probleem met me een konijn!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

probleem met me een konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 14:29

ik heb 4maand geleden ongeveer een konijn gekregen(een baardkonijn) hij is nu ongeveer 10maand oud ik had hem bij mensen weggehaalt die hem (bijna geen eten gaven alleen aardappelschillen) hij was echt hardstikke mager en op zijn vacht zaten allemaal knopen heb hem opgeknapt en beetje geknipt enz en hij is nu al een stuk dikker krijg altijd eten bloemkool en gewoon bikx van die konijnensnoepjes blabalbla maar iedere keer als ik hem eten wil geven valt die me aan bijt die me kei hard in me hand of hij gaat kei hard knorren ik dacht eerst aan voerneit maar het gaat maar niet over ik haal hem er iederedag ff uit en ga ik hem heel zachtjes aaien laat hem niet rond lopen doro het huis want dan ben ik bang dat ik hem niet meer kan pakken laat hem gewoon over de bank lopen en aaien maar dan bijt die ook vaak wie weet een oplossing voor dit probleem?? Haha!

Faniek

Re: probleem met me een konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:31

Je pakt hem dus op? Een konijn vindt het helemaal niet fijn om opgepakt te worden. Het kan dus zijn dat hij je handen associeert met oppakken.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 14:32

hoe kan ik hem dan het beste uit zijn hok halen?

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 16:09

helemaal niemand die mij kan helpen zo dat die konijn wat liever word??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:15

Laat hem gewoon zitten, ik til mn konijn nooit op, alleen als het écht nodig is. Een konijn kan je niet vergelijken met een kat.
De mijne zijn altijd heel tam alleen als je ze op gaat tillen willen ze nog wel eens gaan stampen of knorren.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:19

Laten castreren?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:22

het beste is om het deurtje van de kooi open te maken. Zelf laten lopen en alleen aaien als hij op grond zit. Kopje vinden ze wel lekker. Meestal gaan ze vanzelf wel weer een keer terug naar de kooi omdat dit bekend en beschermd terrein voor ze is. Kijk anders ook eens op http://www.konijnen.nl

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 17:02

oke bedankt Haha!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:16

trouwens die van mij gromt, krabt en bijt ook als ik haar in de ochtend eten geef. Ik doe mijn hand dan op haar hoofdje leggen en aai haar en ondertussen krijgt ze haar bakje geplaats. Zo is het voor mij het veiligste. Ze vind het trouwens niet zo erg om opgepakt te worden, niet dat ze het leuk vind maar helemaal in paniek raakt ze dan niet. Terwijl die wat buiten zit helemaal geen voedernijd heeft maar absoluut niet opgepakt wil worden. Die wordt dus al ze uit de ren moet in een hoge ton geplaatst en meegenomen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:20

mijn konijnen hebben dat allemaal gedaan !!! ( alle 3 )
en het komt gewoon doordat ze in een hok zitten ! veel te klein !
als ik het voer in de bakjes deed kwamen ze grommend op me af , en gingen bijten of met de voorpoten slaan...als ik ze op schoot had waren het schatten van beesten !
ik heb ze nu allemaal los , in het weiland ( wel omheind hoor ) en ze zijn hellemaal verandert !
hardstikkende lief !
als ik het land in kom komen ze met ze allen naar me toe huppelen Haha! en kan zo eten in de bakjes doe,ook als ze er naast staan...geen gegrom,gebijt of geklauw meer Haha!
ze zijn totaal verandert.

mijn menning is dan ook, een konijn hoort NIET in een hokje Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:26

mijn konijn heeft dit ook een hele tijd gedaan. is over geweest, toen weer begonnen, toen weer over gegaan.. nu is ze kei lief. mijn konijn is eenstuk liever geworden sinds er een ander beessie (haar dochter) bij zit. mensen hier zeggen dat een konijn het niet fijn vind om opgepakt te worden. dat hoeft helemaal niet persé, maar dat denken mensen alleen vaak wel. je moet gewoon rustig zijn. als je voer gaat geven gewoon een dikke handschoen aandoen en vooral GEEN SNELLE ONVERWACHTSE BEWEGINGEN MAKEN!!!! dat gaan veel mensen doen als hun konijn ze aanvalt. daar worden ze dus echt niet tammer op.. ik zou zeggen. probeer alles langzaam op te bouwen, je kunt bijv ook je konijn op schoot pakken en dan uit je hand voer geven. zo wordt het allemaal wat vertrouwder. succes!

* Sultan heeft gelijk! maak een hok met uitloop ren.. ga er dan ook vaak bij zitten (anders krijg je zo'n verwilderd konijn..) had hier nog niet over na gedacht.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:31

Dit kan ik alleen maar bevestigen. Konijnen los laten lopen in een omheinde tuin en je bent van het probleem af. Kreeg een keer een konijntje die als aggressief bekend stond. Je kon het hok niet open doen of hij vloog je aan. Naderhand het liefste konijntje geworden in mijn tuin. Kwam altijd graag naar me toe om geaaid te worden. Ik til ze ook nooit op. Een konijn in een hokje is ook niet leuk om naar te kijken. Wanneer ze buiten los lopen zie je ze op achterpootjes staan. Overal een beetje knabbelen en aan elkaar knabbelen en leuke huppelsprongetjes maken. In huis heb ik een hele grote (stoffe) knuffelkonijn Haha! Mijn konijnen hebben een tuin van 1300 m en 2 garages als schuilhut met grote hooibalen en grote zakken wortels en heleboel plantjes. Los is ECHT veel leuker voor jezelf en konijntjes hebben vriendjes nodig. Mijn konijnen zijn niet allemaal verwilderd. Zolang je ze nooit oppakt en nog voer geeft komen ze graag naar je toe. En een konijn is in de natuur een prooidier. Opgepakt worden is derhalve heeeeel veel stress voor een konijn.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:40

ik heb er nooit geen problemen mee gehad. ik heb nu nog maar 2, maar heb er heel veel gehad in mijn leventje. toen ik 3 was kreeg ik mijn eerste konijntje. in al die jaren ben ik maar 1 keer gebeten.en heb toch wel een stuk of 20 konijnen gehad. als ik met voer aan kom dan gaan ze vrolijk door het hok springen, maar nooit aanvallen. maar dan hebben ze wel enorme hokken, en zomers lopen ze allebei in hun eigen ren en in de winter gaan ze in hun hok op poten.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:44

Als ik zomaar met m'n hand in het hok van m'n konijn ga met voer en dat in het voerbakje doe, heb ik ze ook in m'n hand hangen en/of ze gaat knorren.
Wat ik altijd doe:
hok open
met de ene hand voer pakken
andere hand voorzichtig in de kooi, boven het konijn rustig en rustig gaan aaien
dan doe ik het voer in de voerbak en valt ze m'n hand niet meer aan omdat ik d'r aan het aaien ben.
Geen idee of het bij jou werkt, maar bij mijn konijn die ik nu heb werkt het en bij m'n vorige konijn werkte het ook.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:59

dat grommen vlak voor het voeren heb ik ook een poosje gehad. Ik ben hem toen op iets verschillendere tijden gaan voeren, of meerdere keren op een dag. Het probleem was toen meteen verholpen. Ik geef hem nu al tijden alleen maar meer 's avonds zijn droog voer en overdag wat groen of een boterham en hij geeft geen kik meer.
Mijn konijn vind het trouwens ook helemaal niet erg om opgepakt te worden (behalve als hij keihard door te tuin mag crossen Clown )

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:08

@tina-maris Bloos en heb je nooit eens erover nagedacht waarom je konijntjes dit doen. Wanneer een paard of hond dit zou doen zou het serieus genomen worden en gekeken hoe men dit kan veranderen. Misschien wordt jouw konijntje een stuk liever met een vriendje en misschien meer ruimte.