Hallo,
Dit zullen wel meer mensen met konijnen hebben meegemaakt.
Ik had eerst een konijn gekregen van een vriendin, maarnatuurlijk moest alles nog klaargemaakt worden. Bij de buren zijn we een buitenren gaan halen, maar de winter stond voor de deur, dus hij kon niet lang meer buitenzitten. Met de buurman dan een deal gesloten, ik kreeg ook het buitenhok, als ik Lars, zijn konijn er ook bijnam. Zo gezegd, zo gedaan en een dag later kwam Lars bij ons. Het kot gesplitst omdat het dus twee "mannetjes" waren, en die zouden vechten voor leven of dood. ik had een tussenschot van draad in de buitenren gezet, en ze bleven maar snuffelen, en ze deden niks aan elkaar. Na een tijdje heb ik ze toch eens bij elkaar proberen samenzetten, en dat lukte! Nu, superveel mensen hadden (Casa)Nova al gecontroleerd, en het was zéker een mannetje. Yeah right...
Ik ging gisteren naar de buitenren, zag ik in het slaaphok allemaal haar liggen. Nou, je weet wel wat dat betekent. Direct Nova binnengezet en het hele nest opgepakt(zonder aan de jongen te komen) en ook binnengezet. Maar ik vrees dat ze terug zwanger is...
We gaan waarschijnlijk de vrouwtjes zelf houden, en Lars laten castreren. Kan dat eigenlijk? Hij is toch al redelijk oud?
Karen
PS: ik ga pas foto's maken als ze uit hun nest komen, want ik wil het nest niet verstoren.