Nog meer bouvier (des Flandres) eigenaren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Nog meer bouvier (des Flandres) eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 01:55

Wie heeft er ook zo'n leuke zwarte (of blonde) haarbal? Haha!
Wij hebben thuis altijd bouviers gehad... en 4 jaar geleden na het overlijden van Ashley op 13 jarige leeftijd, viel de keuze weer op het zelfde ras. Tara ashley v. la petite colline was de opvolgster.
Persoonlijk ben ik vooral gek op het karakter, eerlijke stoere honden Tong uitsteken Het uiterlijk is... tsja, nogal harig Clown
Vroeger zag je ze overal en nergens, vooral op stallen en boerderijen... maar tegenwoorig toch veel minder Ach gut
Onze staleigenaar heeft trouwens wel een bouvier... en zolang als ik men ken eigenlijk ook altijd gehad.

Tara is mijn huidige bouvier... 1 januari is ze 4 geworden.
Tara is een hele pittige tante, die vreselijk dominant is. In huis duld ze ook geen andere dieren, ons asbakkie Blacky (vorige zomer op 16 jarige leeftijd ingeslapen) wilde ze ook altijd te lijf gaan als hij bij een van 'haar' spullen in de buurt kwam, waren wij erbij... deed ze meestal niets, maar als je niet thuis was des te meer... daarom werden ze altijd gescheiden als we weg gingen. Eenmaal buiten huis, in het bos of op het strand kan ze prima met andere honden en dieren overweg. Lachen
Verder gaat ze 100% voor haar baas... luistert vreselijk goed, ook is ze erg beschermend en waaks, soms wel wat tè. Wanneer vreemden op straat naar je toegelopen komen gaat ze al tussen jou en deze persoon in staan grommen Gestoord
Als je na het uitgaan stilletjes binnen komt, komt die gek al gniepig naar je toe geslopen Tong uitsteken
Tara's vader kennen wij persoonlijk, die heeft tot 2jarige leeftijd bij mijn tante gewoont, daarom wisten we eigenlijk wel van tevoren dat we een pup zouden krijgen met een pittig karakter Haha!
Toen we naar het nest gingen kijken hoorde we iets grappigs... Tara's moeder heette Ashley, net als de onze bouvier die net was ingeslapen.

Hier Tara op 1 jarige leeftijd:
Afbeelding

Tara nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tara's vader Henkie shirdan v. Caya's home.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben benieuwd of Er nog meer bouvier fans zijn op bokt? Haha!