Ik krijg (eindelijk!) weer een hond!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijntjuh

Ik krijg (eindelijk!) weer een hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 07:48

Sinds onze bouviers Sam en Beau 3 jaar geleden overleden zijn wilde ik heel erg graag toch weer een hond. Maar mijn man wilde beslist GEEN hond meer, dus er kwamen twee schatten van poezen Lachen
Het verlangen naar een hond bleef bij mij, en werd steeds sterker. Vooral toen ik viewtopic.php?f=73&t=676088&st=0&sk=t&sd=a&hilit=haggis dit topic zag! Ik viel als een blok voor de mooie oudduitse herder en ben zoveel mogelijk info gaan zoeken, en met verschillende fokkers gaan mailen en bellen.
En jawel! In de kerstvakantie ging mijn man overstag: er mocht een hond komen!!!! Haha! Pling
Na veel gezoek ..... hebben we ons nieuwe gezinslid gevonden, en we mogen hem zaterdag ophalen.

Mag ik jullie voorstellen aan Beer?

Afbeelding

Beer is een Grauwe Oud Duitse Herder van de kennel Vom Altdeutsche Eck, in Noord Duitsland vlak bij de grens naar Denemarken. Zijn vader is Spike, en zijn moeder Goldi, beiden Vom Altdeutche Eck.

Wat vinden jullie van deze kanjer??

Mlies

Re: Ik krijg (eindelijk!) weer een hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 08:56

Wat een schatje!

Vind de oudduitse sowieso erg mooi! Lovers
Veel plezier met hem, maar dat komt vast wel goed. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 08:57

wat een mooi beestje!! ik vind herders idd ook heel mooi, nog veel plezier met hem!! Haha!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:41

Wat een schatje! Wordt vast en zeker een hele mooie hond Ja

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:56

Wat een schatje! En wat een ontzettend lief en droppig koppie heeft tie. Alvast heel veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst!

floortjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:00

wat een schattig hondje!! (onze hond was ook heel schattig toen die nog klein was (berner sennenhond)eigenlijk moeten ze zo klein blijven!!)

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 22:48

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Ik ben er ook zo ontzettend blij mee en zal uiteraard foto's posten zodra we Beer dit weekend in huis hebben!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:49

Aah lief Lachen
We zullen idd nog meer foto`s zien van Beer Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:17

Nu al een lekker ding, dat wordt nog wat! Haha!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:25

Ik snap je man op zich wel. Met zo'n pup in huis heb je natuurlijk helemaal geen oog meer voor hem! Haha! En terecht... Wat een snoepie! Echt prachtig! Heel veel plezier met hem!

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:12

Haha idd Roxx Tong uitsteken
Veel plezier dr mee! Haha!

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:28

Echt een droppie!! We hebben zelf ook een teef van Vom Altdeutsche Eck.

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 08:57

MariekedB schreef:

Oh leuk! Welke ouders?

Bedankt allemaal (mede namens Beer Tong uitsteken ) voor de lieve reacties Lachen

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:56

Nijntjuh schreef:
MariekedB schreef:

Oh leuk! Welke ouders?quote]

Vader is Faust en de moeder is Zobel- Black (roepnaam Blacky).
Ze staat ook op de site van Vom Altdeutschen Eck

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:01

wat lief Lovers
Kwijl dat hoofdje zo schatig

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:20

Wat een lekker ding Ja Ik heb zelf ook een oudduitse herder van nu 7 maanden oud. Hij staat in m'n profiel.

Heb je de kennel ook bezocht???
Toen ik op zoek was naar een pup kreeg ik ook het adres van deze kennel. het grote nadeel vondt ik dat je de puppen niet van te voren kon bezoeken. ja kon wel maar dan moest je 7 uur in de auto zitten. dus 14 uur om even een pup gaan te bekijken. er was een kennel in nederland die wel bemiddelde maar ik vindt het persoonlijk helemaal niets dat ik niet zie waar ze opgroeien en hoe de ouders zijn. ik zou dan een pup uit moeten gaan zoeken via foto's en informatie van de fokker. Dat werd me door verschillende mensen sterk afgeraden. ook fokken hun niet naar de richtlijnen van de vereniging. terwijl je wel de volle mep ervoor betaa;d. ben toen verder gaan zoeken en kwam erachter dat er vooral in duitsland genoeg kennels zaten die dichter bij waren en waar ik wel gewoon langs kon gaan.

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:40

Tieme schreef:
Wat een lekker ding Ja Ik heb zelf ook een oudduitse herder van nu 7 maanden oud. Hij staat in m'n profiel.

Heb je de kennel ook bezocht???
Toen ik op zoek was naar een pup kreeg ik ook het adres van deze kennel. het grote nadeel vondt ik dat je de puppen niet van te voren kon bezoeken. ja kon wel maar dan moest je 7 uur in de auto zitten. dus 14 uur om even een pup gaan te bekijken. er was een kennel in nederland die wel bemiddelde maar ik vindt het persoonlijk helemaal niets dat ik niet zie waar ze opgroeien en hoe de ouders zijn. ik zou dan een pup uit moeten gaan zoeken via foto's en informatie van de fokker. Dat werd me door verschillende mensen sterk afgeraden. ook fokken hun niet naar de richtlijnen van de vereniging. terwijl je wel de volle mep ervoor betaa;d. ben toen verder gaan zoeken en kwam erachter dat er vooral in duitsland genoeg kennels zaten die dichter bij waren en waar ik wel gewoon langs kon gaan.

In welk opzichte fokken zij niet in de "richtlijnen van de vereniging".
En mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:50

MariekedB schreef:

De vereniging raad bijv. de penhipmethode aan. dit is om na te kijken of een hond hd-gevoelig is of heeft. en de waren nog een paar dingen. ik heb dit van een kennel in nederland die voor hun bemiddeld. dus die zouden bemiddelen tussen mij en de kennel in duitsland. ik zeg verder niet dat het slechte fokkers zijn of zo of dat er iets mis is met de honden. verder geen ervaring mee. ik heb het toen niet gedaan omdat ik wil zien waar de honden zitten, hoe de fokkers zijn, hoe de ouders zijn en de puppen in het nest. het is zo via een foto altijd maar afwachten wat je krijgt. dat is het ook als je op bezoek gaat maar daar ben je zelf dan nog bij. maar dit is allemaal persoonlijk.

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:04

Tieme schreef:
MariekedB schreef:

De vereniging raad bijv. de penhipmethode aan. dit is om na te kijken of een hond hd-gevoelig is of heeft. en de waren nog een paar dingen. ik heb dit van een kennel in nederland die voor hun bemiddeld. dus die zouden bemiddelen tussen mij en de kennel in duitsland. ik zeg verder niet dat het slechte fokkers zijn of zo of dat er iets mis is met de honden. verder geen ervaring mee. ik heb het toen niet gedaan omdat ik wil zien waar de honden zitten, hoe de fokkers zijn, hoe de ouders zijn en de puppen in het nest. het is zo via een foto altijd maar afwachten wat je krijgt. dat is het ook als je op bezoek gaat maar daar ben je zelf dan nog bij. maar dit is allemaal persoonlijk.

Aha, ik weet over welke nederlandse fokker je het hebt.
Dat zegt mij al wel genoeg.
Bedankt voor je nadere toelichting.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:44

Aahhhh echt een lieverd Lovers