Kanaries en zingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Kanaries en zingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 10:57

Hey,

ik heb paar weken terug twee kanaries gekocht. Vriendlief heeft deze vroeger gehad en wou er graag terug twee om het gezinnetje uit te breiden Vork

Het is een man en een vrouwtje en op zich schieten ze wel goed met elkaar op (behalve bij hun 'ontbijt' dan), maar normaal horen kanaries te zingen. Buiten wat schriel gekres komt er eigelijk niet veel uit Verward

Ze krijgen nu ook van die zangkorrels of zoiets, maar het levert niet veel op...

Iemand tips?

plutolover

Re: Kanaries en zingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:41

weet je zeker dat het een mannetje en vrouwtje is? en niet 2 vrouwtjes?
normaal gesproken zingen alleen de mannetjes. En ze moeten ook een goed nesthokje hebben zodat ze daarin veilig voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:54

Manneje zingen inderdaad. Dus misschien nog eens checken of je er wel een mannetje bij hebt zitten? Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 13:05

Ja, het mannetje heeft een ringetje rond zijn poot. De vogels komen van bij particulieren en daar hadden enkel de mannetjes een ringetje.

Ze zitten gewoon samen in een kooitje, zou ik dan beter een apart hokje voorzien aan de kooi?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:23

Een vogel hoort niet in een kooi. Tong uitsteken

Misschien voelen ze zich niet genoeg op hun gemak (te kleine omgeving) daardoor...

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:32

Kanariemannetjes zingen zelden als ze in een kooi zitten met een vrouwtje. Het mannetje zingt om een vrouwtje te lokken. Vermits hij er al een heeft hoeft hij ook niet meer te zingen. Wel veel leuker voor de kanarie Knipoog
Mensen die een kanarie willen aanschaffen omwille van hu zang worden er door de kweker normaalgesproken hierop attent gemaakt.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:19

mij is altijd verteld dat ze veel minder zullen zingen/fluiten/praten ed als ze met meerdere in gezelschap leven...