Lief meisje, waarom nou toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheerza

Lief meisje, waarom nou toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 16:51

4Maanden geleden hebben we een Duitse herder pup gekocht.. Onze vorige hond had HD, en het was ontzettend moeilijk.. De ene dag was hij er nog, en de volgende moesten we hem in laten slapen..

We wilden een pup, met stamboom en natuurlijk HD-vrij.. En toen kwam Beau.. Met 4maanden werd er geconstateerd dat haar heup erin klikte en eruit.. Het kon wijzen op HD maar ook op een groeiprobleem. We zijn vanaf het begin af aan rechte stukken gaan lopen, niet teveel loslaten in het park, geen trap lopen enz.

Vandaag kreeg ze haar gebitscontrole en haar HD-controle, die altijd met 7maanden moet gebeuren.

Ze heeft HD, en niet zo'n beetje ook.. Haar ene heup zit er maar voor 35% in , en ze heeft beginnende athrose.. 7maanden oud, mijn meisje en nu al afgeschreven..

Er zijn 2opties; Kantelen, maar door de athrose er al bij is ze geen geschikte kandidaat.
Of het zover laten komen, dat ze al ontzettend veel pijn heeft, en er een kunstheup in.. En dan is het ook niet zeker..

Ik heb flink wat gehuild, mijn kleine meisje.. 4Maanden met veel liefde voor haar gezorgd, en wat een deugniet is het..

Net de fokker opgebeld, alle zusjes en broertjes moeten nu ook gecontroleerd worden.. De kans is groot dat Beau terug moet.. Natuuuurlijk wil ik dit niet Huilen Maar wij kochten een pup met stamboom en zonder HD.. En nu blijkt het tegenovergestelde..

Ik vind dit echt verschrikkelijk Huilen

maartje_h

Re: Lief meisje, waarom nou toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:52

jeetje
heel veel sterkte

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:52

Verschrikkelijk zeg, nou veel sterkte..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:54

Verdrietig
Weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen..
Sterkte in ieder geval.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:39

Hoe was de HD uitslag van beide ouders? Heb je die ook gezien? Je kan de pup wel kopen zonder HD, maar als de ouders het hebben.... Als de pup 8 weken is, kan je nog niet echt zeggen of tie HD vrij is of niet. Heeft de fokker dat wel goed gecontroleerd? Het is natuurlijk heel akelig voor jou/jullie. Dat verwacht je ook niet. En de opties die je hebt zijn ook niet geweldig.
Ik wens jullie veel sterkte.

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 18:48

sheela schreef:
Hoe was de HD uitslag van beide ouders? Heb je die ook gezien? Je kan de pup wel kopen zonder HD, maar als de ouders het hebben.... Als de pup 8 weken is, kan je nog niet echt zeggen of tie HD vrij is of niet. Heeft de fokker dat wel goed gecontroleerd? Het is natuurlijk heel akelig voor jou/jullie. Dat verwacht je ook niet. En de opties die je hebt zijn ook niet geweldig.
Ik wens jullie veel sterkte.

Vader en moeder zijn HD -vrij, maar dan kunnen ze helaas nog wel een drager zijn.

Vanaf het begin hadden we de afspraak met de fokker; Heeft de hond HD mogen we haar terug brengen.. Maar dit is zooo moeilijk.. Je bouwt iets met de hond op.. Het is echt mijn hondje, waar ik heenga is zij ook. Loopt mee bij de paarden, ben echt elke dag met haar bezig geweest..

Ik vind dit echt verschrikkelijk.. Huilen

roylindeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:49

tje wat een elende...
sterkte zeg de komende tijd....

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:53

Hey wat erg! Ik heb ook zoiets meegemaakt,
Wij hebben 7 jaar geleden een labrador pup gekocht bij een erkende fokker.
Fotos laten maken en ja ook zware hd!
De fokker deed alsof het niet mogelijk was en was erg kortaf, alsof het onze eigen schuld was ofzo, nou naar zo iemand gaat mijn hond niet terug!
We konden hem ook laten opereren en dan zou hij maanden niks mogen doen.(de kans van slagen was erg klein)
We zijn toen met hem gaan trainen zodat de spieren zich goed zouden ontwikkelen(met een dierenats)!steeds stukjes met hem joggen en dat opbouwen.
De spieren zouden er voor zorgen dat het gewricht goed blijft zitten!
Hij wordt volgende week woensdag 8!!! En heeft nergens last van....Geen pijn helemaal niks!

Ik wil je helemaal geen valse hoop geven ofzo maar zo is het dus bij onze hond gegaan,
Hij heeft verder geen last van artrose!

in ieder geval heel veel sterkte! Wat een moeilijke beslissing moet je nu nemen Ach gut

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:43

Oh wat erg zeg!!! Heel veel sterkte de komende tijd!!!

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:59

aaah wat sielig 2 honden met HD
helemaal zo'n kleine pup
wat een verrader is die fokker dan ook Boos!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:18

doossie schreef:
aaah wat sielig 2 honden met HD
helemaal zo'n kleine pup
wat een verrader is die fokker dan ook Boos!

De fokker kan hier ook niks aan doen hoor!

Heel veel sterkte meid!
Ik ken veel honden (waaronder de onze) die baat hebben (gehad) bij Fortiflex.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:23

Hoe moeilijk het ook is, ik zou haar terugbrengen. Je gaat een lijdensweg tegenmoet met deze hond, en dat wilde je nu net niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:19

is er geen koopcontract opgesteld? meestal staat daar in dat als er binnen een jaar of half jaar afwijkingen ontstaan dat je dan de kosten kan verhalen op de fokkers...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:16

helaas staan dh bekend om hun hd. En fokkers proberen ook hier mee zo min mogelijk te fokken. helaas komt het wel voor ja.

ik zou het ook niet kunnen om haar dan terug te brengen. Wel eerlijk van de fokker om haar eventueel terug te nemen, en te zorgen dat de rest ook getest wordt.

veel sterkte

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 21:05

Gisteravond heeft de fokker gebeld; bij haar was het ook even slikken.. Was het laatste wat ze verwachtte..

Als we Beau zouden laten opereren, had ze ook mee betaald.. Daarnaast heeft ze 2 opties voorgelegd; Beau gaat terug, geld terug.

Andere optie is; Beau gaat terug en we krijgen een andere pup (van een ander nest) De pups zijn duurder, maar zij regelt het allemaal..

Vanavond bellen we haar op; we gaan voor het laatste.. Ik wil verder in de hondensport.. Maar het is wel ontzettend moeilijk, om zometeen vaarwel te zeggen tegen die kleine meid.. Huilen Ben ontzettend gehecht aan haar, samen puppycursus.. Ben 4maanden elke dag bij haar geweest, en dan is ze zometeen weg Huilen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:11

Sheerza schreef:
Gisteravond heeft de fokker gebeld; bij haar was het ook even slikken.. Was het laatste wat ze verwachtte..

Als we Beau zouden laten opereren, had ze ook mee betaald.. Daarnaast heeft ze 2 opties voorgelegd; Beau gaat terug, geld terug.

Andere optie is; Beau gaat terug en we krijgen een andere pup (van een ander nest) De pups zijn duurder, maar zij regelt het allemaal..

Vanavond bellen we haar op; we gaan voor het laatste.. Ik wil verder in de hondensport.. Maar het is wel ontzettend moeilijk, om zometeen vaarwel te zeggen tegen die kleine meid.. Huilen Ben ontzettend gehecht aan haar, samen puppycursus.. Ben 4maanden elke dag bij haar geweest, en dan is ze zometeen weg Huilen

wat een eerlijk fokker? zou ik mogen vragen hoe die kennel heet? en of ze een website heeft? ik wil namelijk ooit zelf een dh kopen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:47

mag ik vragen wat de fokker doet met de hond die je terug brengt??

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:06

Jemig, wat erg.
Sterkte meid!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:06

LimaGentle schreef:

Zou ik ook niet over na willen/durven denken...
Als je een pup al 4 mnd in huis hebt, hoort zo'n beestje toch al helemaal bij je? Het is geen fiets die je weer inruilt..

Toch sterkte met je keuze en het allerbeste voor Beau gewenst!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:09

NoireIdylle schreef:
LimaGentle schreef:

Zou ik ook niet over na willen/durven denken...
Als je een pup al 4 mnd in huis hebt, hoort zo'n beestje toch al helemaal bij je? Het is geen fiets die je weer inruilt..

Toch sterkte met je keuze en het allerbeste voor Beau gewenst!

vind ik eerlijk gezegd ook.. hoe banketstaaf het ook klinkt.. je koopt zo'n beestje.. je hecht je eraan.. dus neem je je verantwoordelijkheid ervoor
wat als straks de hond die je nu krijgt een poot breekt en ook niets meer in de hondensport kan doen?? breng je die dan ook terug??

hoe dan ook. sterkte.. en ik hoop dat het hondje wat jullie inruilen ook een goed leven elders krijgt..

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:12

Tuurlijk hoort zo'n beest helemaal bij je.. Maar wij hebben een afspraak gemaakt met de fokker.. Is er iets aan de hand met de pup, contact met haar opnemen..

We hebben trouwens voor iets anders gekozen.. Gisteravond opgebeld; Beau krijgt een second opinion.. Wordt dus onderzocht door de fokker haar dierenarts.

Beau wordt niet doorverkocht, en we gaan toch voor het kantelen misschien.. Ik kan geen afstand meer van Beau doen.. Ben ontzettend gek op haar..

Ik moet realistisch blijven; volgende week zondag gaat ze terug.. En ik neem voorgoed afscheid.. Het is zoo moeilijk.. Ik mag nergens op hopen..

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:58

lieffie..

waarom heb je mij dit niet verteld?
daarnet op stal had je het wel over dat ze naar de
kliniek was geweest.Maar dat dit aan de hand was wist ik niet.
(heb je als je mekaar steeds misloopt)
k hoop echt dat alles goed komt met der, want het is echt
een super schatje..

kuss

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:44

Sheerza: hoe moeilijk het ook is, ik snap heel goed als je reëel blijft en de pup terug brengt. Jij wilt verder in de hondensport en dat kan met deze pup niet. En een nieuwe pup is een redelijke ruil. Mijn schoonzusje heeft ooit ook een pup terug gebracht naar de fokker. Hoe moeilijk het ook was. Deze pup (geen DH) was ernstig ziek, kon wel beter worden, maar de uitzichten waren vrij slecht, en de kosten voor Da waren vrij hoog. Ze konden niet inschatten hoe de hond op zou knappen , maar er zou heel veel tijd in gaan zitten. Hun hebben de pup terug gedaan en ze wilde ook geen nieuwe.
Tuurlijk heb je je waanzinnig gehecht aan de pup, maar wat moet je anders? Hou deze hond en krijg een nieuwe pup voor minder geld. Voor de fokker is dit ook geen reclame.
Sterkte met je beslissing. O ja, als je de hond laat opereren, kun je er dan wel de hondensport mee in of dan ook niet? Maar dan kan ze wel bij jullie blijven.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:26

Ik snap eigelijks niet dat fokkers dat zeggen, breng de hond maar terug als ze HD of dergelijke hebben, jullie hebben de hond toch gekocht?
En een pup die je koopt en HD vrij is bestaat niet, want daar kom je later pas achter dat ze het hebben, als ze echt beginnen te groeien
Ik zou nooooit mijn hond terug brengen naar de fokker, en wat ik net ook al las, wat gaat de fokker er mee doen dan?
Sorry voor mijn berichtje
Maar wil je wel sterkte wensen..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 08:13

Ja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de fokker er mee gaat doen.