[HK]Behendigheid met honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

[HK]Behendigheid met honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:02

Het lijk mij leuk om topic te openen voor mensen die aan behendigheid doe of willen gaan doen. Het is niet de bedoeling om een verzameltopic te worden met alleen maar foto;s. De foto;s graag in een link zetten

tessyke

Re: [HK]Behendigheid met honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:04

er is in HK al een topic van

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:15

Mijn hond en ik doen aan behendigheid!! Gewoon als training, geen wedstrijden. Attila is echt bloedfanatiek (border collie x pyrenees herdertje dus dat wil wel) en is de snelste uit zijn klasje! Aan het einde van een les doen we vaak een wedstrijdje en dan wint hij meestal. Of hij wordt uitgesloten omdat hij te snel ging en de onderdelen niet netjes gedaan had! Clown Hihi! Ik hou dit topic in de gaten. Leuk!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:32

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:52

Dat is een springtopic. Ook leuk! Maar ik denk dat de TS met behendigheid de officieele sport bedoelt. Dus niet alleen springen maar ook de andere onderdelen (kattenbrug, tunnel, wip, etc) en vooral ook de gehoorzaamheid die erbij komt kijken.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:59

jaa indd nikkigioa.

ik doe ook behendigheid met mijn hond. gewoon voor de fun en pasgeleden een wedstrijdje gehad op school met de open dag. 6e van de 15. Ze vind het helemaal geweldig.

baika is een friese stabij van 1 jaar en 7 maanden

op school. verkeerd om was voor de foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JSQGEYZU
paaltjes heeft ze nog wat moeite mee
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UITJW4BB
de slurf
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4ESEF8FQ
op school met de wedstrijd
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VP4OIDX4

pasgeleden heb ik een informatieavond bijgewoont over wedstrijden maar ben er gelijk op afgeknapt. Voor mij gewoon voor de fun trainen en af en toe een onderlinge wedstrijd. of op school een wedstrijdje

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 00:04

Leuke foto's! Ziet er erg leuk uit. Waarom ben je erop afgeknapt als ik vragen mag? Ik heb er sowieso geen tijd voor (wedstrijdjes met paarden kosten al genoeg tijd Haha!) maar vroeg het me gewoon af. Lekker trainen en af en toe een onderling wedstrijdje is inderdaad ook heel leuk! Jammergenoeg ga ik in april naar een andere hondenschool waar ze geen behendigheidslessen geven. Dus misschien toch maar eens in de buurt informeren. Attila vindt het zooo leuk namelijk!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:39

gewoon al die tijd. soms moet je helemaal naar het noorden voor een wedstrijd. kost benzine geld. als je hond uit fout doet ben je dediskwalifiseert. En ik hou er niet van als mensen het echt doen om de presatie. ik wil gewoon dat me hond er lol in blifjt houden en niet omdat het moet van mij.

we trainen nu binnen in een manege. in maart gaan we weer butientrainen

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:56

Je hoeft toch niet per se alle wedstrijden te lopen? Je kunt ook kijken wat in de buurt is en alleen die wedstrijden lopen. En te fanatieke mensen heb je altijd, maar de meeste doen het echt voor de lol.
Ik loop zelf op dit moment nog geen behendigheid (mijn hondje is pas 9,5 maand, dus nog te jong) maar de plannen zijn er zeker wel! Ik denk dat ze het helemaal geweldig gaat vinden Clown Zelf heb ik wel de plannen om dan ook wedstrijden te gaan lopen, gewoon omdat ik het leuk vind om met een doel te trainen. Maar behendigheid is ook een erg leuke sport zonder de wedstrijden Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:07

Alleen de paaltjes beheerst ze nu net. ze vidn ze nog moeilijk om er snelheid in te houden. Voor de rest doet ze alles. We zijn nu bezig met de draaien te leren, franse draai, zweedse draai

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:09

Hier ook iemand die behendigheid beoefent met haar honden Knipoog
Gizmo, een Engelse Cocker Spaniel van 7 jaar, vindt het zelf helemaal geweldig.
Heeft wat moeite met de slalom, de vaart is daar nog niet in te krijgen, maar door de rest van het parcour vliegt die heen.
Soms is die zo enthousiast dat hij tussen de hindernissen door blaft en gromt van opwinding Pling
Zit er over na te denken (al een hele tijd, maar vooruit, tis er iig nog niet van gekomen) om met hem deel te gaan nemen aan wedstrijden.
Max, een Jack Russell Terrier van bijna 5 jaar, vindt het vooral leuk omdat ik het leuk vind Clown , maar je merkt ook dat hij het zelf steeds leuker gaat vinden.
Hij kan best snel zijn (als je hem soms door de tuin ziet vliegen...), maar in het parcour doet hij het vooral op zn dooie gemakje Haha!
Met hem heb ik niet echt wedstrijdambities, daar is hij het type niet voor, is er ook niet genoeg snelheid bij, dus doen we het vooral voor de 'leuk'.

Train met beide in de gevordenen-groep. Met Max op lage hoogte, met Gizmo op gemiddelde hoogte, zoals de hoogte ook zou moeten zijn op wedstrijd qua hun eigen hoogte.
Zou je met Max hoger trainen, kan hij onder de hindernissen door lopen en aangezien de kans ook bestaat dat hij dat zal doen, doen we dat dus maar niet Cool