Cavia vraagje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BertinaBvd

Cavia vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 09:17

Ok
ik weet het even niet

Ik heb "2 " caaf vrouwtjes in mijn hok

2 tussen tekens omdat ik twijfel

de bonte maakt telkens een geluid (prrrrrrrrrrr) vanuit zijn keel en rent dan achter de witte aan en springt erop.
nu heb ik al 4 keer gekeken of het echt geen man is maar ik kan geen pielemuis vinden bij het beest dus het zou een vrouwtje moeten zijn.......
ben zelfs nog even in de dierenwinkel bij de mannen gaan kijken hoe die eruit zagen en dat zag je overduidelijk.............

Kan dit ook terretorium gedrag zijn ???
want ik heb geen zin in kleine caafjes

En wat denken jullie als het terretorium gedrag is bij elkaar laten of toch maar uit elkaar halen ??
ze vechten niet echt en als ze bang voor iets zijn kruipen ze wel tegen elkaar aan
maar als bijv. die bonte voor de ingang van het huisje zit mag die witte er niet in........

Silence

Re: Cavia vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 09:24

Ik heb een tijdje de opleiding dierverzorging gevolgd en daarin heb ik qua cavia`s geleerd, dat het erg moeilijk in om twee van hetzelfde geslacht bij elkaar te zetten. Dat loopt vaak uit op ruzie.
In enkele gevallen gaat het wel goed, maar meestal loopt het fout.

Als je toch twee cavia`s wilt hebben, kun je beter een vrouwtje en een mannetje nemen en één of beide laten helpen.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 09:26

Geen idee waarom ze dat doen, maar ik had ook twee vrouwtjes en die maakten ook zulke geluiden naar elkaar en die ene begon dan met dr kont over de vloer te slepen en te wiebelen. Maar ze sprongen nooit op elkaar. Misschien bij gebrek aan een vent! haha

Verder ging het heel goed tussen die twee. Ondanks dat die tweede er pas een jaar later bij gekomen is.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 09:28

ja dat met die kont over de grond slepen en wiebelen heb ik ook bij ze gezien dat doen ze allebei !

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:10

Dat 2 van hetzelfde geslacht niet bij elkaar kunnen is echt onzin...2 mannetjes en 2 vrouwtjes gaan heel erg goed samen...(het fout gaan ligt eerder aan het karakter (jij ben took niet standaard ieders vriend) dan aan het geslacht...

Het is heel normaal dat ze dat doen...Vrouwtjes maar ook mannetjes ruzien weleens om de 'macht'...Als je niet zeker weet of het een vrouwtje is kun je een fotootje van zijn/haar achterkant plaatsen...dan weet je het zeker...Zolang ze niet vechten kun je ze gewoon samen laten...

Verder kun je eens een kijkje nemen op een caviaforum...Daar kunnen ze je heel goed helpen...Zo heb ik laatst een berichtje erop gezet...nav een berichtje hier op bokt van mensen die nog steeds denken dat 2 beertjes niet samen kunnen...Hier kun je hun antwoord lezen... http://www.nhdp.nl/caviaforum2/showthre ... t=chichiba

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:12

Dat prr geluid doen die van ons ook als je ze over hun kont aait.. Dus het heeft er denk ik niet mee te maken dat het mannetjes zijn. En die van ons zijn ook nog jong, dus ja.. Maar ik zou het niet weten..
Groetjes, mij

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 13:12

bedankt voor de antwoorden !!

stelt me weer gerust Haha!

nu ik weet dat vrouwtjes dat gedrag ook hebben twijfel ik niet meer of het wel een vrouwtje is Knipoog
heb ik het toch goed gezien Cool

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:41

heey

ik heb ook 2 vrouwtjes bij elkaar zitten!! ze hebben dit ook wel eens dat ze lopen te knorren en achter elkaar lopenen en er op willen klimmen.... maar dit gedrag kan dus ook gewoon bij vrouwtjes en zo lang ze elkaar nog heel houden en niet bijten denk ik dat ze wel samen kunnen blijven!! mvg Nikita

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:44

dat prrrrr dat doet mijn manne caaf ook..

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:18

Chichiba schreef:
Dat 2 van hetzelfde geslacht niet bij elkaar kunnen is echt onzin...2 mannetjes en 2 vrouwtjes gaan heel erg goed samen...(het fout gaan ligt eerder aan het karakter (jij ben took niet standaard ieders vriend) dan aan het geslacht...

Daar ben ik het deels mee eens. Zeugjes gaan over het algemeen perfect samen, maar twee beren bij elkaar zetten is (op uitzonderingen na) toch een vak apart.

Mijn groepje bestaat uit drie zeugen en één ex-beertje en dit gaat perfect samen! Mijn beertje vertoond precies hetzelfde gedrag als jij beschrijft; hij maakt dat geluid heel regelmatig en loopt dan heel 'macho' door het hok. Misschien dat je even een foto hier neer kan zetten, zodat het beter te beoordelen is of het een man/vrouw is?

Hoe lang zitten je caafs trouwens al samen?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:23

Buffy dat verhaal van beren is ook bullshit (op enkele uitzonderingen na dan, maar das met zeugen net zo).... ik heb hier 3 beren bij elkaar zitten met vrouwen erboven en er is nooit maar dan ook nooit bloed gevloeit omdat er toevallig een dame bronstig was.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:39

Hai annechien...toch weer he...het houd ook niet op... Boos!...Ik zet nog speciaal de link erbij...Ze kijken er neit naar...Raar hoor...nou ja jammer eigenlijk...voor al die beertjes die daardoor nog steeds alleen moeten leven...

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:45

ze geloven liever verhaaltjes van internet en dierenwinkels ipv vele fokkers en liefhebbers met goede ervaringen. Maar ik ga er net zolang tegen in.... beertjes hebben ook gevoelens en willen ook een maatje en daarvoor hoeven ze echt niet de ballen kwijt te raken.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:53

Super hoor Annechien...Dat gevoel heb ik ook...Die lieve kereltjes verdienen ook een vriendje...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:47

Volgens mij zijn ze gewoon bronstig (of tewel, krols, hengstig etc, bedenk zelf maar Tong uitsteken )

Ik heb dat ook gehad met mijn caafjes, met twee dames die al jaren bij elkaar zaten, waren namelijk moeder en dochter.
Maar dit gedrag is dus normaal, ze gaan op elkaar zitten aan gebrek aan een man. We hebben het ook met twee konijnenzusjes gehad. En het gaat vanzelf weer over.

Zolang het maar niet uidraait op vechtend gedrag, dan zit het dus niet goed.