Vraag over konijn en regen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Vraag over konijn en regen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 20:12

Misschien een hele stomme vraag..maar vraag het me toch af.
Gaan jullie konijnen met dit weer ook buiten zitten in de plensbuien? Eentje bij mij heeft keuze: binnen droog of lekker naar buiten. Maar hij zit gewoon in de buien buiten Scheve mond
Nu is ie dus doorweekt...lijkt mij niet goed voor hem maar hij doet het toch echt zelf..
Vroeg me af of er meer konijnen zijn die dit doen...anders is dat beest dus gewoon ontspoort ofzo. Is niet de eerste keer dat ie dit doet, hij doet het vaker.

Ik ben benieuwd Haha!

Allejandro

Re: Vraag over konijn en regen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:13

Je kan ook van die plastic platen kopen kan je er zo overgooien?
Lekker buiten en toch droog! Tong uitsteken
Zou trouwens liever buiten zijn als konijn dat is zijn natuur *LOL*

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 20:16

Haha ja das wel een idee indd...er iets op leggen. Maar vind het zoiezo een beetje dom. Dat dier staat zoiezo buiten...heeft ie al een hok met afdak en een stukje zonder. En dan moet en zal die daar zitten. Maar denk maar wel dat ik dat ga doen, heel goede tip dankjewel Haha! We zaten zelf al te denken aan een regenjack voor hem maar dat is ook weer zo wat Clown

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:06

mijn konijnen deden dat ook altijd buiten in de regen zit. ja ze doen het zelf hoor. ze konden gewoon in het hok maarja dat deden ze niet.

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:08

mijn konijntje zat overdag vaak buiten in een ren, had 1 plensbui gehad en is de dag erop overleden. Weet niet of het door de regen kwam...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 00:17

ratzel schreef:
mijn konijntje zat overdag vaak buiten in een ren, had 1 plensbui gehad en is de dag erop overleden. Weet niet of het door de regen kwam...

Dat is wel een beetje vervelend zeg Scheve mond Ze zouden er natuurlijk wel kou door kunnen vatten. Maar hoeft niet altijd denk ik..

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:37

ik denk ook dat hij een kou heeft gevat toen. Ik was er toch nog redelijk snel bij dat hij in weer in zijn hok in de schuur kon. Voor mn dochter vond ik het heel zielig. Ik wil dit voorjaar een stukje maken dat ik er 2 aanschaf en dat ze dan lekker rond kunnen huppelen. Nu had ik ze in een hok en overdag in een ren maar vind dat toch wel heel zielig, dus neem niet eerder meer konijntjes dan dat ik ze écht ruimte kan geven.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:41

in had vroeger een ren met 3 konijnen
ze zaten best vaak binnen maar als het ging regenen gingen ze buiten zitten Haha!
raar maar waar

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:44

Ook mijn konijnen zitten in de regen vaak buiten.......... Ws prefereren ze toch buiten boven binnen.... En ziek zijn ze eigenlijk nooit geweest )nu ruim 7 jaar oud allebei

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:44

Die van mij zitten idd ook in de regen. Zelfs in de sneeuw blijven ze buitenzitten, dr lag zelfs een laagje op Lachen.
Ze kunnen ook naar binnen of naar een overdekt buitendeel, maar dit is blijkbaar leuker Knipoog.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:17

De onze zitten ook altijd in de regen. Ze kunnen nochtans binnen in het tuinhuis, maar dat doen ze zelden, alleen als het echt stormt. Als het echt heel hard regent of hagelt gaan ze dicht bij de haag zitten of onder een struikje en wachten ze Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:19

Mijn konijnen kunnen ook kiezen; of binnen in het hok, of buiten door de plassen hupsen.. raad eens waar ze voor kiezen Vork maar ze gaan niet in de regen buiten zitten..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:24

Vandaag was er trouwens een prachtig zonnetje, en je die konijnen gewoon genieten. Dan liggen ze lekker hun zij op te drogen, oogjes toe, knabbelen aan de eerste sprietjes. Is ook leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:30

denk er dan wel om dat je de platen schuin plaatst, en een stukje verder door laten lopen dan je hok is, anders kan het nog naar binnen regenen, of het water blijft er op staan Knipoog

wanneer doen jullie je konijnen eigenlijk naar buiten als ze de winter binnen zijn geweest? ik ben nog op zoek naar een soort kippenhok, maar vind het nu nog te koud om ze naar buiten te doen

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:35

Als het buitenkonijnen zijn (konijnen met een buitenhok en eventueel uitloop), dan kunnen ze wel tegen regen, de vacht past zich daar op aan. Ik heb twee konijnen die overdag altijd in een ren kunnen. De ene houdt echt niet van regen en gaat in het hok of eronder zitten. De ander hupst gewoon door de regen. Wel meestal met de miezerregen, bij echte plensbuien blijft ze meestal wel binnen. Als het echt superslecht weer is laat ik ze niet in de ren. Ze hebben wel altijd de mogelijkheid om in het hok warm en droog te schuilen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:51

Buitenkonijnen kunnen wel tegen de regen, ze hebben een goede vacht. Maar tóch zou ik er mee uitkijken. Ik heb ook een konijntjes verloren dat bezweken is door een combinatie van kou (tja, dierenwinkel zegt dattie buiten kan, want doe je dan als leek?) en verkoudheid. Dus ben er erg huiverig voor.

Zou lekker voor een afdakje gaan! Lachen

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:01

Het moet al erg hard regenen, willen mijn konijnen naar binnen gaan.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:40

Mijn konijnen lopen heel het jaar rond buiten, hun vacht past zich dus perfect aan, aan de temperatuur. Gisteren (en nu) is het echt aan stormen, dan kruipen ze allemaal gezellig samen onder het tuinhuis (daar is hun geheime schuilplaats) behalve 1 konijn. Nala blijft altijd buiten zitten in het midden van de tuin, wat voor weer het ook is... Vanmorgen dus ook. Ik heb extra hooi en voer gegeven, ze had reuzehonger. Ik weet wel dat ze de laatste in rang is, dus misschien mag ze niet mee in het hol?