2 reutjes uit 1 nest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

2 reutjes uit 1 nest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 11:49

Omdat wij ontzettend aan het twijfelen zijn of we 1 of 2 reutjes uit het nest moeten nemen, en wij zoveel verschillende ervaringen lezen op het internet wilde ik weten of er bokkers zijn, die 2 reutjes uit hetzelfde nest hebben genomen? Onze pup die komt bij particulieren die perongeluk een nestje hebben gekregen, en hebben hier verder ook geen ervaring mee, en kunnen ook geen advies geven ivm wat verstandig is.

Hoe is dat verlopen, hoe zijn de pups onderling, en heb je een erg dominante hond, en een onderdanige hond?

Ni_Mi_

Re: 2 reutjes uit 1 nest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:51

Kenissen van mij hebben twee reutjes uit 1 nest, zijn inmiddels 5 jaar en gaat super, geen problemen.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:58

Ik denk dat het makkelijk kan , ik zien niet in waarom dit een probleem zou zijn.

Wij hebben wel twee katers die broertjes zijn en dat is alleen maar leuk, ze spelen, stoeien, slapen en verzorgen elkaar samen.

Ook hebben we een teef die een pup heeft gehad en die hebben we gehouden, dus we hebben nu moeder en dochter, ook harstikke leuk.

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:00

Wij hebben vorig jaar ook twee reutjes uit één nest gehaald. Omdat we ook verschillende menigen hoorden van wel of niet, hebben we toch één van de beide reutjes bij mijn broer geplaatst.
Beter direct één weg doen dan naar een paar maand.
Ze spelen nu af en toe met elkaar, en dat is geen probleem.
Maar ik zou het je afraden. Je weet nooit hoe het uitpakt. Het kán goed gaan maar ook niet.En als je over een paar maand één weg moet doen omdat het echt niet meer wil, kun je beter één nemen en later een teefje erbij nemen. Dan weet je zeker dat het goed komt.

Bloedverwanten zijn veel feller op elkaar als het om het bepalen van de roedel gaat dan twee "gewone" reuen. Dit komt geloof ik door de genen

Succes met je keuze

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 12:01

Je leest namelijk overal dat 2 reutjes uithetzelfde nest hun rangorde verschrikkelijk gaan uitproberen. Ze zijn namelijk volkomen gelijk, en omdat dat honden zijn, moeten ze voor hunzelf uitmaken wie er hoger staat dan de ander.

Een jongere hond staat weer onder een oudere hond, daarom heb je geen problemen met ouder/pup. Katten leven niet in een roedel maar solitair, dus dat kan je weer niet vergelijken.

Zo heb ik dus gelezen, dat je altijd 1 dominante(re) heb, wat zelfs zo erg kan worden dat die als eerste eten moet, eerste aanhalen, en als eerste aandacht geven. Maar op die manier willen wij geen 2 pups.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:04

Hoeveel ervaring hem je met een hond opvoeden? En dan nog wel twee tegelijk?! Ik vind het geen wijs besluit om 2 honden uit hetzelfde nest te nemen. Heb je de gelegenheid om ze goed op te voeden..... 2 tegelijk is een hele opgave. 2 Reuen bij elkaar vind ik zowiezo geen goede combinatie, liever 1 van elk soort. Dat voorkomt ruzie!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 12:09

Ervaring met honden opvoeden is er genoeg aanwezig. Wij hebben vroeger altijd honden gehad, van pup af aan, dus dat is voor ons geen grote zorg. Tijd om op te voeden is er, er is altijd iemand thuis bij ons. 2 reuen kan prima, alleen gaat het er nu om uit hetzelfde nest. Een teefje willen wij zowiezo niet, en die zijn ook allemaal vergeven in het nest Knipoog

@MariekeDB, dat is ook wat wij het meest hebben gelezen, dankjewel Lachen

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:26

Ik zou het niet doen, 1 pup zindelijk maken is soms al een klus, laat staan 2, 1 puber opvoeden vergt al genoeg tijd, laat staan, nee ik zou het nooit doen, succes met jullie keuze

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:43

ik zou uit 2 nesten halen. want als de ene reu iets erfelijk mankeer dan heeft zijn broer het misschien ook.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 12:50

We hebben inprincipe al besloten om het niet te doen. Dit toch ivm de rangorde, niet vanwege opvoeding of iets dergelijks, want die keuze en verantwoordelijkheid hebben we goed de revue laten passeren.

We willen gewoon niet het risico nemen om straks 2 vechtende honden te hebben, en dan 1 van de 2 weg te moeten doen.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:50

Ik zou nooit twee pups nemen en al helemaal niet twee hondjes uit het zelfde nest. Eén pup opvoeden kost al veel tijd, laat staan twee pups. Verder is de kans vrij groot dat twee reutjes van dezelfde leeftijd vrij gelijk zitten qua rangorde en dan krijg je oneindige strijd. Ik zou lekker eerst één pup nemen en dan over anderhalf-twee jaar er een pup naast zetten.

edit: zie dat je je keuze al hebt gemaakt Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 12:56

@ Lysette, ik plaatste net achter je aan. Maar ook jij zegt weer precies wat wij ook denken dat het verstandigst is Lachen