Lieveheersbeestjes plaag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zofy

Lieveheersbeestjes plaag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 15:31

Ik weet niet of het topic hier goed staat Clown

Ik moet toegeven, het is vrij toepasselijk: Ik zat net verdiepd in m'n biologie boek, wordt ik ernstig gestoord door een stel lieveheersbeestjes die als een idioot tegen m'n ruit aanvliegen. Ik was nog zo sociaal om met een papiertje de arme beestjes naar buiten te lozen, zie ik tot mijn schrik dat er aan de buitenkant van mijn raam een gigantisch lieveheersbeestjes kerkhof is ontstaan. Het kerkhof bevindt zich gelukkig wel aan de buitenzijde van mijn raam, maar wat doen die beesten daar in godsnaam? Ik had al een tijdje last van veel van die rotkevertjes in m'n kamer, maar de doden zoog ik rustig op (met een stofzuiger natuurlijk) en de levende liet ik weer vrij. Maar inmiddels krijg ik een beetje genoeg van die dingen en ze irriteren me ontzettend. Hoe kom ik nou weer aan een lieveheersbeestjes plaag? En een nog veel belangrijkere vraag, hoe kom ik weer vanaf?

Edit: Ze zitten ook maar bij 1 raam, het andere raam, nog geen halve meter verder is totaal lieverheersbeestloos

Anoniem

Re: Lieveheersbeestjes plaag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:13

Wat apart zeg!

Ik ben heel stiekum wel benieuwd naar een foto *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:17

aaah !
Als ik dat zou hebben he, ik zou never nooit meer in die kamer komen Nagelbijten / Gniffelen
Vroegere Trauma, was in Spanje een lieveheersbeestjes plaag, Nou en ik had natuurlijk een zwart met geel gestippeld zwempakje aan.
En daar kwamen ze met zijn miljoenen Bloos! ik zat totaal heeelemaal onder je zag alleen me ogen nog.
Dus toen iedereen lieveheersbeestjes verzamelde in de zomer, Deed ik lekker niet meer Tong uitsteken

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:23

Hmm... wat raar zeg, zeker deze tijd van het jaar

missnynkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:27

misschien dat ze ergens in een holte bij je raam een winterslaap hebben gehad en nu wakker worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:29

apart zeg! ben stiemen ook wel heel benieuwd naar een foto Clown
mischien kwamen ze hun overleden soortgenoten opzoeken om hen een laatste eer te bewijzen? Clown

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:31

ik zal eens aan mn ouders vragen wat te doen kennisen hebben het ook gehad

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 18:55

Het meest smerige is dat ik er ook al een paar in m'n bed heb geplet. Er kraakte iets tussen mn tenen. Brr...

De foto's zijn een beetje donker, maar dit is het kerkhof, inmiddels heb ik wel al ongeveer de helft van de lieveheersbeestjes opgezogen. Ik kon er alleen niet goed bij met de stofzuiger en had geen zin om me bureau te verschuiven. Ze zijn trouwens ook best moeilijk op te zuigen, denk dat ze een beetje vastgeplakt zitten omdat sommige vast al een beetje liggen weg te rotten, eet smakelijk iedereen Vork
Afbeelding
Afbeelding

Ik krijg spontaan weer overal de kriebels!!!!
Laatst bijgewerkt door Zofy op 24-02-07 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:56

Ieeeh Nagelbijten / Gniffelen
ik kijk mijn kamer vanavond zo goed na he Nagelbijten / Gniffelen
Anders slaap ik wel beneden Tong uitsteken

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:00

Misschien hebben ze daar idd met zn allen winterslaap gehouden ofzo, en kon 98% niet meer weg?

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:02

Bah jakkes , ik zou nooit meer die kamer in komen ...
Ga in eens in een tuincentrum ofzo vragen .
Lisjah op bokt heeft ook zo een plaag in dr kamer , denk maar niet dat ik daar ga slapen Tong uitsteken

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 19:03

Ja ik heb inderdaad wel al iets op internet gevonden dat ze warme plekken met veel licht opzoeken. Nou is die kamer juist de warmste kamer van het hele huis omdat er twee verwarmingsbuizen die naar zolder toe gaan doorheen lopen. Dus dat zou het wel eens kunnen zijn, ik denk dat ik voortaan m'n verwarming uit zet in de winter Knipoog

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:52

Dat hebben wij ook weleens gehad. Hadden we een oud houten kozijn waar nogal veel ruimte tussen zat. Zolang het raam dichtbleef zag je er niets van. Zodra het warmer werd werden die beestjes wakker en kwam je ze overal tegen in die kamer. En als het raam open ging, werd de helft geplet *kraak* Ik vind het vrij onschuldig. Maar nu hebben we kunststof kozijnen en daar gaan ze niet tussen zitten. Niet met zoveel in ieder geval.