Premium kat voer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Premium kat voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 02:28

Wat is nu eigenlijk het beste kattenvoer dat er op de markt is?

Ik weet dat er zo veel mogelijk vlees in moet zitten, en zo weinig mogelijk andere 'brol' zoals granen of groenten... maar welk merk heeft nu eigenlijk de beste samenstelling?

Mijn eerste kat kreeg altijd het 'super markt voer' en deed het er eigenlijk wel goed op.
Mijn tweede kat heeft altijd Whiskas gekregen... en ze zat toch wel beter in haar vacht dan de eerste.
Mijn huidige katten zijn dus ook begonnen met Whiskas, maar ik ben over geschakeld op Royal Canin... en weer is er een verbetering te zien. De oudste blinkt meer, en is wonder boven wonder zelfs vriendelijker geworden, alhoewel ik kan betwisten of dit aan het voer ligt. De jongste heeft nooit meer last van braakballen sinds hij op RC staat...
Maar nu... is er nog een trapje hoger? Ik ben er van overtuigd dat Royal Canin nog steeds niet het bovenste van de ladder is. Maar ik ben niet echt thuis in de verschillende merken van kattenvoer... Ik weet wel op welke ingrediënten ik moet letten, en in welke verhoudingen ze ongeveer moeten voorkomen... maar ik weet gewoon niet welke merknamen er allemaal zijn.

Dus... wie kan me zeggen welk merk nu eigenlijk het beste is? of in welke richting ik moet gaan zoeken? Aan de ene kant zou ik best wel vers vlees willen voeren (zoals je die vers vlees maaltijden hebt voor honden) maar ik weet dus niet hoe die merken heten.

Chrystal-gek

Re: Premium kat voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 05:23

Ashkerlon schreef:
Wat is nu eigenlijk het beste kattenvoer dat er op de markt is?

Dus... wie kan me zeggen welk merk nu eigenlijk het beste is? of in welke richting ik moet gaan zoeken? Aan de ene kant zou ik best wel vers vlees willen voeren (zoals je die vers vlees maaltijden hebt voor honden) maar ik weet dus niet hoe die merken heten.

Je haalt het zelf al aan, vers voer dus.
Op www.barfplaats.nl kun je veel informatie vinden.
Daar staat ook een lijstje met de KVV-merken die voor katten geschikt zijn.
En ook als je wilt overstappen op zelf samen stellen, staat daar meer dan genoeg informatie.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 18:51

Bedankt voor die link Lachen
Ik vind echter niet direct een lijstje met de verschillende kvv-merken voor katten... Huilen

En stel dat ik toch nog brokken zou willen geven (ik denk namelijk dat ik mijn ouders niet zal kunnen overtuigen om vers voer in te slaan voor de katten) welk merk zou je aanraden?

edit: ik kreeg net een lijst doorgestuurd met een aantal verschillende merken. Maar wat me opvalt... bij de meeste zit er rijst verwerkt in de kattenvoeding. Ik wist niet dat een kat dat kon verteren? Of zit dat er slechts in om de darmen wat werk te geven?

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:55

Ik zou gewoon bij Royal Canin blijven, als jij vind dat je katten het er goed opdoen, waarom dan overschakelen?