cavia´s gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanty

cavia´s gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 21:16

heey,

Ik fok samen met een vriendin cavia´s voor en dierenspeciaalzaak. Maar nu hebben we nog wel een aantal cavia´s maar sommige zijn zo te oud om mee te fokken..
NU heb ik de vraag weet iemand nog een leuk adresje waar we cavia´s kunnen halen. Of heeft iemand hier iest voor ons??
Het maakt niet uit wat voor een kleur ze hebben, als het maar gladharig is.
We zijn vooral op zoek naar vrouwtjes. Knipoog Knipoog

Cyntje

Re: cavia´s gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:17

Uhm marktplaats Blond

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:17

Ja leuk, in het wildeweg cavia's fokken Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:19

rakkertje13 schreef:

Sjah brengt geld op voor verkoop aan dierenwinkels he Slapen

Lang leven verbod op dieren daar, en alleen fokkers met certificaat, mijn droomwereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:49

katiavl schreef:
rakkertje13 schreef:

Lang leven verbod op dieren daar, en alleen fokkers met certificaat, mijn droomwereld

Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:50

katiavl schreef:
rakkertje13 schreef:

Afgod

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:52

ik stuur mensen meestal door naar cavia opvangen als ze een cavia willen hebben. de opvang die ik ken zit stamp vol met cavia's en voordeel bij een opvang is dat ze je meer over het diertje kunnen vertellen dat een dierenspeciaal zaak kan.

vraagje aan de TS:
wat gebeurd er met jullie cavia's als ze niet verkocht worden in de dierenwinkel?

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:53

Meestal worden cavia's die niet verkocht worden opgehaald door een dierentuin...
(Zei een medewerker van de tuinwereld volgens mij )
Laatst bijgewerkt door IkbenMarije op 19-02-07 21:54, in het totaal 2 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:53

dakie en dan kan je terug denken waarom dat deze opvang plaatsen stampvol zitten Pling
En dan kom je terug bij de ts Knipoog

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:02

winkel waar ik stage gelopen werd gingen de niet verkochte cavia's weer mee.. en kwamen ze op een site te staan.. en anders naar een kinderboerderij.. maar ik weet wel dat die vrouw van de opvang ook al niet erg blij met de school is waar ik opzit (doe opleiding dierenverzorging) vanwege dat wij elke jaar fokprogamma's hebben en bij haar ook vaak genoeg cavia's van onze school komen.

ik gaf haar dan ook geen ongelijk. maar dit jaar is het niet zo meer bij ons op school.. er mogen nog maar met bepaalde dieren gefokt worden..

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:31

katiavl schreef:
rakkertje13 schreef:

Afgod

Waarom ga je niet op een andere manier geld verdienen? Er zijn meer dan genoeg 'normale' manieren om aan geld te komen.

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 22:50

Als de cavia´s niet verkocht worden komen ze gewoon weer bij ons terug en verkopen wij ze via internet!!! En ik weet niet wat jullie hierop tegen hebben maar er wordt normaal omgegaan met de dieren.. En het geld gaat echt niet in mijn eiegn zak als jullie dat soms denken.. Het gaat in de pot en hier kopen wij dan om de zoveel tijd nieuwe cavia´s van!!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:59

chanty schreef:
Als de cavia´s niet verkocht worden komen ze gewoon weer bij ons terug en verkopen wij ze via internet!!! En ik weet niet wat jullie hierop tegen hebben maar er wordt normaal omgegaan met de dieren.. En het geld gaat echt niet in mijn eiegn zak als jullie dat soms denken.. Het gaat in de pot en hier kopen wij dan om de zoveel tijd nieuwe cavia´s van!!

Als het je niet om het geld gaat, koop dan een paar cavias uit die opvang centrums en zet die op marktplaats verkoop die voor een leuk goed huisje. Dan hou je je tog met cavias bezig, en ook nog op een goede manier. Waarom fokken??? er zijn al genoeg dieren op de wereld. En hoe meer dieren hoe meer stampvolle opvang centrums. Hoe meer cavias je fokt... als ze klein zijn vind iedereen ze nog leuk, meestal als ze ouder zijn hoeven mensen ze niet meer en worden ze gedumpt of ergens anders heen gebracht. Slapen

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:02

chanty schreef:

Wat is dan in hemelsnaam het nut van domweg vermeerderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:05

zie het nut er idd ook niet van, en als dit zo lees, gaat het wel degelijk allemaal om geld Ja

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:09

ik zie het nut niet in van domweg caviaatjes fokken die of naar de dierentuin gaan als voer..of vaak weer terecht komen in de opvang arme beestjes...
zo te zien gaat het de ts idd enkel om money money money...
vind t echt heel erg dom van de ts om t fokken en t verkopen hoeveel jaar wou je met die arme beestjes gaan fokke tot ze dood zijn??
srry maar t gaat je volgens mij enkel om centen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:12

chanty schreef:

En je denkt dat je ze dan via internet wel kan verkopen Verward Wat als dat nou niet lukt (en de kans is groot dat het je niet lukt)?

En euhm, wacht, ik snap het geld-verhaaltje nog steeds niet:

Je koopt cavia's + fokt ze om te verkopen --> je verdient geld --> dat geld gaat in de pot --> van dat geld kopen jullie dan weer nieuwe cavia's --> je houdt dus geen geld over --> maar fokt steeds maar weer in het wilde weg knaafjes om ze te verkopen, als dat al lukt..

Waarom Verward Wtf is hier het nut van? Nagelbijten / Gniffelen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:27

TS; het is dat oneliners niet zijn toegestaan anders had een kotssmiley mijn enige reactie geweest. Nu zal ik er nog even bijvragen of je alsjeblieft je ogen wilt opendoen en eens wilt beseffen wat je eigenlijk nou aan het doen bent. Dierenliefhebber? My a**

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:37

Me cavia´s: De cavia wereld is begonnen met 2 mannetjes waarvan de ene nu is overleden aan een hartstilstand.. Nu ben ik begonnen met fokken van cavia´s samen met een vriendin van mij. Dit doen we voor een dierenspeciaalzaak. We krijgen hier ook geld voor.

LET OP:
We zoeken nog cavias, het maak tniet zo zeer uit wat voor soort het is maar wel gladharig..

Als dit al in je profiel staat.... WE KRIJGEN ER OOK GELD VOOR Slapen

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:41

Beetje erge onzin... Misschien kun je beter op een normale manier 5 cavia's hebben zonder te fokken.. Het is heel veel werk, cavia's fokken, en na 8 onbedoelde nestjes weet ik dat wel!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:47

tja ik ben het er mee eens met het domweg vermeerderen. Ik fok zelf met caafjes maar alleen met raszuivere gezonde dieren en met stamboom.

Je moet verstand hebben van kleurlijnen inteelt, erfelijke aandoeningen, voeding en verzorging van zwangere caafjes. Bij mij is het puur hobby het is echt niet dat ik er geld aan overhoud en dat ik het daarvoor doe.

Dus wees verstandig en laat het fokken over aan de fokkers die er verstand van hebben en ga niet zelf aan lopen knoeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:49

inteelt denken ze vast niet eens aan, moeder en zoon, ach wat maakt het uit, als er maar jonkies komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:06

Maisie schreef:
tja ik ben het er mee eens met het domweg vermeerderen. Ik fok zelf met caafjes maar alleen met raszuivere gezonde dieren en met stamboom.

Je moet verstand hebben van kleurlijnen inteelt, erfelijke aandoeningen, voeding en verzorging van zwangere caafjes. Bij mij is het puur hobby het is echt niet dat ik er geld aan overhoud en dat ik het daarvoor doe.

Dus wees verstandig en laat het fokken over aan de fokkers die er verstand van hebben en ga niet zelf aan lopen knoeien.

Klopt, want als je echt goed bezig bent, kost het je meer dan dat het opbrengt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:33

Bokt is niet de plek om caafjes te ronselen. Vandaar dat dit topic gesloten wordt.