Konijntje heeft moeite met ademhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glitch

Konijntje heeft moeite met ademhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 18:20

Ik wou net mijn konijntje gaan voeren, en toen hoorde ik dat hij enorm piepte. Dit heb ik nog nooit eerder gehoord.
Alsof hij geen lucht meer kon krijgen! Ik heb net de dierenarts gebeld, om half 7 hebben we een afspraak.
Heb hem nu al een poosje in de gaten gehouden, en het piepen was net gestopt. Hij begon een paar minuten
geleden weer heel zachtjes met piepen. Verder is hij nog heel alert en ondeugend.
Het klinkt heel egoistisch, maar ik zie er zo tegenop. Ik hoop echt dat ze hem niet in laten slapen.
Ik ben zo vreselijk gehecht aan dat beestje, ik heb hem al sinds mijn zevende. Verdrietig
Moest even mijn hart luchten!

Anoniem

Re: Konijntje heeft moeite met ademhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:26

Wjow, dat is schrikken. Scheve mond
Ik heb geen idee wat het is, ik hooop dat het meevalt.
Laat even wat horen als je bij de da bent geweest. Ach gut

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:28

Heeey!
Piepen hoeft niet heel erg te zijn hoor Lachen een konijn van mij deed dat ook, al deed hij het al als jong konijn. Ik vind het in ieder geval wel heel goed dat jullie naar de dierenarts gaan, wie weet vinden ze de echte oorzaak. Wel oppassen, sommige nemen een te snelle conclusie zonder goed onderzocht te hebben, dus eis gewoon dat ie goed onderzocht wordt voordat ze naar "de spuit" grijpen ...
Veel succes!
Gr.
Naatje

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:20

Nou, ik kom net terug van de dierenarts.
Het beestje heeft hoogstwaarschijnlijk iets met zijn longen, de DA kon het niet met 100 % zekerheid zeggen, daar was een foto voor nodig. Aangezien mijn konijn al 11 is kan het ook gewoon een ouderdomskwaaltje zijn. (ooit een bejaarde horen ademen? Haha!) Ik geef hem nu 2 maal daags anti biotica en 2 maal daags druppeltjes voor zijn (ontstoken) oogjes. En hij is naar binnen verhuisd op aanraden van de dierenarts.
Wens hem maar beterschap Ach gut