Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joscaa schreef:Ohja.. Naja, iig succes, hopen dat als ze nog jonkies krijgt dat ze het overleven. Zou ze dan binnen doen, in een doos oid en dan mama erbij leggen in een theedoek/handdoek.Of op een warme kruik leggen.
Mocht er met de konijntjes zelf ook iets mis zijn, dan hoeven ze geen energie te gebruiken warm te blijven.
![]()
*Zijn alleen maar tips hoor*
Nathachou schreef:Oei, als ze al 2 is en dat haar eerste nestje is, zijn complicaties eigenlijk al voorgeprogrammeerdhaar bekkens zijn dan verhard en het geboortekanaal dus niet meer goed rekbaar.
Ik denk eigenlijk dat je het mannetje beter kan houden, aangezien vrouwtjes vaak niet echt goed samen gaan. En voor de zekerheid zou ik tog even langs gaan, beter een keer te veel dan een keer te weinig..
Succes!
Naatje
Faniek schreef:Joscaa schreef:Ohja.. Naja, iig succes, hopen dat als ze nog jonkies krijgt dat ze het overleven. Zou ze dan binnen doen, in een doos oid en dan mama erbij leggen in een theedoek/handdoek.Of op een warme kruik leggen.
Mocht er met de konijntjes zelf ook iets mis zijn, dan hoeven ze geen energie te gebruiken warm te blijven.
![]()
*Zijn alleen maar tips hoor*
Dat is juist heel onverstandig om te doen. De moeder is buiten gewend en zou dan t/m april/mei binnen moeten blijven en je brengt haar alleen maar in een stresssituatie. Een goeie voedster brengt ze gewoon groot.
Derde jong komt waarschijnlijk zo koud doordat je haar bij haar nest hebt weggehaald en zo nog meer hebt laten stressen.
Ik zou haar maar goed in de gaten houden en inderdaad de ram laten castereren.