kat schijnzwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vanity

kat schijnzwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 01:02

ik weet niet of schijnzwangerschappen bij katten ook vaak voorkomen, maar mijn oudste kat is de laatste weken enorm verdikt en is ineens ook altijd binnen te vinden terwijl ze daarvoor alleen binnen kwam om te eten...
Ze is wel gesterilliseerd, maar dat is al een heel dik jaar geleden. En toen kwam ze net aan 2 kg voor een volwassen kat, nu denk ik dat ze niet ver van de 10 af zit!
Het is vooral omdat ze ook veel knuffeliger is en luier dan anders, dat ik me afvraag of er niks is...
ziek zal ze niet zijn, ze eet goed, is niet lastig ofzo...
alleen... anders.
Sterillisaties kunnen toch niet echt mislukken bij een kat? of zou ze toch drachtig zijn?

Chichiba

Re: kat schijnzwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:02

Lijkt me niet logisch dat ze schijnzwanger is als ze geholpen is...De meeste poezen worden tegenwoordig gecastreerd...(alles eruit)...

Zit ze niet bij iemand anders in huis...waar ze zich tonnetje rond eet?
Wat dat luie en knuffeliger betrefd...hoe oud is ze? Katten worden dat vaak naarmate ze ouder worden...Ook kan in dit geval het gewicht meespelen natuurlijk...

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 13:54

ze is gecastreerd vorig jaar toen we hier kwamen wonen, en toen woog ze net geen 2 kg (volwassen). nu op een maand tijd is ze plots vervierdubbeld en zit ze altijd binnen terwijl ze vorige maand nog altijd buiten zat, dag en nacht...
Ze is er trouwens 2 nu.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 13:55

ja, haar gewicht zal haar wel lomper maken nu, maar ook tegenover vreemden is ze plots veel minder bang enz...
is wss gewoon een raar beest, zoals ik altijd heb... Tong uitsteken

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:22

Voelt het aan alsof er veel vocht in de buik zit ? in dat geval zo snel mogelijk naar de DA !

Ik sta op het punt mijn 3e kat te verliezen aan FIP zie http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... P/fip.html
Ik hoop dat het dit niet is, maar de symptomen die jij omschrijft (verandering karakter + volle buik) doen bij mij alarmbellen rinkelen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:52

Ik ben ook 2 katten verloren aan FIP...Maar als zij zegt dat ze juist erg dik is? Ja oki volle buik kan een teken zijn...Maar dan zijn ze ook nog eens heel erg mager...Mijn katten waren beide gratenmager (botjes kon je tellen...zijn van 3 naar 2 kg en van ruim 5 naar minder dan 4kg gegaan) de ene had ook echt zo'n volle buik...(degene met 'natte' FIP)...
Daarnaast is 'natte' FIP -als het gemuteerd is dus- vaak binnen enkele dagen dodelijk...'droge' FIP (wat dus langer kan duren) krijgen ze weer geen vocht/volle buik van...

Heeft ze koorts? zijn er meer veranderingen? Voel eens naar haar botjes...zijn de ruggewervels erg duidelijk aanwezig? Maakt ze een zieke indruk...Mijn kat kon bv niet meer op zijn buik liggen van de pijn...en dat zag je ook goed aan hem...
Zowiezo...als je het niet vertrouwd...meteen naar de Dierenarts...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:32

FIP heeft vele gezichten (helaas zoveel dat veel DA's er niet eens aan denken)

Mijn eerste slachtoffer (China) is overleden aan natte FIP, hij heeft tot op het laatst goed gegeten, vrat zelfs en voelde zich goed totdat het vocht ook rond de longen kwam te zitten, het duurde een maand voordat ik hem in moest laten slapen.

Cadpig stopte wel met eten, had koorts + stomatitus + een soort van niesziekte (dus eerst denk je nog dat de tanden eruit moeten !) Ben gelijk begonnen met dwangvoeding en de weegschaal zei me dat hij op gewicht bleef, achteraf was het het vocht wat aan het opbouwen was waardoor hij geen gewicht verloor. Daarna verlammingsverschijnselen en nierfalen.Cadpig lag op het laatst bij voorkeur rechtop op de plavuizen, alsof hij verkoeling zocht voor zijn ingewanden.

Ludo (leeft nog maar is sterk verdacht van droge FIP) vreet ook als een dokwerker, heeft bloedwaardes die niet te verklaren zijn, uitdrogingsverschijnselen en ook last van de tanden- gezien de bloedwaardes zou hij narcose niet overleven. Ik weet op dit moment niet wat ik met hem moet doen (DA ook niet)

maar wat mij bij alle drie opviel is dat ze qua karakter heel veel veranderen (worden liever en tammer) Cadpig en Ludo zijn/waren echte wilde katten. Cadpig vertrouwde mij wel maar mijn werkster die hier al 1.5jaar kwam had hem nog nooit gezien ! Ludo kan ik nu aaien als hij eet- en dat klopt totaal niet !

Ik hoop dus echt dat dit niet aan de hand is met jouw kat!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:20

het kan wel.. ik heb het laatst van iemand gehoord.. die toch een poes had die zoveel nadat ze was geholpen toch nog zwanger was!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:24

Ze zegt dat ze gecastreerd is...Dit houd in dat de baarmoeder en de eierstokken eruit zijn gehaald...
Zo kunnen ze dus niet meer krols worden en geen kittens krijgen...Ook geen baarmoeder kanker...
Krols kunnen ze soms nog worden als de baarmoeder is blijven zitten (steriliseren...wat niet vele meer gedaan wordt)...wil niet zeggen dat ze vruchtbaar zijn...dan is er ook nog een risico van baarmoederkanker en mamatumoren...Vandaar dat eigenlijk altijd alles eruit gehaald wordt...

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 10:06

Chichiba schreef:
Ze zegt dat ze gecastreerd is...Dit houd in dat de baarmoeder en de eierstokken eruit zijn gehaald...
Zo kunnen ze dus niet meer krols worden en geen kittens krijgen...Ook geen baarmoeder kanker...
Krols kunnen ze soms nog worden als de baarmoeder is blijven zitten (steriliseren...wat niet vele meer gedaan wordt)...wil niet zeggen dat ze vruchtbaar zijn...dan is er ook nog een risico van baarmoederkanker en mamatumoren...Vandaar dat eigenlijk altijd alles eruit gehaald wordt...

ik weet ook niet of bij haar alles eruit is gehaald hoor, geen idee.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:21

Hoe is het nu met de kat ? ben je al naar een dierenarts geweest ?