Kat "agressief"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillala

Kat "agressief"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 16:08

Hoi, ik heb pas over mijn kat geplaats, toen ik hem net had. Het was een droppie, lief, aanhankelijk en dat is hij nog steeds- Maar.

Als meneer zijn zin niet krijgt, kan hij ontzèttend vervelend gaan doen. Dat is waarschijnlijk kat eigen, maar Kasper drijft het echt door en wordt langzaamaan echt boos op me. Dan komen de nagels, gaat hij bijten, blazen, grommen.

Dit doet hij bijvoorbeeld als ik ga eten, want dan moet hij ook. Ik geef hem expres al te eten als mijn eten klaar is, zodat ik even rustig mijn eten naar binnen kan werken. Hij is echter meer geinteresseerd in mijn eten en moet en zal het hebben. Ik zet hem steeds op de grond als hij weer de tafel op wil klimmen of het hem al gelukt is. Na een peer keer raakt hij dus geïrriteerd en wordt boos op me. Ik heb al geprobeerd om hem af te laten koelen op de gang, dan loopt hij even boos te miauwen en wordt hij inderdaad wel rustig.

Buiten het eten doet hij het ook als hij aandacht wil. Ik speel vaak met hem, ben ook niet vaak van huis weg, maar soms ben ik ook even bezig. Dan wordt hij dus ook kwaad en gaat mijn handen aanvallen, echt niet spelen, maar zet vol zijn nagels en tanden in me.

Hoe leer ik hem dit af. Is er uberhaupt iets af te leren? Zou een kat erbij helpen?
Even nog, hij komt uit het asiel, is bij zijn vorige eigenaren erg mishandeld (ogen uitgestoken), dat kan er natuurlijk heel veel mee te maken hebben..

Tips heel erg welkom!

Manon_S

Re: Kat "agressief"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:28

Ik denk dat je het beste hem te eten kan geven in een aparte kamer.
Wanneer jij gaat eten hem dus ook eten geven.
En voordat je ergens mee bezig gaat speel dan met hem.
Ga dan je ding doen en als hij daar niet tevreden mee is straf hem dan.
Bijvoorbeeld streng ''foeii'' te zeggen. (vaak helpt dit niks maar bij mijn kat wel hij schrok er vaak van)
Mijn oom heeft altijd wel een plantenspuit bij de hand als ze niet luisteren even op hun rug spuiten dan gaan ze als een gek weg rennen (bij hem dan)

Maar niet iedereen vind dat een fijne aanpak met de plantenspuit.
Moet je zelf weten.
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 11-02-07 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:29

Idd Plantenspuit...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:43

gewoon een keer goed laten schrikken met een plantenspuit, konstant als hij jouw aanvalt hem spuiten, je moet dan wel die spuit bij je houden, want als je hem eerst gaat pakken dan heeft het natuurlijk geen zin,

En als hij tegen water kan, hemmaar een keer een goede gooi geven, gewoon dat hij schrikt. sorry klinkt hard maar wie niet luisteren wilt moet voelen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:30

doe "moedertaal"na. Haha!
als een jonge kat vervelend is springt de moeder erop en bijt het in het nekvel.
dus als de kat vervelend is pak je hem in zijn nekvel,je draait je hand iets zodat je de kat dan een stukje naar de grond drukt.
kat zal wel boos worden,maar zaak is om hem dan echt even goed stevig vast te houden.

meteen als hij vervelend is zeg je ehh nee! pak hem in zinn vel,draai een slag en druk hem tegen de grond aan.
na een paar keer hoef je alleen maar ehh nee te zeggen en weet ie wat zijn plek is.
jij bent baas.jij bepaald wanneer er gespeeld en gegeten word en niet de kat Knipoog

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:03

Ik ben het met ellepel eens....
Doe moeder natuur na.

Plantenspuit lijkt me geen goed idee als je al ziet wat voor achtergrond de kat heeft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:11

vergeet ik er nog bij te zeggen:
wel heel belangrijk dat je vlak erna de kat gewoon aanhaalt zodat hij leert dat die hand niet alleen maar straft.
Knipoog
een van mijn katten gister nog: zat bij me op schoot en ze deed al 2x een uitval naar de andere kat, 2x zeg ik nee dat mag niet,.
derde keer haalde ze toch uit en greep ik haar even in het nekvel...
ze bod keurig haar excuses aan met een luide "miauw dat doet zeer" hahaha,(aanstelleritus hoor,ze schrok meer dan dat t zeer kon doen)
ze sprong weg,ik roep haar na een minuut en knuffel haar een keertje..zo weet ze dat t wel goed is,maar dat ze dus wel moet luisteren

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 10:57

Bedankt voor de reacties. Ik doe wat Ellepel zei, telkens als hij weer boos wordt, even nekvel pakken en op de grond drukken. Onwijs zwiepen met de staart, maar hij houdt wel op en gaat op z'n stoel zitten morren.

Als ik dan even later een aai geef is het ook inderdaad weer goed. Ik denk dat hij in het asiel een beetje verwend is omdat hij zo zielig is. Die meiden gingen ook gelijk met hem knuffelen als ze binnenkwamen, dus als hij nu even niet stantepede aandacht krijgt als hij dat wil, wordt hij even een beetje bitchy.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:00

hopelijk leert ie er van en blijft ie lief doen Haha!

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 12:13

Ja hoop ik ook, want een monster in huis is ook niks haha.

En terug brengen of weet ik wat is gewoon GEEN optie. Zeker omdat hij nooit weer iemand tegen komt die hem wil.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:21

Zo te horen gaat het alwel de goede kant op!