaam oplost.
De ziekte is zo nieuw dat er nog niet eens medicijnen voor zijn, maar een ziekte die zich wel aan het uitbreiden is onder de nederlandse katten...

Dorus

Re: Ziektenkosten verzekering voor je kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:30

Ik heb wel eens gekeken naar een ziektekostenverzekering voor mijn kat en toen bleek dat hoe ouder ze zijn op het moment dat je begint met de verzekering hoe meer premie je betaald. Gezien de leeftijd van je kat is het dus maar de vraag of het nog wel de moeite waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:34

Dat is ook wel logisch...ze hebben meer kans om ziek te worden...
Ik weet wat het inhoud om een oudere kat et hebben en dat de kosten hoog op kunnen gaan lopen...
Daarom wil ik me ook verdiepen hierin of het wel rendabel is...

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:36

Ik heb niet zo'n goeie ervaring met een dierenverzekeraar, dus mijn vertrouwen is een beetje ver te zoeken.
Ik zet elke maand 10% van mijn inkomen om een spaarrekening, dat is mijn verzekering, inmiddels heb ik daar meer aan dan welke verzerkering dan ook Vork

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:51

Lastige vraag... De verzekeringen die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad namen maar aan tot 10 jaar geloof ik.
Denk alleen dat een verzekering vinden heel lastig wordt, in elk geval niet zonder haken en ogen. De gemiddelde verzekeraar zal een kat van 14 die al kwaaltjes heeft niet graag verzekeren.

Als ik iets tegenkom geef ik in elk geval wel even een gil Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 01:04

Dank je Syl Ja
Ik zag dat proteq ze nog wel aannam...J ekan mamelijk de leeftijd invullen en kan je meteen de premie berekenen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:54

Protec neemt nog wel aan op oudere leeftijd, maar dan moet je een gezondheidsverklaring hebben als t goed is.
En je betaalt behoorlijk veel premie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:03

We gaan 17 euro betalen bij Protec...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:04

Per?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:06

Sylvia schreef:
Per?

Per maand...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:20

Mag ik zeggen dat ik dat persoonlijk erg veel geld vind? Ruim € 200 op een jaar...

Ik zit ff op de site te lezen, je moet je kat verplicht chippen als dat nog nis gebeurd en je hebt hoe dan ook een eigen bijdrage van 19%. Kan dus ook flink oplopen...

Ik weet ook niet precies naar welke dekking jij aan het kijken bent, maar ik lees in je eerste post dat je kat problemen heeft met z'n gebit. In de standaardpolis (en volgens mij ook in de extra-polis) zit hier een maximum aan: gebitsreiniging op basis van medische indicatie en de noodzakelijke extractie van tanden en kiezen, max. 1 keer per 2 jaar.

Daarbij, bij de aanvullende dekking staat een passage dat de kosten van behandelingen aan het gebit bij bv ziekte vergoed worden tot een maximum van € 1.000 voor de gehele contractduur van 5 jaar (dus je zit meteen aan 5 jaar vast), tenzij er een vermoeden bestaat dat de aandoening reeds bij afsluiten van de polis bekend was. Dan krijg je nl helemaal niks vergoed... Dat geldt ook voor de andere ziektekosten, alle reeds bestaande kwaaltjes worden niet vergoed!

Ik zou toch heel even heel goed alle voorwaarden door gaan lezen als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:36

Je heb gelijk hoor Syl, hier ben ik namelijk ook bang voor...De kat die ik wilde gaan verzekeren heeft nu in een jaar 1000 euro aan DA kosten gekost, het kan natuurlijk heel goed dat het het komende jaar er anders uit gaat zien...En je gaat je huis natuurlijk ook niet pas verzekeren als het afgebrand is.....
Die aandoening staat niet vast maar er is natuurlijk wel het een en ander gebeurd..