Mag ik een rat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

Mag ik een rat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 16:56

Ja, ja heb nu al 23 briefjes volgeschreven met: Mag ik een ratje. (dit staat dus op elk briefje)
Op elk appart briefje staat één woord van de zin:

Dit is een puzel om het in de goede volgorde te zetten PUNT nieuwe zin ik zal er heel erg goed voor zorgen!

Op het laatste briefje staat nog wat, en het deel nieuwe zin staat op één briefje Clown
Ik weet niet precies wat ik met de briefjes wil, of ze over het hele huis verspreiden of op de kussen leggen of op haar bort voor het eten Clown
We hebben in het verleden 4 ratjes gehad, voor de eerste 2 zorgde ik samen met me broertje héél goed voor Ja waar wij waren, waren de ratjes. Pas na het overlijden van me broertjes rat wilde hij nog geen nieuwe.. en toen mijne kwam te overlijden wou die wél een nieuwe alleen ik nog niet. Ik had wel gezegd: In de toekomst misschien, nu nog niet. Maar hij had tegen mijn moeder gezegd: Marinke wil weer ratjes.. dus kwamen er weer 2 hier waren we veel minder mee in de weer.. (niet dat we er niet goed voor zorgde, maar ze kwamen eigenlijk té weinig uit hun kooitje etc.). Nu mogen we dus geen nieuwe ratjes meer,, maar ik wil hét zoooo graag!

Dus nog iemand tips?
**owja hoe we aan de eerste zijn gekomen? Gewoon gevraagd: Mogen we ratjes ze zijn héél lief!? ((vriendin had ze en toen wou ik ze ook Ja))**

Maar nu mag het dus niet meer Verdrietig en gaat het niet eenvoudig. Dus tips voor zeuren zijn erg welkom Ja elke dag zeggen: Mag ik een ratje? gaat denk ik niet helpen bij me ouders misschien wel. Maar dat had ik dus zelf kunnen bedenken Knipoog Echt goede tips!

Het gaat wél om tamme ratjes hè? Tong uitsteken even ter verduidelijking Clown

Groetjes,
BellyBel
Laatst bijgewerkt door BellyBel op 14-02-07 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Lame

Re: Mag ik een rat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:57

Ik heb er zat rondom huis lopen... je mag ze zo komen vangen.. Ik heb liever muizen...

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 16:58

Hihi, ik bedoel dan wel tamme ratjes hè Tong uitsteken

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:02

Je meot gewoon zeggen bv.
Als ik goede cijfers haal mag ik een ratje enso.
En al je je kamer op meot ruimen seg je bv. alleen als ik een rat mag enso. gewoon zeiken.
En de hele tijd op rattensites enso.
Das mijn tacktiek waarmee ik al zo'n 10 dieren heb.. Clown

( Maar Denk eraan nee is nee ook al is het stom Boos! )
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 14-02-07 17:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:04

accepteer de mening van je ouders, ze zullen er vast een goede reden voor hebben waarom het nu niet mag.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 17:10

@ JazzPony: Oké, ik wacht hem af!
@ Loesje88: Waarom vertellen ze die dan niet? Als ik zeg: Waarom mag het dan niet? Dan kan ik het misschien beter accepteren zeggen ze niks of: Gewoon niet! ,,ik zelf denk dat het licht aan dat ze bang zijn dat ik het toch liever niet wil aangezien dat de 2e keer ook is gebeurd''

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:13

JazzPony schreef:
En al je je kamer op meot ruimen seg je bv. alleen als ik een rat mag enso. gewoon zeiken.

Leer 'ns Nederlands! Knipoog Is misschien wat handiger Clown *LOL*
Maar gewoon zeuren, en door blijven zeuren, en niet opgeven Haha! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:20

Als het mag, neem er dan wel minimaal twee. Ratten zijn erg gesteld op soortgenoten. Lachen

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 17:28

Ja natuurlijk worden het er 2 Knipoog Ik ben écht geen leek op het gebied hoor (heb al 2 keer eerder ratjes gehad (ook per keer 2 natuurlijk!)) Ga ook zorgen voor een ruime kooi met veel leuke speeltjes etc Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:32

Geweldig. Haha! OK dan!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 18:21

Tja,, je reactie kwam bij mij eigenlijk echt over van: Je hebt geen verstand van ratjes.. Nagelbijten / Gniffelen heb ook geen zin in reactie's waarin staat hoe ik ze moet houden/verzorgen. Sorry als dit en mijn eerdere reactie bot over komt.. is niet mijn bedoeling!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:50

Naomi_Jortje schreef:
JazzPony schreef:

Leer 'ns Nederlands! Knipoog Is misschien wat handiger Clown *LOL*
Maar gewoon zeuren, en door blijven zeuren, en niet opgeven Haha! *LOL*

Mijn Nederlands is Prima alleen mijn typen wat minder. Sigaar

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:26

Dan lees je het voordat je het post nog 'ns na, is 'n stuk makkelijk om te lezen Knipoog
Maar ontopic!
Ik vind nog steeds dat je moet blijven zeuren Clown *LOL*

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:31

Ok bedankt voor de tip.Haha!

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:40

BellyBel schreef:
@ JazzPony: Oké, ik wacht hem af!
@ Loesje88: Waarom vertellen ze die dan niet? Als ik zeg: Waarom mag het dan niet? Dan kan ik het misschien beter accepteren zeggen ze niks of: Gewoon niet! ,,ik zelf denk dat het licht aan dat ze bang zijn dat ik het toch liever niet wil aangezien dat de 2e keer ook is gebeurd''

begrijp deze zin niet goed
Je hebt vroeger al ratjes gehad?
Waren je ouders van mening dat je ze niet goed verzorgde misschien?

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:48

Ik ben al iets verder Clown
Me moeder werdt dus zo zat, vroeg de hele tijd: Mag ik een rat? Haha! Tong uitsteken *met een lief lachje uiteraard*

En toen zei ik van: En als ik me kamer nu is direct opruim en me volgende rapport beter is? Toen zei ze niet direct: NEE! Maar: Ik wil het eerst dan met papa overleggen, maar denk niet dat hij het goed vind!

@ Austria: Een vriendin uit de straat hadden 2 ratjes, ik was nog volledig onbekend met die diertjes, en toen ik ze had gezien ze door me mauw hadden gekruipt etc. wou ik ze ook graag hebben. Die avond vroeg ik ook gelijk aan me vader: Mag ik een ratje!? Bij .... hebben ze ook, ze zijn hééé lief! Die ratjes waren voor mij en me broertje echt 2 vriendjes Ja me ouders waren er ook hélémaal gek van. Het ratje van me broertje werdt wat ziekjes we weten niet wat het was, zijn ook naar de da geweest en die wist het ook niet.. toen heeft ze (het ratje dan) nog een spuitjes gekregen voor vitamines en vocht (ze hadden genoeg water in hun hokje, maar ze dronk gewoon niet we hebben alles geprobeerd) en toen had de DA ook gezegd tegen me moeder (waar me broertje en ik niet bij waren): Ik denk dat het ratje niet lang meer leefd, en het arme ding is nu alleen maar aan het lijden als het morgen nog niet overleden is dan moeten jullie even terug komen voor een spuitje. Dit heeft me moeder dus voorzichtig aan ons verteld en die avond was het ratje overleden Verdrietig die van mij heeft teon nog een halfjaartje alleen geleefd (we konden er geen ratje bij nemen want alles werdt weer uit de kooi gejaagd hebben het overigens dus wel geprobeerd!) en toen ging die van mij dus ook dood, plotseling. Ik was helemaal verdrietig ik had me er niet op voor bereid kon niet afscheid nemen etc. me broertje had in dat halfjaartje wel een beetje kunnen verwerken en wou weer nieuwe ratjes en op de een of andere manier zorgde die dat ik weer ratjes wou.. naja ik zei: Ik wil misschien in de toekomst nog wel een ratje, maar nu nog niet. HIj vertelde dus dit tegen mijn ouders: Marinke wil ook weer een ratje. En tja toen was er een verassing: Nieuwe ratjes, ik zelf was nog helemaal in de ban van de dood van mijn eerste ratje had nog geen belangstelling en je weet wel hoe dat gaat: Er wordt niet naar omgekeken. Me broertje had het weer gauw voorzien me ouders vonden het minder leuk dat we het eigenlijk niet eens wouden en deden er zelf ook steeds minder mee. Ze werden er natuurlijk wel uitgehaald maar het was lang niet zo veel lol hebben als met de eersten. En nu heb ik al 2/3 jaar geen ratjes meer en wil héél graag weer ratjes Ja en nu zijn me ouders dus denk ik bang dat het weer gebeurd snap je?

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:43

Haha dat is al een stap in de goede richting Tong uitsteken

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 10:08

Ja zeker! Haha!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 18:35

Me ouders willen er over gaan nadenken als ik me kamer netjes hou Clown *gaat nog een probleemv oor mij worden,, maar ga uiteraard me best doen Ja en hopelijk mag het dan Haha!* Nog een stap in de goede richting Haha!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 09:37

*schopje* Bloos

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:45

JazzPony schreef:

die tactiek probeer ik ook alltijd, helaas nog steeds niet geluk want ik wil gerbils

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:58

Ik heb 2 jaar lang moeten zeuren voor ik mijn eerste ratjes kreeg. Mijn ouders dachten na die 2 jaar dan ook, ach ratjes leven niet lang en daarna zal ze er misschien geen niet meer willen. Maar niets is minder waar, ondertussen hou ik al 5 jaar ratjes en mijn mama vindt ze stiekem wel leuk denk ik Haha!

Haal wel je ratjes niet uit een dierenwinkel! Maar van een rattery of een opvang.

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:03

je moet gewoon zorgen dat je eerst 1 van je ouders overhaalt bijv. je moeder die zijn wat gevoeliger zeg gewoon dat je je anders zo eenzaam voelt op je kamer.. net zo lang tot dat je moeder het goe dvindt en en ga je verder bij je vader en je ma helpt je der dan bij Tong uitsteken op die manier heb ik 6 ratten gehad haha

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 13:54

@ Soprano: Hier ben ik helemaal bekend mee Knipoog Heb al een goed adresje gevonden Haha!

Bedankt voor de tips *LOL* enne mijn moeder wil het langzaam aan toegeven, en ze heeft het nu 2 keer met me vader overlegd.. me vader zegt alleen telkens: Liever niet weer die ratjes! Ik zo: Waarom niet? Hij zo: Ikb en er allergisch voor (is gelogen,, want hij is zelfs getest!)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:08

Joi, als je ouders het niet willen, en het mag niet, waarom dan door zeuren?
Dat snap ik echt niet, is het nou zo moeilijk om gewoon naar je pa en ma te luisteren???
Als je later groot bent en op jezelf woont koop je toch gewoon ratjes?