Pubelia,mischien is het verstandig voor je zo hoog van de toren blaast om je in het hoe en waarom van castreren te verdiepen.
Een oudere hond castreren helpt vaak niet meer omdat zijn gedrag bepaalt door hormonen de overhand heeft genomen en dan heb je met de faktor karakter te maken wat veel moeilijker te veranderen is.
We leven nu eenmaal in een wereld waarin we honden en ook paarden(hengsten) nu eenmaal moeten beperken in hun natuurlijk gedrag.Dat is mischiens jammer,maar het is niet anders.Een niet gecastreerde reu op volwassen leeftijd wil gaan dekken en gaat andere reuen als concurentie zien.Hierdoor zal hij een terretorium gaan uitzetten en gaan pissen.Ook gaat hij zijn terretorium verdedigen en zal hierdoor andere mannen gaan lastig vallen en vrouwtjes willen gaan dekken.Bij de ene hond is het erger als de andere.Dus als jij een hond hebt die een wat hevig karakter heeft, is castreren verstandig.Er zijn ook honden die het niet nodig hebben en die kan je hun klokkespel laten houden.
Een hersenvliesontsteking is een ontsteking die het vlies aantast dat is de beschermlaag en heeft niks met de hersennen zelf te maken.Mijn inziens lijkt het me sterk dat je er een hersen letsel aan overhoud.Wat wel zou kunnen als de hond een ongeluk heeft gehad en daarbij een flinke tik op zijn hoofd.Gedragsproblemen voortkomend uit de hersenen ,komen bij honden meestal alleen voor door een tumor of als ze heel oud zijn wat dementie.
Deze hond heeft volgens mij gewoon gedragsproblemen,het hele verhaaltje klopt gewoon bij zijn leeftijd en reu zijn.Ga maar eens naar een Asiel,die zitten vol van honden op deze leeftijd met de zelfde problemen.
Al die leuke puppie's die plots zijn verandt in lastige pubers.
Neemt niet weg dat een check up bij de dierenarts nooit geen kwaad kan hè.