speels nieuw kitten en hierdoor bange poes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

speels nieuw kitten en hierdoor bange poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 11:40

sinds 2 weken hebben we er een kitten bij. Nu hebben we al 3 andere poezen, dus het was even wennen voor hen. 2 van hen zijn al aardig gewend aan hem, al dringt ie zich nogal op omdat hij (uiteraard) erg speels is. Maar mijn jongste poes is eigenlijk te lief: ze durft niet van zich af te bijten en als de kleine dus op haar af draaft, rent ze gauw weg.

Best zielig allemaal, want ze durft zich niet meer in de woonkamer te vertonen.

Wat kan ik doen dat ze meer gaat wennen aan de kleine?

Overigens: het kitten is een katertje, de andere 3 poezen.

Afbeelding VS. Afbeelding

Tyrza

Re: speels nieuw kitten en hierdoor bange poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 20:29

weinig reacties? Scheve mond

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:31

Niks, de natuur doet dat allemaal zelf Lachen

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 00:31

Tyrza, ik heb nu 4 katten die na elkaar zijn gekomen. Daartussen nog eentje gehad die helaas op 1-jarige leeftijd is overreden. Je kan zelf er weinig aan doen hoe de relaties onderling gaan. Wat je zeker niet moet doen is de kitten of bange poes straffen voor hun gedrag. Denk dat het vanzelf wel gaat bijtrekken zolang je er zo min mogelijk negatief aandacht aan geeft. Misschien de bange poes vaker aandacht geven zodat ze niet vergeten voelt? Of de kleine eens ergens anders laten slapen en de bange poes in de woonkamer laten en dan voldoende aandacht geven.
Mijn oudste is vrij dominant. Ben erachter gekomen dat als een nieuwe komt, hij het beter accepteerd als hij voldoende aandacht krijgt.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 00:36

Oh maar Sparky (de bange poes) voelt zich echt verraden, dus die paai ik nu met tartaar en tonijn Haha! Maar het blijft zielig: ze kan/durft niet meer op haar oude plekjes te zitten....

Afstraffen doe ik zeker niet De kleine gaat sowieso elke nacht in een afgesloten kamer, zodat Spark lekker bij mij op bed kan Lachen

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 00:38

Nou, dan komt het vast wel goed Lachen

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 01:06

Tyrza schreef:
Oh maar Sparky (de bange poes) voelt zich echt verraden, dus die paai ik nu met tartaar en tonijn Haha! Maar het blijft zielig: ze kan/durft niet meer op haar oude plekjes te zitten....

Afstraffen doe ik zeker niet De kleine gaat sowieso elke nacht in een afgesloten kamer, zodat Spark lekker bij mij op bed kan Lachen

Dat komt vanzelf wel weer.. heb vorig jaar zomer, 5 katten (noodopvang) tegelijk in huis genomen.. Mijn eigen 2 katten reageerden allebei verschillend, Mimi zag je niet meer, die lag alleen nog in de slaapkamer, en Daantje vond het geweldig stoeien en vliegen door de kamer met de kleintjes.. Nu komt sinds enkele weken Mimi ook weer gewoon de kamer binnen, en ligt nu gewoon met de andere katten in de krabpaal.. Eten doet ze ook sinds kort tegelijkertijd met de anderen.. Geef het tijd, en dan komt het vanzelf wel weer goed..

Mimi was ook zo verontwaardigd, dat ik zomaar zonder enig overleg met haar die katten in huis had genomen.. Haha! Heb echt mijn best moeten doen om weer in een goed blaadje bij haar te komen..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:20

ook in de kattenwereld bestaan er karakters die elkaar niet mogen, kan zijn dat ze nog moet wennen en dat het weer goed komt, maar kan ook zijn dat ze nooit vriendjes worden. So be it, ga het in ieder geval niet forceren door ze express bij elkaar te zetten maar laat ze het zelf uitzoeken.
Succes!