Ouders... niet naar de dierenarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Ouders... niet naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:50

Mn hond is er erg aan toe qua jeuk, nu is het echt heel erg. Het kan zo écht niet meer... maar mn ouders willen er niet mee naar de dierenarts. Ik weet het niet meer, ze willen het niet. Alleen als het is voor een inslaapspuitje. Het kan gewoon nog gered worden, als ik erover begin, van Goh, wat heeft Laska toch een jeuk, zo kan het niet meer. Begint ze al chaggerijnig te zuchten dat ze er niks meer over wilt horen, ik zeur niet...

Zn oor bloed, hij is gigantisch kaal ect. ect. zie ander topic, (viewtopic.php?f=73&t=726982&st=0&sk=t&sd=a) En ze willen er niet mee naar de dierenarts: waarom hebben we dan dieren?!

Weten jullie wat te doen?
Laatst bijgewerkt door 901823 op 23-02-07 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantje1981

Re: Ouders... niet naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:51

Als je ouders niet willen zou je de hond met betadine shampoo kunnen wassen. Daardoor word de jeuk vaak een stuk minder.

Hoe met je ouders om te gaan weet ik niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:53

nou lekkere ouders dan... geven die uberhaupt wel om jullie hond?

als je een hond neemt moet je ook daar de gevolgen van nemen.. dus ook de dierenarts

het zou heel goed kunnen dat de hond allergie heeft.. (heeft die van ons ook) en da een speciale behandeling nodig heeft (heeft die van ons dus ook)
en ja dat kost geld.. maar zoiets weet je als je een hond neemt..

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:54

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:55

LimaGentle schreef:
nou lekkere ouders dan... geven die uberhaupt wel om jullie hond?

als je een hond neemt moet je ook daar de gevolgen van nemen.. dus ook de dierenarts

het zou heel goed kunnen dat de hond allergie heeft.. (heeft die van ons ook) en da een speciale behandeling nodig heeft (heeft die van ons dus ook)
en ja dat kost geld.. maar zoiets weet je als je een hond neemt..

Ja, ik weet het, ik weet het, en dan zegt mn moeder we gaan vanmiddag naar de dierenarts (denk je hehe eindelijk) vraag ik het 's middags heeft ze weer een heel andere gedachten en wil ze absoluut niet meer...

Ik ben het helemaal eens met jou, daarom weet ik het ook niet meer nu.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:04

Het kan zijn dat je hond inderdaad ergens alergisch voor is. Ik heb een hond die alergisch is voor rundereiwitten. Rundereiwitten zit in heel veel voedsel. Zodra hij maar iets binnen krijgt waar rund.eiw. in zitten bijt hij heel zijn staart kapot en andere plekken.

Praat daar is met je moeder over... van Goh kan Laska niet ergens alergisch voor zijn. Kijken hoe ze hier op reageert.
En je kan ook nog proberen om te zeggen: Als jullie niet naar de DA gaan, ga ik zelf wel.. Misschien gaat ze dan ook nadenken?!

Ik wens je veel succes verder met dit probleempje Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 21:06

Dit speelt al 5 jaar, maar is nu enorm erg. We weten dat hij waarschijnlijk ergens allergisch voor is, maar ze wil het niet alten onderzoeken, omdat het zo duur is. Als ik zeg dat ik ga, maakt dit haar niks uit. Dan zegt ze nou veel plezier en succes dan.

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:28

whoow
heftig dat je ouders niet naar de DA willen!!
misschien moet je zeggen:
als jij ene hond was wou ej toch ook van de jeuk af en niet alleen om dood te gaan Clown
misschien helpt het
succes er mee

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:35

Tis dat je niet in de buurt woont anders was ik wel met hond heen gegaan.

Kom óp zeg, je kiest voor een dier, dan moet je ook ervoor opdraaien als ie wat heeft.

Zou je niet naar de DA kunnen gaan en als de behandeling wel aardig wat gaat kosten dat je het eventueel in termijnen zou kunnen betalen? Lachen

Succes ermee!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 21:36

Hehe, ik heb gewoon gezegd: waarom wil je er niet over praten als ik over Laska begin?! Toen begon ze, ze zegt uiteindelijk dat ze maandag de dierenarts gaat bellen, maar t is nog maar de vraag denk ik. Ze wil het eerst met mn vader overleggen en die heeft al helemaal over de *piep* aan. Dus kijken hoe ver we nu komen... Belt ze maandag de dierenarts níet voor een afspraak bel en ga ik zelf. De rekening krijgen ze wel. Clown

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:40

OK dan!

[Woops oneliner, nogmaals succes! Haha!]

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:41

Je kunt natuurlijk heel brutaal zijn, en gewoon een dierenarts bellen.. Leg gewoon het verhaal uit, ook dat van je ouders, en dat je het zielig vind voor het dier.. zeg er wel duidelijk bij dat het tot bloedens toe gaat.. Misschien hebben hun tips voor je..

(en als je een goeie dierenarts hebt, zal ie je heus wel helpen)

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:44

Ik zou gewoon zelf gaan. (beter gezegd dan gedaan natuurlijk) Wie weet heb je wel zoo een lieve dierenarts dat hij gratis een onderzoekje wil doen Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 21:45

Ja misschien wel, ik wacht dus af wat ze maandag doet, gebeurd er niks, bel ik wel. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:55

Tjongejonge wat een egoistische mensen. Als ze zelf wat hebben gaan ze toch ook naar de dokter? Boos!

Goed dat jij er achteraan gaat.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:59

Nou , ik zou ook zelf eens de DA bellen ofzo .
Mss valt er wel iets te regelen qua betaling ?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:01

Wuis schreef:
Als ze zelf wat hebben gaan ze toch ook naar de dokter? Boos!

ik denk het en jij zegt het......

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:01

inderdaad, bij ons in de kliniek werd er een bepaalde stof geinjecteerd die een hond een hele tijd jeukvrij houd, en t hoeft niet zo achterlijk duur te zijn...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:02

Ik zou zelf bellen naar de da, vragen om goede raad en zeggen tegen je ouders dat je hebt gebeld en dat ook de da zegt dat je écht langs moet komen! Misschien dat ze dan wel luisteren? Of je belt naar de da terwijl je ouders er zijn en dan zeg je mam, ik heb hier de da voor je aan de foon hij wil wat weten over Laska (iets wat jij niet weet ofzo Clown ) dan moeten ze wel praten.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:13

Kan je de DA kosten niet zelf betalen, of gedeeltelijk? (Baantje erbij nemen). Een DA kost ook erg veel.
Dat kan je misschien overleggen met je ouders.
Zou toch prednisolon-prikken of pilletjes proberen, is misschien niet het beste maar contstant jeuk hebben is echt verschrikkelijk lijkt me zo.
Daarnaast beschrijf je in je andere topic dat Laska heel agressief is, is ze dat altijd al geweest? Zo niet, dan is er waarschijnlijk veel meer aan de hand dan de jeuk.

Kan me heel goed voorstellen dat het je ontzettend dwars zit en dat je je hond wil helpen en dat je zeker weet dat je alles hebt geprobeerd. Maar, soms kan dat niet, lukt het niet of is het humaner om je dier in te laten slapen. Natuurlijk is dat een erg moeilijke beslissing.

Heel veel succes nog in ieder geval!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:18

Jeuk is erger dan pijn wordt vaak gezegd

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:28

Gelukkig komt er nu misschien actie... Al klinkt het nog niet echt hoopgevend.
Als je ouders alleen naar de DA willen voor een spuitje, zou ik proberen een ander plekje voor de hond te vinden. Hoe moeilijk ook! Denk dat ze bij iemand die het geld er wel voor over heeft beter af is dan met jeuk bij jouw ouders. Want idd, ik heb liever pijn dan zo vreselijk veel jeuk!
Laatst bijgewerkt door Sting op 23-02-07 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:30

xxyvjuhxx schreef:
Het kan zijn dat je hond inderdaad ergens alergisch voor is. Ik heb een hond die alergisch is voor rundereiwitten. Rundereiwitten zit in heel veel voedsel. Zodra hij maar iets binnen krijgt waar rund.eiw. in zitten bijt hij heel zijn staart kapot en andere plekken.

Praat daar is met je moeder over... van Goh kan Laska niet ergens alergisch voor zijn. Kijken hoe ze hier op reageert.
En je kan ook nog proberen om te zeggen: Als jullie niet naar de DA gaan, ga ik zelf wel.. Misschien gaat ze dan ook nadenken?!

Ik wens je veel succes verder met dit probleempje Lachen

Ja dat heeft die van mij ook.
Wij kopen sindsdien eiwitarm voer.
Dit is helemaal niet duurder dan andere normale brok, maar ze leeft er al 10 jaar prima op.
Zo gauw we weer een keer naar gewoon overstappen komt het weer terug!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:32

Ik vind het knap dat je in aktie komt emn ook dat je het hier op het forum durft te schrijven.
Ik vind het goed van je! Go jij! Go jij!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 23:13

Hihi Bloos Prednison helpt niet, heeft hij vaak gehad Boos! Baantje erbij nemen lukt niet, door mn Pfeiffer, te vele inspanning. Maar als het zover komt dat ik zelf ga, omdat ze misschien toch niet belt, komt het denk ik wel goed met de financien. Ik wil naar een andere DA gaan dan waar we normaal gaan, omdat die nu wel uitgepraat is, die weet het toch niet. Wino (mn paardje) staat bij de DA waar ik heen wil ingeschreven en daarmee gaathet altijd zo: je krijgt een accept giro thuis... nou als ze die krijgen kunnen ze niet weigeren de rekening te betalen, als ik ben geweest. Wel gemeen, maarja het is nog gemener tegeover mn hond.