Onze poes heeft een blaasontsteking, daar is weinig twijfel over. Uiteraard gaat ze morgen direkt naar de dierenarts, maar ik vroeg me af of jullie voor de tussentijd nog zinnige tips hebben? Ze krijgt al kattenmelk om te stimuleren dat ze veel drinkt. Normaal komt ze buiten, maar ik houd haar al 2 dagen nu in huis. Zijn er verder nog dingen die ik op dit moment kan doen?
ja zet een plantenpot of iets dergelijks met wat grint en een waterplantje ( nog net geen goudvis erin) neer. zo kan je poes water 'stelen'. ze zal hier veel meer van drinken dan van het gewone water. Ik heb een glazen schaal...ziet er nog leuk uit ook! zet het ook op een andere plek dan waar je het voer geeft.
Zet door het hele huis wat bakjes water ;liefst regenwater.
Probeer voor morgen urine op te vangen , zodat je da kan controleren op blaasontsteking en eventuele struviet. Hoe weet je zo zeker dat je poes blaasontsteking heeft? en als je meerdere katten poezen hebt; per kat/poes 1 kattenbak plus 1 extra!
mmm, kun je dat drupje opvangen of opzuigen met een spuitje? zet het in de koelkast voor morgen kunnen ze het onderzoeken. Pas alsjeblieft op, als het alleen drupjes zijn.....ik vermoed dat er blaasgruis bij zit en je poes kan verstopt raken!Je moet dan per direct naar de da! Gelukkig is je poes een poes en geen kater die zitten eerder verstopt. wil je meer info over blaasgruis enzo laat het maar weten....
Uiteraard naar de dierenarts geweest en blaasontsteking dus. Pillenkuurtje gekregen waar madam dus echt geen zin in heeft . Onvoorstelbaar hoe een truttig poesje in een tijger kan veranderen als ze een pilletje moet hebben. Door het voer liet ze het staan ook al verrekte ze van de honger. In een onbewaakt ogenblik heeft onze kater het maar voor zijn rekening genomen . Maar het gaat weer goed met haar, ze mag ook weer lekker buiten rondhobbelen.