Oudere of jongere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Oudere of jongere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 13:12

Ik vraag dit na aan leiding van een topic.

Er werd daar gezegd dat mensen vaak geen oudere hond willen omdat ze maar een paar jaar mee kunnen. Ik zelf denk dat de reden vaak is dat mensen bang zijn. Puppies kun je vaak nog 'kneden' dingen bijbrengen, daarmee bedoel ik geen kunstjes, maar dingen zoals met katten omgaan, of andere situaties. Mensen zijn waarschijnlijk te bang om een oudere hond te kiezen omdat ze vaak niet weten hoe het dier is en reageert.

Zijn er mensen die het daarmee eens zijn?

Stel je voor, je bent in het asiel, en je moet kiezen, een oudere hond of jongere? Ongeacht karakters en all. Gewoon leeftijdskeuze.

Moosje

Re: Oudere of jongere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:44

Ik ga toch voor een oudere. Die verdienen ook een nieuw thuis!
Er worden al genoeg pups gefokt, en iedereen wil zo'n lief, klein, schattig hummeltje. Maar als ie groot is zijn ze t zat.

Vandaar dat wij ook onze website hebben opgericht (http://www.hondenherplaatsing.eu)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:47

Eentje die net de pubertijd uit is. Het puberen is voor veel mensen nl ook een reden om een hond weg te doen. En het belangrijkste is natuurlijk dat het klikt tussen jouw en de hond.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:20

Een hond van 1 jaar, die iig goed luisterd, en waar de basis op zit, om het zo maar even te zeggen.

Vind ik persoonlijk de fijnste leeftijd

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:55

Wij hebben over het algemeen beide Clown
Onze bouviers (Pasha, Asley (beide overleden) en Tara) zijn meestal als pup gekocht... maar het asbakkie wat we erbij hadden (is helaas vorig jaar overleden... is 16 geworden.)
Ook onze kat Joepie is een krijgertje. Haha!

Als ik straks op mezelf ga wonen komen er ook 2 á 3 katten... alle drie uit het asiel.
Mijn ene konijn komt ook zelfs uit het asiel Clown