[foto] Konijnen aan de lik-it

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

polbo

[foto] Konijnen aan de lik-it

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 20:32

Ik was vandaag maar een paar lik-it's gehaalt.
Mijn shetje vond de appel wel lekker maar de wortel niet en omdat het zonde is om die weg te gooien zat ik me te bedenken welke dieren nog meer wortel eten Clown

Gelukkig had ik die al snel gevonden.
Als paarden het kunnen eten waarom konijnen en cavia's dan niet? Knipoog

Ik had de lik-it even bij mijn konijntjes en cavia's in het hok gezet en die vonden het ook wel lekker.
Na een paar hapjes heb ik het ding er toch maar weer uit gehaalt misschien mogen ze morgen nog even likken.

Eerst kwamen de caafs even kijken wat het was en begonnen lekker te smikkelen.
Afbeelding

Toen kwam Snoet even een likje nemen, nadat die de cavia's had weg gejaagt.
Afbeelding

En al snel kwam er nog een konijntje aan gehuppeld.
Afbeelding

Zijn er nog meer konijnen en cavia's die een lik-it krijgen? of zijn er nog andere dieren die ze eten?
Mijn schaapje vond ze iig niet lekker.

roylindeJarig

Re: [foto] Konijnen aan de lik-it

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:09

oeh ik zal wel uitkijken dat ze het niet opeten, het is niet goed als konijnen en cavia's te veel zout binnen krijgen hoor...

ziet dr wel grappig uit Lachen

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:13

roylinde schreef:
oeh ik zal wel uitkijken dat ze het niet opeten, het is niet goed als konijnen en cavia's te veel zout binnen krijgen hoor...

ziet dr wel grappig uit Lachen

ps lik-it zijn niet zout, ze zijn puur zoet. Maar evenzo goed is het niet best als je ze het laat verorberen Knipoog

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:40

ziet er wel grappig uit maar mijn lijkt het ook niet helemaal gezond. Geef ze liever een echte wortel

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 22:09

Haha het is ook niet de bedoeling dat ze dat ding helemaal opeten. Ding heeft er ook maar 2 minuten in gelegen

En echte wortels krijgen ze ook wel (en brood, mais, paprika, appel, bieten, gras, hooi en gewoon brok). Ik vond het wel grappig dat ze dit ding ook wel lekker vonden.

Als het niet goed is voor konijnen is het zeker ook niet al te best voor pony's. Verward

Dat spul is ook net echt snoep wat wij ook eten. Vraag me af wat er eigenlijk allemaal in zit.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:16

Ik zou er toch mee oppassen:
viewtopic.php?f=73&t=500106&hilit= (!!!)

en om nou pony's met konijnen te vergelijken vind ik wel heel krom! het zijn totaal verschillende dieren! Ookal is vlees voor katten goed, dan is dat toch ook niet goed voor paarden??

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 23:56

Ik bedoel alleen maar dat paarden en konijnen allebij wortels eten en dat zie ik mijn kat ook nog niet doen.

Maar ik snap je hint ik zal de lik-it maar weer gewoon aan de pony geven en voor de nijntjes een wortel kopen Knipoog

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:03

Ik eet ook wortels Knipoog Tong uitsteken sorry geintje

Ik wist het zelf ook niet van likstenen (zie eerste post van de link die je doorgaf) en schrok er toen behoorlijk van!
Maar ik ben blij dat ik het nu weet en probeer het dan ook aan zoveel mogelijk andere mensen te laten weten Lachen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:22

onze konijnen hebben ook likstenen gehad.. en ze leven nogsteeds Knipoog 1 is 12 jaar en 7 maanden geworden en moest toen ingeslapen worden omdat hij van binnen werd opgegeten Boos!
de andere is nu bijna 8 en doet het nog prima Knipoog (het zijn niet likstenen voor paarden die ze toen hadden)
verder ziet het er wel grappig uit Haha!